[quote=Karon]Prova först med att helt enkelt fukta ringen och kontrollera att den sitter som den skall samt att den inte rubbas ur sitt läge när du monterar pumphuvudet på filterburken (lätt gjort).
Okulärbesiktiga (titta på) O-ringen om den har några sprickor, då är den uttjänt och skall bytas.
Vaselin eller armaturfett är bra, men Cerat och Lypsyl funkar säkert det med om man vill smörja O-ringen. Vatten är dock en enkel ersättare, lättt tillgänglig som den är ;)
http://www.aquaristic.net/shop/shop.php/sid/df15ea7fa6bb796e5168c53c3d182ba4/cl/details/cnid/15243fb7218e195f7.19643597/anid/s-290040/Eheim-Double-tap-with-mit-fast-release-coupling/ , det här är kopplingarna du söker efter. Kommer inte riktigt ihåg dimentionerna på slangarna, men är de lika grova är det 12/16 på dem.[/quote]
Hej!
Tack för tipsen, ska prova den lite imorgon och kolla lite nogrannare vart den läcker. Ska ta mig en nogrannare titt på den där ringen och se om det är något fel. Misstänker att jag satt den fel annars, skulle inte förvåna mig. ;) Fuktade den iallafall innan jag monterade ihop den men ja.. märks imorgon, får återkomma när jag tittat närmare.
Lipsyl har jag tillgängligt ska ska prova med det med. =)
Har kopplingarna fixade (tackar MagicFingers) så det är löst iallafall.=) Men tack ändå för tipset! =)
Och tack alla andra för den snabba hjälpen, uppskattas verkligen! =)