Projekt 260 L

#1 - 14 november 2007 13:36
Hej allihopa.

Jag är ny här på forumet :)

[SIZE=4]Det blev till slut inget 260 L akvarium vart ett 300 L :D[/SIZE]
[SIZE=4]Har byggt bakrund och inrett akvariumet nu och så här gick det till :D[/SIZE]

[COLOR=#22229c]http://community.webshots.com/album/561512783eNuIsf?vhost=community[/COLOR]
#2 - 14 november 2007 14:45
När du säger att du ska ha cilkider, tänker du då köra SA biotop?
#3 - 14 november 2007 15:18
MrLogic skrev:
När du säger att du ska ha cilkider, tänker du då köra SA biotop?

Jag har inte sagt att jag skall ha ciklider. jag skrev att jag inte bestämt mig men var sugen på några få discusar och sällskapsfiskar. Men inte bestämt mig och ville höra om det var någon som rekomendera något annat. ;)
#4 - 14 november 2007 21:59
Diskus är en ciklid om jag inte kommer ihåg helt fel. Och de är från Sydamerika.
#5 - 20 november 2007 18:33
300Liter :D

[SIZE=4]Det blev till slut inget 260 L akvarium vart ett 300 L :D[/SIZE]
[SIZE=4]Har byggt bakrund och inrett akvariumet nu och så här gick det till :D[/SIZE]

[COLOR=#22229c]http://community.webshots.com/album/561512783eNuIsf?vhost=community[/COLOR]
#6 - 20 november 2007 18:37
Fiskar ?

tänkte vänta ca 4-5 dar innan jag köper första fiskarna... måste jag vänta mer ? Tänkte börja med lite malar för att få hjälp med städningen. någon som har något tipps på någon bra städpatrull ? eller nåågra rekomendationer av fiskar ? fortfarande inte bestämt mig för vad jag vill ha i ännu :P

Några synpunkter på inredningen ? mitt första akvarium så har inte så mycket kunskap... behövs mer grottor kanske ? är det för lite växter ?

// Tack på förhand Jocke
#7 - 20 november 2007 19:05
Falk skrev:

Målet med projektet är att jag skall ha kul med det men även få en fin vardagsrum dekoration. Har suttit och klickat mig runt en massa på detta forum för att få så mycket intryck som möjligt för att sedan låta fantasin ta över. hittade detta bakrundsbygge som jag tyckte var helt bedårande och det lutar just nu åt att jag skall byga en liknande:

http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=743.0

Det där är så j-a snyggt så jag blir alldeles svettig!! Go for it!
#8 - 20 november 2007 19:07
Sen är det ju bra om läser klart tråden och inte totallimmar på starten... *S*
Kanonsnyggt blev det!!!
#9 - 20 november 2007 19:14
Tack ;)

Jag totallimmade inte från start den där bilden när bakrunden ligger på golvet så har jag ännu inte limmat... har suttit och pusslat fram ett mönster jag tyckte var fint :)
#10 - 20 november 2007 19:23
Inga tankar alls om vad du ska ha för fisk??? Såå snyggt kar och inga invånare? *S*
Tycker du ska ha skalarer!
#11 - 20 november 2007 19:26
nej jag har faktiskt inte en enda tanke på vad jag skall ha för fisk =) jag vill ha något roligt men även fint att se på :) skalarer säger du Ja dom e ju fina... funderade ett tag på att fixa ett stimm med vita svarta och gula mollysar sen så har jag även tittat på lite guramisar... skalarer kanske det oxå blir :D... men just nu så sitter jag och letar efter en så kallad "städpatrull" är ju jätte svårt att välja fins ju så mycket ;)
#12 - 20 november 2007 19:44
Absolut skalarer! De som är svart/vit/gula (som jag verkligen inte har en aning om vad de kallas?)!
Och vill du ha guramisar med dom så funkar det! *Sneglar mot min signatur*

Städare.. Måste tipsa om äpplesnäckor. :D Annars så acistrus. Tittar man på förslaget med skalarer och guramis (guld, eftersom de är störst och har snygg färg) så givetvis guldancistrus. Oj, mina fiskar hoppade visst ner i ditt kar... :p

Gult, vitt, svart. Absolut!
#13 - 20 november 2007 19:50
Tack så mycket för tippset ;) Heter dom äpplesnäckor så det är det jag kan söka på eller har dom något art namn ?
#14 - 20 november 2007 19:54
Latinska namnet är Pomacea bridgesii, men det går fint att söka både på äppelsnäckor och äpplesnäckor på google. Här på zoopet finns (mig veterligt) ännu ingen artbeskrivning på dom..
#15 - 20 november 2007 19:55
tack så mycket ;)
#16 - 20 november 2007 20:10
jag skulle sattsat på labyrint fiskar.:) eller viktoria ciklider
#17 - 20 november 2007 20:20
axeisi skrev:
jag skulle sattsat på labyrint fiskar.:) eller viktoria ciklider

Ciklider.. Har jag förstått det hela rätt... har man ciklider så kan man bara ha ciklider ?
#18 - 21 november 2007 16:38
Ancistrus

karet har stått 2 dygn. Köpte 5 stycken Ancistrus idag, ser riktigt häftigt ut när de simmar i min bakrund och sticker upp nosen ibland emellan skiffret :) hur länge bör jag vänta tills jag köper igen och vad skall jag köpa tycker ni ?
Bilagor:
#19 - 21 november 2007 17:07
Falk skrev:
karet har stått 2 dygn. Köpte 5 stycken Ancistrus idag, ser riktigt häftigt ut när de simmar i min bakrund och sticker upp nosen ibland emellan skiffret :) hur länge bör jag vänta tills jag köper igen och vad skall jag köpa tycker ni ?

Jag har blivit Malawifreak :D Så absolut att du ska satsa på Malawi ciklider... Finns massor att välja mellan i olika storlekar!

Annons