Problem i sommar?§

#1 - 31 juli 2003 18:56
Tänkte bara höra om det är någon mer som har haft problem med sina guppys i sommar. Som mest hade jag 10 vuxna och ett 15 tal yngel och nu är det bara ett yngel kvar. Alla vuxna och resten av ynglen har dött. Kan inte förstå vad det kan bero på. De har inte haft några förändrade villkor i vattnet nu under sommaren än tidigare.
Hörde av en bekant att hennes guppys åxå har dött.
Är det någon mer som har upplevt det i sommar eller kanske det är någon som har en bra teori om varför?
Vill gärna köpa nya med vet inte om jag törs om de bara ska dö...
#2 - 31 juli 2003 19:02
Hej,

Det kan nog ha varit värmen. Värmen stiget lätt över 30grader i våra akvarium nu under sommaren.

Mvh Ola
#3 - 1 augusti 2003 03:16
fast jag har ju termometer och den har aldrig visat över 26 grader...
#4 - 1 augusti 2003 03:19
whisse: är du säker på att 26c har varit det varmaste? hur står ditt akvarium?
#5 - 1 augusti 2003 08:03
Oj, oj.
Akta dig för att lta på en termometer!
Min visade 26C vilket kar den en kom till.

När jag stoppade ner den i iskallt vatten förstod jag att den var sönder=)!
#6 - 1 augusti 2003 20:07
ja, hur står mitt akvarium... det står under ett fönster, men får så gott som inget soljus på sig, bara lite på ena kanten. har inte kommit på den strålande iden att kolla om termometern funkar, men den brukar sjunka nån grad i temp när jag byter vatten.
De första fiskarna som dog blev krokiga så jag misstänkte ngn sjukdom, kan det kanske vara fallet eftersom så många dog?
Mina siameser som går i samma kar verkar må toppen och härjar hej vilt nu när de är så gott som ensamma.

Annons