[B)]
Vad tycker ni om att proffsboxningen har blivit laglig...
själv tycker jag att det är helt ok, varför ska vi ha ett förbud när inga andra har det...
Kjell Fohrman skrev:Kan inte se något positivt med en sport som går ut på att banka den andre medvetslös.
Dock så tycker jag att "amatörboxningen" fyller en social funktion samtidigt som läkarkontrollen är hårdare och skydden är bättre vilket gör att jag tycker det är OK.
janne dansk skrev:skydden skyddar mot yttre skador ,inte mot "indra" tex hjärnskakning o likn
mvh janne
rödtoppen skrev:om 2 vuxna mäniskor vill banka sk*ten av varandra så låt dem göra det.
De är ju i samma viktklass och det är på samma vilkor----vad är problemet?
tulle89 skrev:
Och kan någon förklara för mig varför K1 är tillåtet i Sverige men inte proffsboxningen. En spark mot huvudet är väll lite värre än ett slag eller?
Torstensson skrev:Jag tycker inte det spelar så stor roll så länge utövarna vet vad dom ger sig in på.. Kolla in ishockeyn, ska den oxå förbjudas?? Rugbyn??
Lutt skrev:men nu ska vi veta att det är proffs vi har att göra med, de klara smällar bra se bara på deras tjurnackar iofs så tar ju hjärnan stryk som ni säger...
tulle89 skrev:
Och kan någon förklara för mig varför K1 är tillåtet i Sverige men inte proffsboxningen. En spark mot huvudet är väll lite värre än ett slag eller?
//MVH Tulle
Kjell Fohrman skrev:Om inte annat för att det kostar samhällhet en massa att ta hand om dessa sluddrande 50 åriga fd proffsboxare;)
.
rödtoppen skrev:Jag tycker inte att ditt argument håller Kjell.
Om man skulle förbjuda sånt som kan ge framtida skador så skulle man behöva förbjuda rätt mycket tex rökning, alkohol, skateboard, skidåkning, ishockey...listan kan göras rätt lång om man bara letar.
Hur mycket kostar det samhället att ge vård till alla som får KOL eller alkohol relaterade sjukdommar ???- jag vet inte själv men jag tippar på att det är betydligt mer än vad det någonsin blir för proffsboxning.
Tenkare skrev:Vill folk puckla på varandra så låt dom göra det, men dom kan ju altidha Ali som exempel på vad som kan hända.
Torstensson skrev:Är du säker på att Alis sjukdom kommit av boxningen??
rödtoppen skrev:Jag tycker inte att ditt argument håller Kjell.
Om man skulle förbjuda sånt som kan ge framtida skador så skulle man behöva förbjuda rätt mycket tex rökning, alkohol, skateboard, skidåkning, ishockey...listan kan göras rätt lång om man bara letar.
Hur mycket kostar det samhället att ge vård till alla som får KOL eller alkohol relaterade sjukdommar ???- jag vet inte själv men jag tippar på att det är betydligt mer än vad det någonsin blir för proffsboxning.
Är du säker på att Alis sjukdom kommit av boxningen??