projekt ny soffgrupp

#1 - 11 juli 2007 08:40
ja idag hämtar vi vår nya soffgrupp och den får ju inte plats innan vi flyttat en massa kar så igår tömde vi vårt 540 liters kar och bar ner detta i vår lokal istället, puh tungt.
Alla fiskar fick nytt temporärt hem i ett 325 liters så länge som fick hamna på golvet bara.
Idag kommer möblerna och vi är även tvugna att flytta vårt 720 liters kar till den väggen vi hade vårt 540 liters innan så även detta måste tömmas och flyttas,puh ännu tyngre hehe
tänkte att vi skulle hälla ut vatten från karet o fylla badkaret med detta och sen när vi flyttat karet åter hälla tillbaka detta så man inte tappar hela bakteriefloran även låta pumpen gå i badkaret. Låter smidigast va, nån fler tips?
#2 - 14 juli 2007 10:35
lite bilder

Det blev lite städning efter bort tagningen av de andra möblerna och sedan såg det rätt så tomt ut och gott om plats men skenet kan bedra.
Ovanför för de 2 små karen har vårat 540 stått som vi fick tömt o tagit ner i vår lokal istället
#3 - 14 juli 2007 10:39
fler bilder

Detta 325 liters kar blev inköpt som plats till fiskarna medans vi flyttade ner 540. Vi använde grusen från 540 och vattnet även innerfilterna som satt i bara för att alla värden skulle vara desamma och inget bortfall bland fiskarna har det blivit så det var kanon
#4 - 14 juli 2007 10:42
sofforna hämtades

Vi åkte och hämtade soffgruppen och slet som djur då denna var tyngre än de flesta kar vi behövt bära hehe
#5 - 14 juli 2007 10:48
möblerna äntligen hemma iallafall

Ja så var ju möblerna ju iallafall äntligen hemma men då kom ju nästa dilemma
dörren var 91 bred och smalaste delen på sofforna var 97.
Vi fick slita av all plast och skyddsmaterial från sofforna och se om vi kunde luta dem i en vinkel där den gick in och det lyckades tills vi kom in i hallen.
För i hallen har vi ju ett 160 liters dvärgciklidskar där vi fick lyfta sofforna väldigt högt över plus att hallen viker av väldigt snävt där men till slut gick de förbi där med.
#6 - 14 juli 2007 10:51
hopsättning

Väl inne satte vi oss och pusta ut lite medans vi skruvade dit fötterna på sofforna och satte ihopa bordet som vi också köpt.
#7 - 14 juli 2007 10:56
Hmmm... och jag som tyckte att jag joxat rejält med mina grejer det senaste.

Kan du inte ta ett foto när soffan står på plats och karen är placerade och klara - så att man liksom får pusta ut.
Hoppas ni får det riktigt gôtt med nya gruppen och att karen återgår till lugn och ro!

Och börja inte tänka på att det måste göras om när/om man skall flytta.
Jag känner det som så att jag måste bo där jag bor nu... för all framtid... jag vill inte flytta ett 960 en gång till!:)
#8 - 14 juli 2007 11:00
nästa problem

Möblerna nästan på plats som de ska stå också lägger vi märke till att vi kommer att behöva flytta 720 lites akvariet nu med till den tomma väggen då detta står helt för nära soffan. Så det blir till att tömma detta kar med och flytta. Förmodlingen blir det sedan ett ställningsbygge för 2st 325 liters kar som kommer hamna där 720 står nu för dessa inte tar lika mycket plats på den väggen men mer info kommer när detta påbörjas
#9 - 14 juli 2007 11:03
MaxB skrev:
Hmmm... och jag som tyckte att jag joxat rejält med mina grejer det senaste.

Kan du inte ta ett foto när soffan står på plats och karen är placerade och klara - så att man liksom får pusta ut.

Hoppas ni får det riktigt gôtt med nya gruppen och att karen återgår till lugn och ro!

Och börja inte tänka på att det måste göras om när/om man skall flytta.

Jag känner det som så att jag måste bo där jag bor nu... för all framtid... jag vill inte flytta ett 960 en gång till!:)

Nä man har samma tanke nu!!!
Vi flyttar inte om detta fler ggr iallafall för vilken tid det tar.
Fler foto kommer när alla karen sedan kommit på plats men ska först hitta ett billigt 325 liters kar till så ska ställningen byggas.
Och troligen ikväll kommer vi tömma 720 liters karet och flytta det till rätt vägg
#10 - 14 juli 2007 11:06
Oj oj oj... var sofforna värda detta? :D
#11 - 14 juli 2007 11:39
vet ej varför men mitt hjärta dunkade när ja läste det här :P (det gör det annars också emn snabbt den här gången :D)
#12 - 15 juli 2007 01:13
suck , pust o frust så har vi äntligen fått flyttat 720 till sin plats iallafall och karen som ska stå under har även dom kommit på plats så just nu ligger allt filter material i badkaret och pumpen står och pumpar vattnet i badkaret för att hålla igång nyttobakterierna så man slipper starta om det helt igen.
Även fiskarna är i temporärt hem i lokalen tills vi fått igång karet igen.
Kommer lite mera bild på slitet imorrn när jag har lite ork kvar igen. Just nu verker det väl i varenda muskel i kroppen så det blir nog en längre sovdag imorrn om inte lillen väcker oss.
Aldrig mer nya möbler i ett rum där akvariena måste flyttas
#13 - 15 juli 2007 01:31
Nej, och inte flytta! Eller hur?
Nu är du verkligen värd att vila ut.... eller göra som jag, sitta och glana på forumet och sippa på en öl.
Imorgon är en annan dag... typ!:)
#14 - 15 juli 2007 01:44
USCH!!!!!!!!!ja nu e det dax att krypa till sängs o se om man vaknar med ryggen i behåll eller man inte kan röra sig överhuvudtaget.....
hoppas hoppas hoppas lillkillen sover till 10 imorrn :)

gonatt
#15 - 15 juli 2007 10:09
här kommer lite fler bilder sen mitt i natten igår då vi började tömma karet på 720 liter vatten. Det blev fisk jakt och sedan tog vi en liten paus medan resten av vattnet fick runnit ut, Tack o lov
#16 - 15 juli 2007 10:12
nästa steg efter att karet blivit tomt på vatten var ju självklart det kladdiga arbetet med att få ut sanden o frigoliten från botten för detta gör ju karet betydligt tyngre än vad det redan är.
#17 - 15 juli 2007 10:20
Nu har väl klockan närmat sig 24:00 och vi är fortfarande på gång.
Nästa steg nu var att hålla igång bakteriefloran i pumpen och filtermaterialet så allt det materialet åkte i badkaret och pumpen blev kopplad där likaså så det blev rörelse i vattnet.
#18 - 15 juli 2007 10:21
Sista vi sedan gjorde igår var att tömma ur små karen som stod under 720 liters och flytta 720 liters till sin nya plats men det blev där ingen bild på då vi fick alla 4 lyfta karet under flytten.
Kan tillägga att klockan nu var ca 3 på natten.
#19 - 15 juli 2007 10:25
ja så blev klockan 8.30 i morse upp och på det igen började med slamsuga bakom bakgrunden så det blev rent o fint och sedan koppla ihopa rör och slangar igen till pumpen så den kunde kopplas in när jag fyllt på sand och vatten i karet igen.
Och trångt ska det ju själklart vara där slangarna ska gå.
#20 - 15 juli 2007 10:28
Lite snygg slangdragning mitt i hela röran för att fylla på karet med vatten igen.
Och en sista justering så att utblåset hamnade som jag ville det skulle vara.
#21 - 15 juli 2007 10:34
Till slut stora karet på plats och även de små har kommit på plats under igen.
Äntligen , nu är det bara att börja dekorera i det stora karet hur vi ska ha det igen. Är sugen på att hitta en del sten som har samma färg som bakgrunden men det kan man väl glömma att hitta och moduler kostar ju skjortan. Steget efter detta blir ställningen som ska byggas till 325 karen som ska stå på den väggen där 720 stod innan som ska byggas och målas.
Blir förmodligen 2st 325 liters ovanför varandra.
Och sofforna har äntligen kommit på plats som de ska stå.
Nu är vi bara tvugna att flytta 325 liters karet så gången blir fri med och köra ner i lokalen med en del överblivna grejer.
Men kommer mer info och bilder när mer påbörjats.
#22 - 15 juli 2007 10:38
Kan tillägga att klockan var ca 12:15 när vi kommit så här långt och så här snyggt såg vårat badkar ut efter filtermassan
#23 - 15 juli 2007 20:27
Så här såg det ut när soffan och bordet väl kom på plats, rätt hyffsat om man får säg det själv
Lampan i taket ska väck men den får sitta till vi hittar någon snygg som ska hänga över bordet istället
och i hörnan där sofforna går ihopa ska ett litet bord hittas där vi ska ha nån lampa eller nåt.
#24 - 15 juli 2007 20:31
Så ser karet ut för tillfälligt, håller på att få igång bakteriekulturen igen där.
Brevid skymtar ni 325 som det ska göras en ställning till som ska stå brevid och ska få plats 2 st på höjden likadana, tänkte betsa det i samma färg som resten av möblerna vi har så det blir säkert snyggt
#25 - 15 juli 2007 20:34
vill ha lite tips till inredningen i karet , just nu sitter det bara en rocky3 pangea bakgrund i. Men tänkte jag ville ha lite stenrösen i typ samma färg som bakgrunden eller man kanske ska sätta i nån moduler eller vad säger ni?
skickar bilder på hur bakgrunden ser ut på ett ungefär.
Karet är lite disigt just nu då det fortfarande blåser runt bra med bakteriekultur i det
#26 - 16 juli 2007 00:03
vanliga naturstenar (granit?) kanske hade passat bra.
#27 - 16 juli 2007 06:14
vill ha lite tips till inredningen i karet , just nu sitter det bara en rocky3 pangea bakgrund i. Men tänkte jag ville ha lite stenrösen i typ samma färg som bakgrunden eller man kanske ska sätta i nån moduler eller vad säger ni?

skickar bilder på hur bakgrunden ser ut på ett ungefär.

Karet är lite disigt just nu då det fortfarande blåser runt bra med bakteriekultur i det
Hela min tomt har jag sådana stenar som ser ut som din bakgrund och i hela skogen bakom huset,så vanlig natursten som Fredd nämde funkar:)
#28 - 16 juli 2007 06:18
Så här såg det ut när soffan och bordet väl kom på plats, rätt hyffsat om man får säg det själv

Lampan i taket ska väck men den får sitta till vi hittar någon snygg som ska hänga över bordet istället

och i hörnan där sofforna går ihopa ska ett litet bord hittas där vi ska ha nån lampa eller nåt.
Vilken grann VIT soffa det är:Dden kommer att behålla den färgen det känner jag på mig:D.Det blev bra med karet där bak himmla jobb ni har haft jobbigt ibland att köpa soffa,skickar du inte nya bilder hur lokalen ser ut med allt som står där nere måste vara en syn för gudarna det också:p
#29 - 16 juli 2007 19:38
den e ljusbeige hehe och av microtyg som skulle vara superlätt att rengöra.

i lokalen har bara 540 kommit ner och 2 små kar under som hemma innan typ.
nu ska det bara börja mekas ihopa en hylla hemma för 2st 325 liters kar , har ju dock bara ett än så länge hoppas ju klart på att hitta ett till snart
#30 - 16 juli 2007 19:41
Men stene skulle vi hälsa på dig med snart hehe plocka kofferten full med sten lol
#31 - 16 juli 2007 22:08
suck , pust o frust så har vi äntligen fått flyttat 720 till sin plats iallafall och karen som ska stå under har även dom kommit på plats så just nu ligger allt filter material i badkaret och pumpen står och pumpar vattnet i badkaret för att hålla igång nyttobakterierna så man slipper starta om det helt igen.

Även fiskarna är i temporärt hem i lokalen tills vi fått igång karet igen.

Kommer lite mera bild på slitet imorrn när jag har lite ork kvar igen. Just nu verker det väl i varenda muskel i kroppen så det blir nog en längre sovdag imorrn om inte lillen väcker oss.

Aldrig mer nya möbler i ett rum där akvariena måste flyttas

det tar ju inte värst långtid att "fixa" nya bakterier?
#32 - 17 juli 2007 01:42
nä det e klart
nu håller vi på att försöka hitta några bättre stenar att ha i karet som passar bättre ihopa med bakgrunden. Har tyvärr ingen bra sjö i närheten som där e massa fina runda stenar i den färgen som vi vill ha. Så det tar lite tid men det kommer mer info och bilder så fort jag lockat ut latmasken ur ryggen igen hehe
#33 - 17 juli 2007 04:23
Men stene skulle vi hälsa på dig med snart hehe plocka kofferten full med sten lol
Det är bara att plocka:)men du en sådan tur att jag ska till Svedala på Onsdag för att hämta bilen jag har köpt ska jag ta med mig sten;)
#34 - 17 juli 2007 10:06
Du e en klippa om du vill göra det
#35 - 17 juli 2007 12:15
Du e en klippa om du vill göra det
Det är vanlig natursten inte några runda fina stenar dessa jag har hade passat perfekt till din bakgrund,hur mycket vill du har??där är stora där är mindre:)
#36 - 17 juli 2007 12:22
bara ta med så mycket du orkar hehe , har ju många kar i lokalen med om det skulle bli över så. Men tänk på ryggen din med hehe
#37 - 17 juli 2007 12:39
bara ta med så mycket du orkar hehe , har ju många kar i lokalen med om det skulle bli över så. Men tänk på ryggen din med hehe
Har varit ute och plockat fyllde skuffen 50-60 kg ca lite blandade storlekar,om jag är där innan kl 11.00 imorgon är det ok för jag skulle vara lite över kl.11.00 hos bilhandlaren så skicka ett PM
#38 - 17 juli 2007 22:20
lite nya bilder på hur rummet ser ut nu, i bakgrunden på visa av bilderna skymtar ni karet som stene kommer med sten till. ska bli kul o se vad för nån fina sten han har med sig =)
Har blivit lite nya lampor uppsatta och ett litet småbord och dynor o sånt.
Förhoppningsvis kommer det bilder på 720 karet imorrn när jag stoppat i stenarna som stene kommer med och sen e det dags att få lite fisk i karet med igen. Men det kommer mer foto på karet då.
Obs!!! vissa bilder tagna med blixt därför ser soffan ljusare ut än den är på dem.
#39 - 18 juli 2007 01:07
va fint det blev:)
#40 - 18 juli 2007 08:47
ja då har zoopet Stene varit här med massa nice sten idag och jag har just lagt dem i blöt, ska på och skrubba dem snart blir nog himla fina i karet. Tack igen Stene
#41 - 18 juli 2007 22:01
så all sten skrubbad och nerlagd i karet, får dekorera med dem imorrn o se vilka som ska vara kvar , har även börjat måla delarna till hyllan jag ska göra till 325 karen i rummet
#42 - 20 juli 2007 12:25
Ja då har jag fått sågat till längderna till 325 ställningen och börjat betsa dem i ungefär samma färg som resten av vårat möblemang.
Bilagor:
#43 - 20 juli 2007 12:28
Lät alla stenarna jag från stene ligga kvar i 720 karet så vi kan tömma 325 karet och sätta ihopa ställningen till det snart. Så idag har vi flyttat alla fiskarna vi hade i 325 karet till 720 med.
#44 - 20 juli 2007 12:31
Lite större helhetsbilder på 720 karet som det står just nu , fiskarna gillade att jag inte tagit bort nån stenar iallafall hehe kanske inte så snyggt med så mycket sten i som nu eller?
#45 - 20 juli 2007 12:56
Lite större helhetsbilder på 720 karet som det står just nu , fiskarna gillade att jag inte tagit bort nån stenar iallafall hehe kanske inte så snyggt med så mycket sten i som nu eller?
Dem passar in väl stenarna??på bilderna så ser det inte ut som samma nyans men kameran ljuger rätt så mycket ibland:D
#46 - 20 juli 2007 14:23
Men - det var ju en himla nyansskillnad? Bakgrunden ser blå ut mot de rödaktiga stenarna... har du två olika slags lysrör kanske?
#47 - 20 juli 2007 14:50
skall sorteras ut dem senare med rätt nyanser tyckte inte det var lönt innan 325 karet kommit på plats ,inte rätt fiskar i karet heller bara praktisarna som ska få gå kvar där sen. Ska hämta hem dem rätta fiskarna sen från lokalen.
Mycket av stenen är åt de rödare hållet så mycket hamnar nog i 325.
#48 - 20 juli 2007 18:57
skall sorteras ut dem senare med rätt nyanser tyckte inte det var lönt innan 325 karet kommit på plats ,inte rätt fiskar i karet heller bara praktisarna som ska få gå kvar där sen. Ska hämta hem dem rätta fiskarna sen från lokalen.

Mycket av stenen är åt de rödare hållet så mycket hamnar nog i 325.
Har du inte blåare rör mot bakgrunden det har jag för mig.
#49 - 20 juli 2007 21:00
jo faktiskt hehe nu när du säger det så e där nog det prova byta plats på rören kanske men fiskarna stormtrivs + att det blev ett helt annat djup i karet med
#50 - 21 juli 2007 11:34
Jag har likadant hemma - två sorters rör. Kanske du ska tänka om så att det inte ser konstigt ut? Speciellt om du inte ska ha växter...
#51 - 21 juli 2007 12:12
blir nog till att skifta dem men är inte färdig med karet ännu men alltid bra med tips
#52 - 21 juli 2007 19:39
Har du fått upp ställningen än betsen torkar på 15 min så du måste vara klar vid detta laget... Ha Ha
#53 - 21 juli 2007 22:43
de har varit klantar där vi köpte reglarna , han som sågat kan tydligen inte mäta till 140cm då alla reglar var sågade 137cm så det la jag ju märke till när jag skulle sätta karet på plats saknades typ 2cm , så fram med mätstocken och kollade ,grrrrr han skulle inte velat möta mig i en mörk gränd innan idag , haft bry o betsat allt med .Blir till att fixa nya reglar imorrn och betsa igen
#54 - 21 juli 2007 22:51
de har varit klantar där vi köpte reglarna , han som sågat kan tydligen inte mäta till 140cm då alla reglar var sågade 137cm så det la jag ju märke till när jag skulle sätta karet på plats saknades typ 2cm , så fram med mätstocken och kollade ,grrrrr han skulle inte velat möta mig i en mörk gränd innan idag , haft bry o betsat allt med .Blir till att fixa nya reglar imorrn och betsa igen
Sågar dem reglarna också rena lyxen ju:Dmen går det inte ändå eller blir det för trångt i mellan karen för i så fall är det bara att såga ner dem 2 cm:)
#55 - 22 juli 2007 09:03
man kan ju gå lös med en hammare på karet så kan man nog få det att passa de flesta mått men håller vattnet dåligt sedan hehe
#56 - 22 juli 2007 10:59
grrr ja då har man varit o fixat nya reglar med rätt mått ska dock målas igen men nu ska det ju iallafall passa
#57 - 22 juli 2007 11:45
hoppas det går bättre denna gången;D
#58 - 22 juli 2007 17:59
Det är bra inomhus arbete i alla fall
#59 - 23 juli 2007 17:59
nytt problem upptäckt idag , åter igen sågaren dock rätt längd på dem denna gång men han har tagit en regel de sågat i innan så där e en djup sågning på typ 3cm i den , jag blir knäpp, kan inte folk göra nåt rätt, sommar arbetare hata
#60 - 23 juli 2007 18:04
nytt problem upptäckt idag , åter igen sågaren dock rätt längd på dem denna gång men han har tagit en regel de sågat i innan så där e en djup sågning på typ 3cm i den , jag blir knäpp, kan inte folk göra nåt rätt, sommar arbetare hata
Kan du inte såga dem själv då så det blir rätt.:)
#61 - 28 juli 2007 19:19
så nu var de nya reglarna målade med så imorrn blir det till att skruva ihopa det
#62 - 28 juli 2007 19:21
så nu var de nya reglarna målade med så imorrn blir det till att skruva ihopa det
Nu händer det saker:)
#63 - 28 juli 2007 19:33
ja sakta men säkert hehe får väl hoppas att inget mer går fel nu med ställningen
#64 - 28 juli 2007 20:31
å min gubbe gnäller över att jag vill flytta 240L karet till en annan vägg *ASG*
#65 - 29 juli 2007 19:21
ställningen i rummet

ja då har jag efter många om och men fått målat hela ställningen och skruvat ihopa den , så nu ska det bara torka sen ska jag flytta in den i rummet.
Ska dock sätta sidor på den och nån kantlister så den ser mer ut som typ en bokhylla eller nån möbel
#66 - 29 juli 2007 19:28
det blir nog bra, har sett en massa bilder på ställningar där dom gjort så man bara ser själva framsidan av karet, och så har dom en lucka ovanför, det är snyggt
#67 - 30 juli 2007 20:13
så stommen målad o klar

så då var ju stommen målad o klar iallafall och första karet ditsatt. Nästa steg blir att kapsla in karet så bara framsidan syns sen.
#68 - 30 juli 2007 20:25
va snygg färgen var
#69 - 30 juli 2007 20:30
så då var ju stommen målad o klar iallafall och första karet ditsatt. Nästa steg blir att kapsla in karet så bara framsidan syns sen.
Ska du inte ha bakgrund i karen??annars blev det skit snyggt med betsen verkligen:)
#70 - 31 juli 2007 10:55
stene skrev:
Ska du inte ha bakgrund i karen??annars blev det skit snyggt med betsen verkligen:)

Klart sugen att sätta i nån bakgrund men de är ju så himla dyra , funderat lite på en btn slimline eller ännu en hemmagjord
#71 - 5 augusti 2007 09:58
gör en bakgrund av skrylat papper som du målar, blir skitsnyggt :D
#72 - 5 augusti 2007 10:17
går tyvärr inte på det karet då baksida och sidor är blå målade med båtlack
#73 - 14 augusti 2007 07:25
så idag bli det nog inköp av sidorna till ställningen jag håller på med och målning av dem ,ska även se om jag hittar nån lämpliga lister att sätta dit så det ser mer ut som en möbel, tror att jag ska sätta luckor fram med så man inte ser ljusrampen
#74 - 21 augusti 2007 19:30
gjort några framsteg?:).
#75 - 22 augusti 2007 08:26
verkligen fint färg fick du på ställningen :) ,btn slimline skulle passa perfekt ,lycka till ;) ;)
#76 - 23 augusti 2007 10:55
nä tyvärr har det mesta legat nere ett tag med detta projektet då jag har problem att hitta ett 325 liters kar till
#77 - 25 augusti 2007 09:41
ja då har man köpt trä till luckor och sidor idag till ställningen och börjat måla dessa ,kommer foton senare
#78 - 25 augusti 2007 19:13
bild1. visar de nymålade sidorna efter jag spikat dit dem på ställningen.
bild2. visar hur jag satte fast en ljusramp med hjälp av att lägga en bräda löst över ställningen, på detta sättet så kan man flytta rampen fram och bakåt. Tyvärr passade inte rampen från början så det blev fra med vinkelslipen o kapa 1cm ca. Bilden tagen snett uppifrån.
bild3. visar ljusrampen monterad på ställningen underifrån.
bild4. visar när rören och elen blivit inkopplade.
bild5. ännu en bild med allt igång så man kan börja ana hur det blir.

Nästa steg blir att göra luckan framtill så att man inte ser in ovan karet heller och under karet har jag funderingar på att göra 2 stora lådor på hjul så det utrymmet blir användt med.
#79 - 25 augusti 2007 19:55
ser bra ut.
Måste även säga att röd zebrorna var riktigt fina ju:D, är dom full vuxna allihopa+
#80 - 25 augusti 2007 20:39
japp vissa monsterstora men det är inte de som ska gå i karet sedan
#81 - 25 augusti 2007 20:50
Fattas ett kar på toppen,vem har ett sådant mårtro över????????????
#82 - 27 augusti 2007 10:48
jag vet inte hehe
blev med ett kar till idag men fel storlek tyvärr
#83 - 2 september 2007 19:57
vad blir det för fiskar i karen sen då?har du planerat så långt?:)
#84 - 11 september 2007 21:44
så nu är det införkaffat kar nr 2 till ställningen så får väl snart göra ställningen klar detta blev ett saltvattenskar, lite kul att testa på det med =)
#85 - 15 september 2007 16:51
Inga nya bilder på det hela.
#86 - 16 september 2007 12:25
nej inte varit lönt då jag inte vet hur jag ska lösa det med luckan som ska vara ovanför understa karet, nån tips?
#87 - 16 september 2007 13:26
nej inte varit lönt då jag inte vet hur jag ska lösa det med luckan som ska vara ovanför understa karet, nån tips?

Kör så dem har det på Zoo-Giganten fast med gångjärn det är väl det lättaste skulle jag tro.
#88 - 16 september 2007 16:16
fälls de neråt eller uppåt måste vara lättast neråt va
#89 - 16 september 2007 17:03
fälls de neråt eller uppåt måste vara lättast neråt va
Efter som du har betsat det i gammeldags stil så hade jag kört med antik stuket på gångjärnen går att köpa mycket snyggare kom jag på sen;)antingen kör du med hel lucka då öppnas denna nedåt,eller så kör du med två halvluckor som öppnas på sidan så att säga.Det sista skulle jag köra på PLUS att du limmar dit lister på framsidorna av luckorna som du gerar vackert så dem passar,och dem kan du ha i en annan färg som passar till betsen mest att man märkerar att du har lister,det kan nog bli snyggt:)
#90 - 16 september 2007 17:28
precis det stuket jag själv tänkt med lister, bra ideé det där att sätta en annan färg på själva listerna
#91 - 24 juni 2008 18:53
Trevlig tråd!
Synd att den dött ut bara..

Annons