Nuså blir det lite grundligare översikt över det hela. Vet att man kan länka bilder trots att man inte är Goldmedlem... men det är ju jobbigare att behöva klicka för att se allt ;) Ska fixa det^^
I alla fall. Här kommer en genomgång :p
BURK ETT
Karet är på 12 Liter, 30x20x20 cm.
Tekniken består av två ikealampor, 4,2 watt LED vardera. I övrigt tekniklöst.
Sten/trä i detta kar är sjösand, rund småsten samt en Red moor rot.
Växtligheten utgörs av Vesicularia sp. "Christmas Moss", Pogostemon Helferi och Fissiden Fontanus.
Invånare är Boraras Maculatus x5, Crystal Black, Körsbär, Nerita sp. 'Red Onion' och några posthornsnäckor.
Droppar i Pmdd och Easycarbo varannan dag och byter vatten (20-40%) ungefär en gång i veckan.
24/5, en vecka efter uppstart, såg det ut såhär:
För en timma sedan:
Några blandade invånare:
BURK TVÅ
Karet ska bli en kub på 30x30x30 cm, dvs 27 liter.
Tekniken kommer även här i princip enbart vara belysning (bygga med LED-lampor tillsammans med pappa), eventuellt något litet filter eller något annat för att få lite cirkulation.
Sten/trä vet jag ännu inte riktigt vad det blir, förutom att det ska vara sand, och troligen smala rötter (red moor eller trollhassel).
Växter är även dessa okända, det får jag se längre fram ;)
Invånare blir nog Dvärgrasbororna från den andra burken och räkor av något slag. Funderar också på Galaxyrasbora.
Upplägget vad gäller skötsel är att det ska fungera som den andra burken på ett ungefär, men i lite större skala och kraftigare ljus så jag får bättre möjligheter framför allt när det gäller växter :)
Och här kommer denna burk stå sedan :D