Pris på begagnade akvarium!

#1 - 17 augusti 2007 23:10
Jag blir så avundsjuk på er som bor i södra sverige, där kan man köpa ett begagnat akvarium till ett bra pris.

Här uppe i nordligare delar (västerbotten) så tror folk att de ska få typ nypris eller mer för ett beg. akvarium.

Vilket jag då inte gillar eftersom jag gärna skulle vilja ha tag på nåt begagnat:p:)

I inlandet finns det också till bra priser men jag vill ju inte köra typ 30-40 mil enkelväg (då blir det ett DYRT akvarium).

Jag kände bara att jag ville få beklaga mig lite... Jag hade nämligen hittat ett till bra pris och mailade killen men då hade han precis sålt dem och jag blev såå BESVIKEN :(:p;)
#2 - 17 augusti 2007 23:17
Jo här är ganska billigt faktiskt, även nypriserna är lägre. Jag har 6 akvarier från 26l-220l och har sammanlagt (inkl. belysn, bänkar, pumpar m.m.) lagt ut mindre än 3000kr. Mycket DIY iofs men ändå.. Mitt 220l alu-kar med ställning, pump och lysrörsramp (dubbelt) gav jag bara 800kr för...
#3 - 17 augusti 2007 23:24
Lyckost :)
Det var det jag förstod, jag bor på fel ställe :)
#4 - 17 augusti 2007 23:30
Det är bara till att flytta;)!
#5 - 18 augusti 2007 00:26
Stör mej också på det, att tom begagnade kar är dyra.

Men mitt förra kostade bara 300kr med allt till, ett 63l kar. Hyfsat tycker jag:)
Ett tips är ju att sätta ut en annons i nån lokaltidning eller på blocket, massor med folk har gamla akvarium på vinden som de vill bli av med.. Satte ut en annons förut och fick hämta ett 540l helt gratis :)
#6 - 18 augusti 2007 06:26
Tycker det är underligt att priserna är så varierande vissa vill ju ha mer för ett beg kar än vad jag gav för samma kar nytt. har länge letat efter ett stort kar men då för man punga ut med 8000 kr eller mer. Hur det kan vara sådan skillnad mellan Tex stockholm och gbg (nu menar jag prismässigt) konkurensen kan omöjligt va enda anledningen? hoppas verkligen du hittar ett kar till bra pris Mia om inte annat någon billig transport av ett från söder.

Annons