Problem med guldsömmar

#1 - 15 juni 2007 01:04
Hanen har börjat bli aggressiv mot honan på sistånde och det går nästan inte att ha honan kvar i akvariet känns det som... När jag köpte dom så va det ju inte så alls, t.o.m honan som brukar vara lite mörkare i färgen va färgglad då men nu ser hon nästan kolsvart ut... Några ideér på vad man kan göra??
#2 - 15 juni 2007 10:34
Om du har ett extra-kar kan du separera dem och prova att lägga dem i samma kar igen efter någon vecka.
#3 - 15 juni 2007 13:33
pita skrev:
Om du har ett extra-kar kan du separera dem och prova att lägga dem i samma kar igen efter någon vecka.

Hmm, jag ska testa d faktist, är det någon som vet ifall de hjälper ifall man köper flera honor? han kanske slutar vara så aggressiv, funkar de inte så attackerar han åtminstånde inte samma hona hela tiden då..
#4 - 15 juni 2007 17:26
blir inte honorna svarta innan leken? har för mig det. Så det kan vara lek på gång, hanen brukar då bli lite upphetsad.
Men jag kan ha fel.
#5 - 15 juni 2007 17:40
Ja, flera honor kan hjälpa, dels för att inte samma hona blir jagad hela tiden, men jag har även för mig att guldsömmar både kan leka i par, och i harem.
#6 - 15 juni 2007 20:20
fougner skrev:
blir inte honorna svarta innan leken? har för mig det. Så det kan vara lek på gång, hanen brukar då bli lite upphetsad.

Men jag kan ha fel.

Tyvärr så tror jag inte de e lek på G, jag har haft det här problemet innan och honan fick stjärtfenan söndertuggad och dog... Försökte med att lägga den i annat kar då med osv men de gick inte bra... Ska leta fram en flat sten och se vad som händer ^_- Ska skaffa en eller två honor till med... älskar Guldsöm :p

Annons