Prinsessan av burundi i 130L

#1 - 9 januari 2007 18:30
Hej Hej någon da i denna vecka (troligtvis) ska ja starta upp tangayika kar. Ja har endel funderinga över fisk och inredning. Då ja hade tänkt ha [SIZE=2]
Prinsessan av burundi då undra ja hur många ja skulle kunna ha av dom?.Skulle man kunna ha någon mer art i detta akvarium med prinsessan?. En sak till. Hur skulle ja kunna inreda?. Skulle va väldigt snällt om några kunde besvara, mina frågar . Och gjärna skicka bild på era MVH / Sebbz!:D
[/SIZE][SIZE=2]
[/SIZE]
#2 - 10 januari 2007 08:08
Halloj,

Sessan i ett 130 ska gå alldeles utmärkt. Tänk på att börja med ett par (se till att de i affären kollar upp att de är av rätt kön). Du kommer snart ha ett kar fullt av yngel :)

Jag hade inte stoppat i något mer i karet. Men troligen så kan du få i ett par snäckleckare tex...
Tänk på att ha ett stenröse i ena sidan karet. Och snäckskal åt snäcklekarna om du ska ha sådana.

Mvh

Stefan
#3 - 10 januari 2007 16:27
Okej tackar, då satsar ja bara på den då:) tack för svaret MVH/ sebbz!;)
#4 - 21 januari 2007 19:12
Jag har ca 12 st prinsessor i ett 450 l kar, funkar bra. Men som sagt dom ynglar av sig hela tiden.
Jag ledsnade på dom efter ca 8 mån och köpte 2 par frontosor som fick gå tillsammans med dom.

Prinsessorna hade en förmåga att hela tiden gömma sig i sina grottor, folk som kom hem till mig undrade om jag inte hade någon fisk i karet.

Tänk på att ett par sessor funkar relativt bra med andra fiksar men dom kan bli otroligt aggressiva när dom kommer i grupp. :D

hoppas du blir nöjd.
#5 - 4 februari 2007 21:10
Vi hade ett par princessor i ett 150l förut, hade rättså spartanskt inrett, ett stenrös i mitten med lite rötter här och vart, dröjde inte länge innan dom ynglade av sig, och en helsikes massa yngel dessutom!
Upplevde oxå samma sak som UFFE, dom e rätt skygga, försvann i sina grottor när man närmade sig karet.
#6 - 4 februari 2007 23:16
Vi hade ett par princessor i ett 150l förut, hade rättså spartanskt inrett, ett stenrös i mitten med lite rötter här och vart, dröjde inte länge innan dom ynglade av sig, och en helsikes massa yngel dessutom!

Upplevde oxå samma sak som UFFE, dom e rätt skygga, försvann i sina grottor när man närmade sig karet.

Hur kan man ha trärötter i ett Tanganyika-kar? De ska ju ha basiskt men rötter ökar bara surhetsgraden!
MVH Henrik Goth
#7 - 5 februari 2007 06:44
Hur kan man ha trärötter i ett Tanganyika-kar? De ska ju ha basiskt men rötter ökar bara surhetsgraden!

MVH Henrik Goth

tja man skulle ju kunna kompensera med lite bikarbonat. ;)
#8 - 5 februari 2007 09:26
Tjena!!

Man kan ju kompensera med bikarbonat och kalk, har själv inga rötter då vattnet blir brunt, men vill man så går det.
#9 - 5 februari 2007 21:29
Jo jag vet att det går men det är otroligt fult!
#10 - 5 februari 2007 21:45
Hursomhelst trivdes fiskar/växtrer, ynglade av sig värre än kaniner.
Bilagor:
#11 - 6 februari 2007 07:16
Hursomhelst trivdes fiskar/växtrer, ynglade av sig värre än kaniner.

Det är upp till alla hur man vill ha det i karet, smaken är som baken ;)
Mina ynglade av sig hur mycket som helst, fattar inte hur dom orkar :D
själv har man bara 3 men fullt upp.

Har fått flytta dom i veckan från mina frontoser, dom käkad upp fenorna på dom, och jag märker att frontosorna är mycket lugnare nu och man ser dom mera. Fick det tipset av min zoohandlare att det skulle gå bra eftersom dom kommer från samma sjö, men men.

ha det

Annons