Man ska ställa sig frågan är du beredd på att tillhandla hålla en massa yngel,då slutar du som alla i Malawi Träsket ett 10-Tal kar för dem ynglar av sig konstant:dTill din fråga du kan låta den vara i karet tills det är dags för det att spotta och när är det nja 3 Veckor kanske en yngelkasse är inte så lämpligt hellre ett kar som den kan sättas i du kan ändå inte låta Yngeln växa upp i en yngelkasse.starmaker skrev:upptäckte igår att en av dem har ägg fulla mun, ska jag låta det vara eller ska jag skaffa "yngelkasse" eller vad ska man göra nu?;)
Patrik Steen skrev:Man ska ställa sig frågan är du beredd på att tillhandla hålla en massa yngel,då slutar du som alla i Malawi Träsket ett 10-Tal kar för dem ynglar av sig konstant:dTill din fråga du kan låta den vara i karet tills det är dags för det att spotta och när är det nja 3 Veckor kanske en yngelkasse är inte så lämpligt hellre ett kar som den kan sättas i du kan ändå inte låta Yngeln växa upp i en yngelkasse.
Helt rätt bättre att låta naturen ha sin gång det är min åsikt:)starmaker skrev:tackar för det, kanske får bli, de som överlever överlever så att säga [:o]
funderar ju på att starta ett saltkar med.... beslutsångest...
Patrik Steen skrev:Helt rätt bättre att låta naturen ha sin gång det är min åsikt:)
ok, ja nån får ju gärna överleva, för de är ruskigt snygga att se på.. men men den som lever får se så att säga .:DJerry_ciklid skrev:Håller med! Men om man nu vill behålla ynglen (räkna med 15-25 st) måste man veta att man blir av med dom annars står man där med massa Malawi som man kanske får slå ihjäl... Och man måste dessutom ha ett riktigt kar så det springer lätt iväg och blir stora kostnader... (Jag vet...;))
starmaker skrev:ok, ja nån får ju gärna överleva, för de är ruskigt snygga att se på.. men men den som lever får se så att säga .:D
starmaker skrev:har du någon koll på hur länge de har äggen i mun ?