Pseudotropheus lombardoi

#1 - 4 september 2005 13:36
Kan man ha [font=Arial]Pseudotropheus lombardoi (kenyi) och [font='Times New Roman']Golden labidochromis tillsammans.[/font][/font]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 4 september 2005 13:41
Borde kunna funka - den heter för övrigt Metriaclima lombardoi sedan några år tillbaka
#3 - 4 september 2005 13:50
[QUOTE=Kjell Fohrman]Borde kunna funka - den heter för övrigt Metriaclima lombardoi sedan några år tillbaka[/QUOTE]

Har läst att Hanarna är mycket aggressiva mot andra hanar an den egna arten samt mot andra mbunas med gul grundfärg.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 4 september 2005 13:54
[QUOTE=andis][QUOTE=Kjell Fohrman]Borde kunna funka - den heter för övrigt Metriaclima lombardoi sedan några år tillbaka[/QUOTE]

Har läst att Hanarna är mycket aggressiva mot andra hanar an den egna arten samt mot andra mbunas med gul grundfärg.[/QUOTE]
Dom är i och för sig väldigt aggressiva (speciellt inom arten) men att just andra gula hanar skulle vara utsatta känner jag inte till.
#5 - 4 september 2005 14:05
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=andis][QUOTE=Kjell Fohrman]Borde kunna funka - den heter för övrigt Metriaclima lombardoi sedan några år tillbaka[/QUOTE]

Har läst att Hanarna är mycket aggressiva mot andra hanar an den egna arten samt mot andra mbunas med gul grundfärg.[/QUOTE]
Dom är i och för sig väldigt aggressiva (speciellt inom arten) men att just andra gula hanar skulle vara utsatta känner jag inte till.[/QUOTE]

Läste det här

http://www.tropheus.info/riftlakes/cichlids/metriaclima_lombardoi.html
#6 - 7 september 2005 21:40
Kan medela att dom är aggro mot alla fiskar oavsett färg min lombardoi hane är helt sinnessjuk den absolut svåraste och aggresivaste fisken jag haft har mer eller midre ett 375 för sig själv för att den inte kan se några andra fiskar.

Mycket vacker fisk men jag brukar varna.

Den bits dessutom så fort man stoppar ner handel eller algskrapan i vattnet dessutom slogs den med en 35 cm stor frontosa när jag hade dom inop den hängde i läppen på frontosan som simmade runt med lombardoin såg visserligen rätt roligt ut men visst.

Har dessutom haft flera olika hanar som betett sig på detta viset så jag brukar råda till några andra fiskar fins knappast någon Mbuna som är värre.

Annons