Det finns lavasten i flera olika färger och former och priset varierar högst väsentligt betroende vilken sorts lavasten man vill ha.
Dessutom skulle jag nog vara lite försiktig med att använda lavasten till malawi (eller andra fiskar som gillar grottor) eftersom stenen är vass och det finns en stor risk för att fiskarna skadar sig på stenarna
Jo det har du ju absolut rätt i Kjell! Har hittat att det både ska finnas röd lavasten, sen en som är mörkare nästan svart med. Och finns säkert fler varianter av det :P
Lavastenen är vass och kantig och risken finns säkert att fiskarna tyvärr skadar sig. Dock har jag tidigare haft lavasten med malawi förr och utan några problem. Sen är den ju faktiskt väldigt snygg också så ;) Är lavasten eller skiffer som gäller och skiffern är till viss del vass den också, och offantligt mycket dyrare. Har en liten liten bit skiffer hemma som väger 1,8 kg och är kanske 10x10x2 (alltså skitliten) så ska jag fylla karet med sådan sten blir de dyrare än allt annat ;)