Onsdag och med det en utmärkt dag för en uppdatering!
Den sista limningen utfördes igår och både terrassen och värmar/utsugs-skyddet kom på plats, är mycket nöjd med utfallet! Min tanke är att lämna det öppet bakom skyddet så det egentligen bara blir en slags skärm... Jag tror inte det är någon fara med att fiskarna kan komma åt värmaren då jag på ett tidigt stadium i mitt förra kar hade värmaren fritt och utan olyckor, vidare är idén även att malarna ska kunna söka skydd bakom skärmen. Ser det inte direkt som något problem om övriga fiskar vill gömma sig bakom då de förmodligen utnyttjat de andra gömställen som blir när övrig inredning kommer på plats, och det i sin fulla rätt. Kan bli föremål för att tänka om på det området men är hoppfull om att det ska falla väl ut!
Ännu en grusbeställning har anlänt och såg riktigt bra ut, i och med det så har alla prylar som behövs i inledningsskedet kommit, blev en rätt lång lista men den uppsatta budgeten på runt 5000:- för hela projektet har en hel del utrymme kvar. Då har jag visserligen inte räknat ytterfiltret som jag hade sedan innan men det kan komma att uppgraderas längre fram. Komplett lista på ingående detaljer för den som är intresserad kommer när jag gör en sammanställning av projektet efter uppstart.
Ikväll är planen att kapa träskivan som akvariet ska vila på, för slutfinish föll valet på svart lasyr och även det kommer göras under kvällen.Den tidigare brist jag hade på passande fäst-element och krysstag är nu åtgärdad så den slutgiltiga monteringen av akvariemöbeln är nu möjlig och kommer ske under veckoslutet. Då tänkte jag även passa in och jämna ut hela möbeln om detta behövs. Den ursprungliga plan jag hade med att fylla på karet i slutet av denna veckan har omförhandlats lite, men glider nog inte längre i tidplanen än till början på nästa.
Flyttlasset från lägenheten går under söndagen och har lite högre prio än akvariefix för tillfället, men jag gör mitt bästa för att sticka emellan med lite av den varan också.
På återhörande!