Prinsessan av burundi

#1 - 28 september 2003 19:13
kommer snart ha ett 74L akvarium ledigt och undrar därför om det går att ha prinsessan av burundi i den storleken på akvarium?
och om det går hur många kan man ha??
går det bara att ha 1par så är det helt ok för mig!
vill ju absolut inte plåga dom med förlitet utrymme!
kan tillägga att jag inte har några planer på att stoppa ner något annat i akvariet! utan det blir helt i prinsesornas ägo!
mvh// Tokfia
#2 - 28 september 2003 19:17
Det går jättebra att ha dom i det akvariet. Har det själv så & dom ynglar som tusan.
#3 - 28 september 2003 19:18
Enligt artbeskrivningarna vill den ha minst 80cm långt akvarium och 80l. Klarar du 80cm något så när är väl inte de sista sex litrarna det allra kinkigaste.

Swetrot
#4 - 28 september 2003 19:26
Nån som har några snygga tips på hur man ska inreda akvariet så det passar dom så mycket som möjligt!? eller några bra länkar med bilder!!
tack för svaren iallafall =) nu vet jag iallafall att jag kan ett par =)
#5 - 28 september 2003 19:30
Finkornig grus 1-3 mm & några stenar. Dom gräver mycket.
#6 - 28 september 2003 19:48
Jonas: hur många prinsessor började du med? jag menar är dom lätta att få att bilda par? tänkte liksom går det att köpa en hane på ett ställe och en hona på ett annat och dom bildar ett par eller ska man köpa flera stycken och se hur det blir?? har noll koll märker jag hehe du får ursäkta dessa dumma frågor!
finns det nån växt man skulle kunna ha med dom? finns ju sånna som man kan fästa på stenar... kommer inte på nåre exempel men de måste väl funka va?
#7 - 28 september 2003 19:49
Jag har köpt några för en vecka sedan. har bilder på karet på min zoon. bilder på firrarna kommer om någon dag.
#8 - 28 september 2003 19:52
Japp... de man fäster på stenar fungerar bra. EX. anubias och javaormbunke.
Vallisineria fungerar också bra. Men eftersom de gräver lite så kan de gräva upp dessa. men det kan du förhindra genom att lägga lite större (1 cm) stenar vid röttrerna.
#9 - 28 september 2003 20:06
kör på rot/sten växter! kan va kul att ha ett kar med bara sådana =) har lite att ta "skott" från så de löser sig! jag har ju ca en månad på mig att planera så det kan nog bli riktigt bra tillslut hoppas jag!
#10 - 28 september 2003 20:06
Dom är ju lite svåra att se skillnad på om det inte är stora djur. Jag köpte ett färdigt lekpar.
#11 - 28 september 2003 21:22
hm okej... får väl försöka hitta ett sådant då=) är nog d enklaste!

Annons