Då var första versionen uppe och resultatet blev, tja, ganska dåligt. Så här ser det ut nu. På utblåset från FX6:an sitter en reduceringskoppling 25mm-->16mm som ansluter till en Aqua Medic 1000 reaktor varpå en 16mm slang går upp till karet igen. Problemet är att precis som jag misstänkte så har flödet bromsats upp rejält. Före jag kopplade på reaktorn fyllde jag upp en hink med vatten på ca 17s, samma test efteråt tog ca 50s, så flödet har reducerats till en ynka tredjedel.
KristianE: Verkar som att din lösning är bästa sättet. Jag får låta FX6an jobba ostört utan reaktor och sen skaffa ett mindre ytterfilter att koppla till reaktorn. Frågan är bara hur jag ska göra med utflödet från pumparna för att få en bra cirkulation i hela karet utan att ytvattnet rör sig allt för mycket. Spelar det någon roll var jag placerar utflödet med co2 jämfört med utflödet utan co2 (fx6)? Ska jag ha båda vid ena kortsidan, eller ska jag placera ett där och ett på mitten, båda riktade mot insuget? Strilrör eller en enda kraftig stråle? Ja, har många funderingar för tillfället.... [:o]
Ni som har stora kar, hur har ni gjort för att få bra jämn cirkulation genom hela karet?