Tamarind skrev:Äntligen!!!
Efter snart 3 veckors daglig tjat så fick jag faktiskt precis tag på Patrick, han var bortrest men lovade att någon skulle vara där imorgon så att jag kan åka och hämta på eftermiddagen. Det är bara att hoppas att allt funkar när jag väl är där, det är en enkel resa på över 20 mil... Min erfarenhet hittills har iallafall varit att det bara går att få tag på en människa, endast via sms, och att han är bortrest... Jaja, verkar trevlig iallafall!
Jens A. skrev:Pwss har snabbt blivit populära, och har haft en del trassel med mailservern och sina grossister - de får inte fram varorna så fort de hinner sälja dem. Så du kommer att få dina saker när de väl får in dem. Har aldrig haft några problem med pwss undantaget lite försenade leveranser.
Tetrax^ skrev:Fick ett sms av Posten om att min leverans från Pwss nu har anlänt. :)
Tetrax^ skrev:Jag har väntat i drygt två veckor nu på en bakgrund som jag har beställt. Fick svar efter tre dagar om fraktkostnad men efter det har det inte hänt något. Mailade dem tidigare idag så vi får se om något svar dyker upp.
Maffia666 skrev:Har också upplevt långa leveranser, men varorna har alltid dykt upp efter mycket om och men. Men de har svarat i telefonen de gånger jag ringt.
peterhaack skrev:men sluta gnäll om det här inne blir ju inte ett dugg bättre då Patrick eller suss inte är reggade här inne så de kan föra en talan, skulle de sitta här och hänga tar saker ännu längre tid...
Robin_Hedstrom skrev:Men de läser med jämna mellanrum, det har han själv sagt.
Jens A. skrev:Flodströms akvarier (akvarieshop.se) är inte bättre. Jag beställde saker därifrån för en månad sedan och har inte hört ett dyft från dom. Pwss brukar åtminstone höra av sig om saker blir sena.
peterhaack skrev:De läser oftast då ngn påpekar om ngt ifrån deras butik eller agerande och det är som många säger bättre kontakta dem det gäller än att slänga massa ord här inne.
Om nu de som gnäller har handlat där och haft problem är det ju deras sak och man kan påtala att ja jag har haft problem jag med...men att fortsätta att tracka och gnälla hjälper ju inget mer än spär på det trista snacket, samt att dra upp massa hörsägen om att de har problem med leverantörer osv är bra onödigt med har inte med det hela att göra tycker jag.
Jag har personligen inte träffat Patrick eller Suss men de gånger jag jag ringt har jag fått napp man kan inte bara ringa en gång och gnälla i ett forum sen utan man får vara i härdig, de har nyss startat butik och vad är inte mer retligt än att se ett butiksbiträde stå och hänga i luren och prata problem eller privata grejer...
Säg man har haft problem och sen är det bra tycker alla så är det ju dåligt men det finns andra onlinebutiker att handla hos så det är ju bara att välja...
peterhaack skrev:De läser oftast då ngn påpekar om ngt ifrån deras butik eller agerande och det är som många säger bättre kontakta dem det gäller än att slänga massa ord här inne.
Om nu de som gnäller har handlat där och haft problem är det ju deras sak och man kan påtala att ja jag har haft problem jag med...men att fortsätta att tracka och gnälla hjälper ju inget mer än spär på det trista snacket, samt att dra upp massa hörsägen om att de har problem med leverantörer osv är bra onödigt med har inte med det hela att göra tycker jag.
Jag har personligen inte träffat Patrick eller Suss men de gånger jag jag ringt har jag fått napp man kan inte bara ringa en gång och gnälla i ett forum sen utan man får vara i härdig, de har nyss startat butik och vad är inte mer retligt än att se ett butiksbiträde stå och hänga i luren och prata problem eller privata grejer...
Säg man har haft problem och sen är det bra tycker alla så är det ju dåligt men det finns andra onlinebutiker att handla hos så det är ju bara att välja...
petnym skrev:Akvarieshop har ju enligt sin hemsida stängt/semester sedan ungefär en månad tillbaka så det är väl inte så konstigt att de inte svarar!
Tege skrev:Det är zooplanet som har semesterstängt.
Jens A. skrev:Flodströms akvarier (akvarieshop.se) är inte bättre. Jag beställde saker därifrån för en månad sedan och har inte hört ett dyft från dom. Pwss brukar åtminstone höra av sig om saker blir sena.
petnym skrev:Varför argumentera emot när det bara är att kolla på akvarieshop.se hemsida?
Länk: http://www.akvarieshop.se/
Galne-Gurra skrev:Om PWSS har svårt att leverera prylar i tid,var skall man då köpa akvarium någonstans.
Hade tänkt mej ett zooline eller ocean 540 liters paket med ställning och lysrörsarmatur plus sand,värmare och ytterfilter.
Har inte hittat något ställe med bättre priser än pwss,men det kanske finns andra här som vet var man skall kolla.
Galne-Gurra skrev:Om PWSS har svårt att leverera prylar i tid,var skall man då köpa akvarium någonstans.
Hade tänkt mej ett zooline eller ocean 540 liters paket med ställning och lysrörsarmatur plus sand,värmare och ytterfilter.
Har inte hittat något ställe med bättre priser än pwss,men det kanske finns andra här som vet var man skall kolla.
aggehunk skrev:Hej
Har inte läst tråden, men hoppas på svar. Har PWSS stängt ?
Har skickat 2 mail ditt på frågor som kan generera pengar till dom ca: 10.000.-
Men de verkar inte intresserade. Ska man byta levrantör ? isåfall till villken, med bra priser?
maila dom för snart 2 veckor sedan : (.
Ursäkta jag är bara frustrerad....... : (
aggehunk skrev:Hej
Har inte läst tråden, men hoppas på svar. Har PWSS stängt ?
Har skickat 2 mail ditt på frågor som kan generera pengar till dom ca: 10.000.-
Men de verkar inte intresserade. Ska man byta levrantör ? isåfall till villken, med bra priser?
maila dom för snart 2 veckor sedan : (.
Ursäkta jag är bara frustrerad....... : (
Dem har ryckt upp sig avsevärt sen förra året. Innan så fanns det verkilgen fog för att KLAGA /GNÄLLA och det ska man göra när folk utför en dålig tjänst;) Nu är den enda invändningen jag har är att de borde ha ett restlager så att 50% av det man beställer inte är slut och man får vänta nån månad på grejerna. Tex Guldfisken.se kör med restlager och är en vara slut så tas best.knappen bort! Jag tänker dock fortsätta handla på PWSS för de är billiga och tillmötesgående:)erik l skrev:hm är otroligt mycket gnäll här :( jag är då nöjd med firman både service och priser. Och tänker lätt fortsätta handla där:):) Har alltid fungerat för mig och betalar direkt vid beställning.
Även när mailat frågor så har jag fått bra och snabba svar :)
Pwss rules
bengtarne skrev:ojdå, sorry för dumpen:D sökte bara efter en tråd som passade min fråga