Hej !
En svår fråga att svara på men undrar lite vad för prisbild jag kan räkna med. Är sugen på att köpa ett större akvarium än det jag har (720 liter) . Är ute efter ett akvarium som är mellan 1100-1600 liter ca: 2,5-3 m långt. Finns inte så mycket att jämföra med så är väldigt osäker vad man ska betala .Har haft annons ute för köpes ,men inte fått så många svar (dom jag fått har varit billiga men gamla akvarium +10år) .men som exempel ett komplett 2-3år gammalt utan fisk men med pumpar , lysrör och ställning .vad ska man betala ca? svår fråga men är det 5-10 000 eller 20 000 + .
Mvh : Fredrik
Vad man ska betala, ja det får man nog se på från fall till fall.
Vad är helhetsintrycket, vad får du för tillbehör med, är det vanliga mått med brett utbud på "beg"marknaden, hur är bänken konstruerad, motsvarar allt som du är ute efter dina krav o.s.v
Ta reda på vad grejerna kostar nya och värdera därefter, kom bara ihåg att jämföra kvalitetsmässigt och inte det billigaste med det dyraste.
Blir jobbigare än det svar du förmodligen förväntat men att bara säga vad du ska betala är nästan omöjligt.
Ta tid på dig och gör en seriös undersökning så ökar chanserna till att du gör en bra affär och får bra grejer.
När man kommer upp till dom volymerna som du eftersöker så är det lätt att kostnaderna drar iväg.
Lycka till.