Problem med yngel

#1 - 10 juni 2006 09:19
Jag har 7 stycken guppyynel i ett 18 liters kar (med syresten). Lade i dem igår och idag ser jag att deras stjärtfenor blivit spetsiga. Någon som haft liknande problem eller vet vad det kan bero på?
#2 - 10 juni 2006 09:28
Finns guppys som har spetsiga stjärtfenor.
#3 - 10 juni 2006 11:00
Men de hade valiga hederliga trekantiga igår när de föddes, nu är de verkligen jättespetsiga..

Jag har kollat både nitrat o ph-värden idag, allt är bra.
#4 - 11 juni 2006 01:09
ammoniak/nitrit då ?
#5 - 11 juni 2006 15:55
i morse var de döda. Vet fortfarande inte vad som är felet.

Har haft yngel där i tidigare, och det var precis samma problem då med spetsiga stjärtfenor och dödsfall...
#6 - 13 juni 2006 09:09
Jag har behandlat spetsiga stjärtfenor på guppyyngel med salt och då har fenorna växt ut igen. Detta verkar inte vara ovanligt, speciellt om vattenkvaliten inte är den bästa. Man måste byta en del av vattnet ofta. Gå i på guppysällskapets hemsida och läs hur mycket salt och hur länge.
#7 - 13 juni 2006 09:24
Jga hade också det här problemet med mina guppyyngel när dom levde många i ett litet akvarium (20L). Jag tog bort dom som var drabbade tills jag fick veta att det försvinner av sej självt... Det gjorde det på en del men inte på andra som då dog. Det är tråkigt, men man får bita i och försöka. Du borde kanske skaffa ett större akvarium med en pump till?

Annons