Hej!!
*suck* Min ena ancitrushona har blivit fet.. jag antar att hon är romstinn, vad problemt är??
Jo. Jag håller på att flytta och då jag har/hade 3 akvarier i olika storlekar, 54L, 100L och 250L, det på 100 Liter har jag under hela den tid jag har haft det, haft stora problem med... inget har fungerat... antingen har fiskarna mått skitkasst eller så har växterna mått kasst.. har iofs inte dött mer än 2 fiskar men det är fullt tillräckligt..(haft det i lite mer än ett år) vilket fall som helst så har det bara inte funkar, har inte lyckats få nån balans alls i det karet, jag misstänker nu att det är pga silikonet.
Pga detta och pga att jag faktiskt håller på att flytta 110 mil norrut så beslutade jag att flytta alla fiskar från 100L till de två andra karen och då jag redan hade två ancistrus hannar i 250 litarn och "bara" en ancistrushona i 54 litarn så blev det att jag flyttade hannen och en liten hona från 100 litaren till 54:an
Detta gjorde jag för ca: 3 veckor sedan.
jag flyttade med hannens stora rot som han bor under så han kunde känna sig "hemma"
Nu upptäcker jag att honan som bodde/bor i 54:an har blivit fet, ser ut som om hon svalt en liten boll, kan inte sitta plant mot glaset längre...
Vad göra?? hur lång tid tar det innan rommen läggs??
Hannen ser ut till att fläkta redan men jag vet att ingen rom är lagd än.
Vet oxå att 54L liter är alldeles för smått men det skulle/är bara en temporär lösning.. står juh ett 100liter o väntar på dem i norr.
Kan de eventuella ynglen verkligen överleva som det är nu??
Och om de kan de... kommer de att överleva en flytt på 110 mil??
Alla råd och tips och funderingar tas emot med glädje!!
Mvh
M.