Prinsessor i ett 112l

#1 - 31 januari 2006 15:20
Hej!

Jag undrar om jag kan ha prinsessor i ett 112 liters akvarium. Om jag nu kan det vad vore maxantalet?

MVH/Athis.
#2 - 31 januari 2006 15:22
Hej klart att du kan ha prinsessor i ett 112 liter på hur många är jag lite osäker, det beror ju på om du har tänkt att ha andra fiskar också i akvariet.
#3 - 31 januari 2006 15:32
ja vet int om ja skulle ha nå mer än ett par i det riksen är stor att dom andra får mycket stryck kan ju hända att de går att ha två par ett i varje hörn men då måste dom vara gämna alltså ja menar de får inte va så att ett par är mycket större än det andra då tror ja att dom till slut kommer att stressa ihjäl dom
#4 - 31 januari 2006 15:42
Tack för dom snabba svaren!

Kommer endast ha prinsessor i karet. Två par är max med andra ord?
#5 - 31 januari 2006 17:18
köp ett par ...får ju yngel också ..
#6 - 31 januari 2006 17:47
Jo har tänkt på det där med yngel men frågan är hur stor chans jag har att pricka rätt när det gäller att få sig en hona och hane. Vad jag förstått är det inte så lätt att pricka rätt när det gäller könen, eller har jag fel?
#7 - 31 januari 2006 17:59
helt rätt... men om du sitter och kollar länge så kan man om man har tur urskilja par... och ibland finns det ju personer som säljer par.. kan ju även hitta par i nån affär om du har riktigt tur..
#8 - 31 januari 2006 18:58
[quote=Athis]Jo har tänkt på det där med yngel men frågan är hur stor chans jag har att pricka rätt när det gäller att få sig en hona och hane. Vad jag förstått är det inte så lätt att pricka rätt när det gäller könen, eller har jag fel?[/quote]

Precis som Danne sejer så äre svårt att skilja... Därför brukar man köpa 4-6st ungfiskar.. å hoppas att dom bildar 1st par.. Men med ganska så stor säkerhet så kommer dom gå rätt hårt åt dom som icke bildar par... Köper du bara 2st kan du lika gärna få 2st fiskar som inte kommer överens... Detta är min erfarenhet iaf.. Ja började med 5st.. å fick till slut ett par som idag har är inne på sin andra kull...
#9 - 31 januari 2006 19:10
Prövar nog då med 4-6 st och ser om nått händer. Börjar dom bildade paren att bråka får jag väl starta upp ett till kar.

Tack för all hjälp!
#10 - 31 januari 2006 19:28
[quote=Athis]Prövar nog då med 4-6 st och ser om nått händer. Börjar dom bildade paren att bråka för jag väl starta upp ett till kar.

Tack för all hjälp![/quote]jag köppte tio till mitt 375 liters set blev efter ett år ca 200 till värre än kaniner.h Thommy
#11 - 1 februari 2006 12:44
Om man nu har turen/lyckan att få sig ett antal yngel, hur många kan man då ha i ett 112l akvarium? Så att det inte blir överbefolkat.
#12 - 1 februari 2006 19:48
Beror ju på storleken på fisken.. Jag har ju runt 35-40st sessor i mitt 112.. Men dom e ju små som sagt... Problemet kommer senare att bestå av hur du ska få upp dom.. Få ner antalet asså.. :(

Annons