[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har under en längre tid reglerat pH värdet i mitt 400-liters till 6,5 med hjälp av CO2.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Men sedan jag skaffade sex Discus och höjt temperaturen till 29,5 så kommer jag inte ner under 6,8 någon gång under dygnet.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Misstänkte att alger i min [COLOR=#000033]Aqua Medic CO2 Reaktor 500 [/COLOR][/FONT][/SIZE][COLOR=#000033][SIZE=3][FONT=Times New Roman]var orsaken. Efter ett misslyckat försök att göra rent den, så har jag nu en ny.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000033][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Elektroden till min pH mätare la också av så där har jag skaffat en ny [/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000033][SIZE=3][FONT=Times New Roman]http://www.hannainst.se/acatalog/Choosing_the_right_pH_electrode.html[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Artikelnr: HI-1332B[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]HI-1332B pH-elektrod av glas med plastskyddshölje, påfyllningsbar, komplett med 1m kabel och BNC-kontakt. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Används för mätningar i kemikalier, ute i fält, kvalitetskontroll etc.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Arial]Mått: 120mmx12mm[/FONT][/COLOR]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Byter min 1/3 av vattnet varje vecka, göder med PMDD.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Akvariet som det ser ut idag.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]
" target="_blank">[/SIZE][/FONT]