Jag hade Xenentodon, som jag tror att magarna pajade på för att de fick räk-kött, alltså utan skal, såg inte sambandet först, men tre hann gå åt innan jag kom på att de dog i samband med några dagars(runt en vecka) matning med enbart räkbitar.
Annars var de lättskötta och trevliga, borde vara mycket lättskötta om du matar dem med huvudsakligen hela individer som till exempel mysis, krill, fisk, syrsor, mjölmask och kackerlackor. Skulle dock vara försiktig med att mata med samma mat mer än kanske tre-fyra dagar.
Mina käkade räkbitar, hade en glipa som jag kunde mata genom utan att flytta på något, det som cancilorna missade åts genast upp av ciklidsoppan som dom gick med, Hade funderingar på att låta dem gå med en hyggligt stor avelsgrupp Oreochromis mossambicus och spott-hylla, då hade cancilorna haft att göra för det mesta. Om du har gott om pengar kan du köpa ett antal par segelsfensmolly, väl skötta brukar de ge ganska stora kullar efter ett tag, lite komplement till frysfodret blir det ju.
Sebrafiskar är otroligt lätta att odla fram i stora antal, men det är lite kött på dem. Minst ett par veckor får man räkna med att det tar innan det är lika mycket kött på dom som på nyspottade Oreochromis eller "nyfödda" mollys.
Ge inte upp, det är en skön fiskart.