Privata dagboksinlägg?

#1 - 19 maj 2005 04:38
När man skriver ett dagboksinlägg kan man välja att göra det privat men att ge vissa utvalda personer möjlighet att läsa det. Dagbokskompis-listan fungerar ju inte, men man kan ju explicit för varje dagboksinlägg namnge de som ska kunna läsa. Är det någon som testat att göra just det och fått det att fungera?
#2 - 19 maj 2005 07:56
Efterlyser oxå dessa funktioner!

Jag skulle också vilja kunna använda denna funktion. Man väljer ju oftast att skriva dagbok på 1 ställe och inte på flera men då vill man också kunna styra vilka som läser det. Att ha det helt privat är ju inte heller önskvärt alla gånger.

Admin: händer det nåt på denna fronten? Läste i min gamla tråd om att lägga in dagboksbevakningar att det ännu inte åtgärdats. Detta är inte lika akut, men om vi har blivit lovade detta som guldmedlemmar + att kunna styra vem som läser ens inlägg, så vill man ju gärna kunna utnyttja det.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 19 maj 2005 08:20
Detta är inte lika akut, men om vi har blivit lovade detta som guldmedlemmar + att kunna styra vem som läser ens inlägg, så vill man ju gärna kunna utnyttja det.

Själva frågan kan jag inte svara på - det är Christians uppgift.
Jag undrar bara var vi har lovat detta någonstans? I Vad man får som GOld-medlem står det bara -
"c) dagbok
ha en egen dagbok där alla kan skriva kommentarer."
#4 - 19 maj 2005 08:49
Okej, ni har inte lovat detta som en specifik punkt under dagboken, fel av mig. Men det finns ändå som alternativ och då trodde iaf jag, att det var meningen att det skulle fungera, annars så borde den ju inte funnits där från början? :confused: Jag har då fått intrycket av att det är en funktion som kommer att fungera när admin har hunnit med att fixa det, inte att den funktionen inte kommer att finnas tillänglig någonsin. Det är en kanonidé att ha en dagbok på detta forumet och vi är flera som verkligen gillar det och som skriver mycket i den och tycker om att läsa varandras och lär känna varandra. Hoppas verkligen att våra förfrågningar och förslag inte ses som någonting negativt... min tanke är ju bara att få frågetecken uträtade och om möjligt göra det ännu bättre för oss som använder det (inom rimliga gränser givetvis).
#5 - 19 maj 2005 08:50
Har inte heller sett att vi Goldisar blivit lovade detta, men gränssnittet finns ju där, man kan välja att göra hela dagboken eller enskilda inlägg privata. Och det blir verkligen privat, det har jag kollat. Sedan när man ska göra undantag från detta genom att tillåta dagbokskompisar eller explicit utpekade personer att läsa det ändå, då fungerar det senare inte. De kan ändå inte läsa det privata.

Om det inte är tänkt att det ska fungera så bör gränssnittet (klickrutor och inmatningsfält) tas bort så man slipper tro att det ska fungera.

Men jag förutsätter att det går att hitta en lösning så att vi som vill använda denna funktionen kan fortsätta nyttja Zoopets dagbok för alla typer av inlägg. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 19 maj 2005 09:32
Hoppas verkligen att våra förfrågningar och förslag inte ses som någonting negativt... min tanke är ju bara att få frågetecken uträtade och om möjligt göra det ännu bättre för oss som använder det

Absolut inte - det var inte så jag menade utan snarare att om vi i förutsättningarna har garanterat något så måste vi fixa det (nästan oavsett kostnad) eftersom vi annars kört med falska förutsättningar.
Om det bara är en synpunkt eller önskemål (som vi gärna tar emot) på hur Zoopet skall göras bättre så blir det en annan sak och självklart kommer Christian att titta på detta för att kolla om det kan fungera som ni vill ha det.
#7 - 19 maj 2005 09:41
Förutsätter att Christian har koll på vBulletins forum, kollar man i denna tråden om vB Journal så står bl.a. dessa två features:

Who Can View for journals and entries
Complete journal and entry privacy

Så författaren påstår iaf att det ska fungera.

Dessutom finns en massa patchar till vB Journal att installera. Kanske nån av dem löser problemet?

Annars kanske det finns nån driven PHP-kodare här på forumet som kan fixa en fix? :p
admin
Christian Alfredsson
#8 - 19 maj 2005 18:25
Jag prenumererar på den tråden och lägger in en patch så fort det kommer någon som fixar problemet. Det verkar vara ganska många som har problem med dagboksscriptet om man läser tråden så jag vill helst vänta till nästa stabila utgåva.

Annons