problem med juwelakvarium silikonet

#1 - 11 mars 2015 20:34
Hej undrar om nån mer haft problem med helt nya juwelakvarium i silikonranden är så att när jag satt i bakgrunden och fyllt sand och vatten satt jag och kika lite närmare och planera hur jag skulle inreda då upptäckte jag att längs ena sidan på framsidan i mitten av silikonranden är det luftbubblor inte riktigt hela vägen men halvägs kanske lite längre än så!!! Har redan vart o lämnat tebax ett akvarium med samma problem men nu har jag råkat ut för detta en gång till samma försäljare... Absolut inga problem att jag fick ett till då det inte ska vara så här och dom sa att dom inte råkat ut för att nått juwelakvarium dom sålt vart såhär... Ringde dom igen och sa att dom får komma hem till mig och antingen byta ut det eller bevisa för mig att det inte kommer gå läck pga detta och begära skriftligt om detta..för jag tänker inte lyfta ett finger till då man betalar ganska dyra pengar!! ok att det händer en gång men fan inte två... Ska försöka lägga upp bilder på det så ni får se... Akvariet läcker ej eller nåt sådant och jag tror själv inte att det gör det men man vet aldrig :-( va tror ni är det nån fara eller ska ja behålla akvariet och begära kompensation på nått vis... Mvh matte
#2 - 11 mars 2015 22:30
Ta en bild och dela! Om det är något du stör dig på och är väldigt synligt så ska du byta. Om de säger att det är något fel på det med så skall du självklart också byta. Om de envisas med att säga att det inte är någon fara så är det precis som du säger, du måste ha någon försäkring så inte du hamnar i skiten. Kompensation ska det vara i alla fall utom om de envisas med att det inte är något fel. Då skulle jag ta det när det eventuellt bevisats vara något fel ;)

Själv är jag inte kunnig alls inom ämnet. Så har inte så mycket och tillägga än att du är på rätt spår. Förstår att det är tråkigt för dig.
#4 - 4 oktober 2015 19:16
Hej!
nu har jag råkat ut för precis samma sak som du. Redan lämnat tillbaka ett lido 200 kar, andra karet var samma skit. Jag var skeptisk redan innan, och detta gör inte saken bättre.
Har nu kontaktat juwel i Tyskland via mail så för vi se vad som sker.
vad hände sen för dig?
detta känns inte som det var första gången i juwels historia som detta sker.
#5 - 4 oktober 2015 19:42
Väldigt tråkigt att du har råkat ut för detta en andra gång,jag skulle absolut byt ut detta karet mot ett nytt igen.

Annons