[COLOR=black][FONT=Verdana]Hej, detta blir mitt första inlägg på zoopet:) [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Jag har sökt i forumet för att hitta svar men inte kunnat hitta någon tråd som handlar om samma sak.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Jag har en Fluval 3 plus (innerfilter). Detta funkar jätte bra, men det ger ifrån sig ett dovt, brummande, ljud som fortplantar sig i väggarna. Detta hörs bara på natten när det är knäpptyst och eftersom jag är mycket ljudkänslig när jag skall sova blir detta ett JÄTTEPROBLEM , (akvariet står ca 2 meter från sängen). Förmodligen är det vibrationer som sprider sig från pumpen via fästet, akvariet och byrån och vidare in i väggen. Jag har testat att hålla pumpen fritt i vattnet och då är den helt knäpptyst. Men så fort den kommer i kontakt med akvarierutan eller fästet börjar ljudet igen. Som en paniklösning har jag hängt upp pumpen i fiskelinor. Detta fungerar inte i längden. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Snälla hjälp mig att hitta en lösning på detta problem, ljudet håller mig vaken på natten[:-5]. Och jag vill inte stänga av pumpen. [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Är det någon lösning på detta problem? [/FONT][/COLOR]