Prisidé

#1 - 5 september 2004 08:00
Hej på er,
Jag ska köpa ett större akvarium och tänkte då sälja det lilla jag har... Har kollat lite priser på samma storlek på Blocket m.m. men tänkte höra med er här om vad jag kan sätta för rimligt pris.
Mitt akvarium är på 54 L. Det ingår pump, syrepump, doppvärmare + lysramp som sitter i ett plastlock. Vad tror ni?
#2 - 5 september 2004 08:08
Jag köpte ett splitter nytt 54-liters i zoobutik med de tillbehör du säger, utom syrepumpen, för 398 kronor. Nu var ju detta ett fantastiskt erbjudande, normalpris på 54-liters startpaket ligger väl närmare 500 kronor.

350 kronor kanske....

Är det inte smartare att behålla det? Det kan vara bra att ha till yngel eller sjukdomsakvarium?
#3 - 5 september 2004 08:13
När man har sambo så är det lättare att sälja ;o) Svårt nog att övertala honom om att skaffa större akvarium *L*
#4 - 5 september 2004 10:19
Ställ unden det så länge. Du kommer att behöva det som karantänakvarium för sjuka fiskar eller yngelakvarium. Då är det bra att ha ett stående på vinden eller så.
#5 - 5 september 2004 10:46
Jag håller med Holmby och jackson till 100 % ! Det kan vara jättebra att ha som yngelkar, eller om ngt tråkigt skulle hända med den nya baljan....

Mvh/Janne
#6 - 5 september 2004 11:46
Jag brukar räkna ca 10 kronor per liter. Ca 500 kronor tror jag du skulle kunna få i allra bästa fall fast troligast är att du får runt 3-400 kronor för det. Här i Gbg kostar ett nytt sådant 500 kronor nytt med alla tillbehör...

Instämmer med föregående inläggare att det är smart att behålla det! Ett karantänskar eller ett odlings/ynkelakvarium är suveränt att ha!!! Som jannemannen säger så är det bra att ha om något skulle bråka med det andra karet!
Mvh / Maria

Annons