Problem!

#1 - 8 januari 2008 21:07
Vi har ett 54 liters akvarium som innehåller platy, tigerbarbe, palettciklid och mal men jag skulle vilja skaffa ett störra (ca 2oo liter) men min pappa vill inte ha något mer akvarium vad ska jag göra för att övertyga?
#2 - 8 januari 2008 21:15
Visa lite snygga bilder på kar här ifrån zoopet:)

Thomas
#3 - 8 januari 2008 21:16
haha.. okej det kan vara en bra ide
#4 - 8 januari 2008 21:16
Några som har ???
#5 - 8 januari 2008 21:22
Spara ihop till det själv så kan han väl inte säga så mycket.
#6 - 8 januari 2008 21:22
Kolla under Avdelningar/Goldmedlemmarnas akvarium där finns en hel del snygga kar.

Thomas
#7 - 9 januari 2008 10:22
Stackare, jag har samma problem - med min sambo. Efter två månader med ett 40-liters vill jag nu ha ett c:a 300-liters. Men jag kommer nog passa på att köpa ett i smyg. :p

Det är kanske lite svårare att övertyga föräldrar, speciellt när man bor hos dem. Men att spara till ett själv och ta hand om det själv brukar kunna fungera. Kanske till och med ha det i sitt eget rum. Det är ju inte som att vilja ha en egen häst.

Lycka till med övertalandet! Jag håller tummarna. :)
#8 - 9 januari 2008 14:16
mimi skrev:
Stackare, jag har samma problem - med min sambo. Efter två månader med ett 40-liters vill jag nu ha ett c:a 300-liters. Men jag kommer nog passa på att köpa ett i smyg. :p

Det är kanske lite svårare att övertyga föräldrar, speciellt när man bor hos dem. Men att spara till ett själv och ta hand om det själv brukar kunna fungera. Kanske till och med ha det i sitt eget rum. Det är ju inte som att vilja ha en egen häst.

Lycka till med övertalandet! Jag håller tummarna. :)

Haha.... TAck fast jag är ifösig en hästmänniska med och vill ha en häst.
Aja pappa fyller år snart så det kan bli en födelsedags present.
#9 - 9 januari 2008 14:25
Ha ha, tänkte inte på att det kunde vara så också. :D Tänkte mest på att det är smidigare och billigare att underhålla ett akvarium, om man inte vill ha något värstingkar. :p

Du får väl ge pappa ett ultimatum - akvarium eller häst.;)
#10 - 9 januari 2008 19:28
Självklart behöver du ett större akvarium för de fiskar du nämner. Pröva med de argument som nämnts i tråden. Går det inte med dessa så hitta på nya tills det lyckas. Som tvåbarnfar vet jag att du lyckas till slut. Pappor har en massa svaga punkter och ger i regel med sig till slut om argumenten är dom rätta.
#11 - 10 januari 2008 10:48
Såg att du bodde i Västerbotten, dock är landskapet stort men detta hittade jag på Blocket.
http://www.blocket.se/vi/14318688.htm?ca=2_s

Så ett akvarium behöver inte vara svindyrt heller, jag har köpt alla mina begagnade och är mycket nöjd. :)
Hellre betalar jag 2000 kr än 7000 kr.. :D
#12 - 10 januari 2008 21:03
M.... fast jag har inte riktigt så mycket pengar la nyss ut alla mina pengar på en systemkamera så jag lägger ut max 5oo på ett akvarium och det ska vara stort så där har jag mitt lilla problem men jag ska nog få tag i ett väldigt BEGANGNAT men det kan ju bli snyggt ändåbara för att det är begangnat så betyder ju inte det att det är fult och trasigt och allt det där..

Annons