prinsessor med röda zebror

#1 - 7 mars 2005 14:44
vad tror folk om detta?
#2 - 7 mars 2005 15:36
Funkar säkert förutsatt att akvariet inte är för litet.
#3 - 7 mars 2005 15:41
det blir ett akvarium på 500-750liter(kan även hända att de blir ett lite större får se vad man får tag på... får max vara 2m långt)... kan även hända att de blir nån mer ciklid från antingen Tanganyika eller malawi... någon som har något tips?
#4 - 7 mars 2005 15:48
Ja, det akvariet är i alla händelser inte för litet...
#5 - 7 mars 2005 22:14
hmm förvånande att ingen kommer med några förslag om va ja ska skaffa för nå fler fiskar trode att ja skulle få en massa tips :)
#6 - 8 mars 2005 09:41
Med tanke på att du ska ha så stort akvarium skulle inte jag skaffa "små" ciklider, utan de som är lite större! Mina tips! Malawi ciklider från Aulonocara: Aulonocara sp. "Röd rubin" 14cm, eller Malawi ciklider från Haplochromis: Copadichromis azureus, Nkhomo reef, 16 cm. De är mycket vackra tycker jag!
//Camilla
#7 - 8 mars 2005 09:49
Som "städare" tycker jag om albino plecon/ancist. Royal pleco är ju också en utav mina fovoriter. De blir även stora =)
//Camilla
#8 - 8 mars 2005 12:10
Chrysonotus, Azureus är några som jag har funderat på redan sedan tidigare (lyckades inte få tag på dom just då men har nog tänkt försöka igen)... så de kan mycket väl bli några sånna :) synd att många av "städarna" vill dock ha lite lägre ph hoppas att de ska gå bra ändå... de är några ja gärna vill ha i akvarie dom brukar göra ett bra jobb ;) funderar även på Tropheus duboisi farsan odlade dessa när jag var riktigt liten :)
#9 - 8 mars 2005 21:33
Ja, de är läckra! Särskilt den svarta med vita prickar.
//Camilla
#10 - 8 mars 2005 21:54
Men varför?
Det finns åtminstone 800 arter ciklider i Malawisjön och säkert 300 i Tanganyikasjön, räcker inte det?

mvh
Thomas
#11 - 8 mars 2005 21:59
:confused: Hur menar du nu då?
//Camilla
#12 - 9 mars 2005 09:12
[QUOTE=paradox]Men varför?
Det finns åtminstone 800 arter ciklider i Malawisjön och säkert 300 i Tanganyikasjön, räcker inte det?

mvh
Thomas[/QUOTE]

vadå fattar inte riktigt va du vill ha sakt med de?
#13 - 9 mars 2005 09:15
[QUOTE=C.Ciklid]Ja, de är läckra! Särskilt den svarta med vita prickar.
//Camilla[/QUOTE]

jodå de är ju ynglena de sen så ser dom ju ut nå sånt här http://www.zpet.se/fiskar/fisk.php?NR=589 eller me gult sträck. men jag är nog kanske ändå mer sugen på den där vi pratade om innan :)
#14 - 9 mars 2005 09:16
tror paradox menar varför du vill blanda malawiciklider och Tanganyikaciklider?
#15 - 9 mars 2005 09:27
[QUOTE=PsyM]tror paradox menar varför du vill blanda malawiciklider och Tanganyikaciklider?[/QUOTE]

för att jag har redan prinsessor som börjar vara för många för att ha med dom andra och dom röda zebrorna har tjejen surrat om länge + att ja också gillar dom men de är ju en bonus ;) och jag har bara plats för ett till akvarium i lägenheten... har ju redan ett 530l med fisk soppa (dom flesta sydamerika) ett 250l viktoria.. 50l yngel å 70l karantän och ett litet hörn akvarium som är till salu... och så till kommer ju ett till akvarium nu på troligt vis 720l de är ganska mycke i våran lilla lägenhet om ja hade haft hus hade ja säkert skaffat två olika...
#16 - 9 mars 2005 11:25
[QUOTE=PsyM]tror paradox menar varför du vill blanda malawiciklider och Tanganyikaciklider?[/QUOTE]
Kanske för att man blir förtjust i just de två olika arterna och vill ha just dem. :) Själv ska jag göra mig av med mina Mbunas och starta om med vanliga (scalarer mf.) Tröttnat på de små. När jag skaffat större akvarium kommer det att bli någon av de jag nämnt nedan :D
//Camilla

Annons