Prickig hästnos + ? i 180L

#1 - 17 oktober 2007 17:06
[FONT=Tahoma]Tänkte starta tanganyika akvarium med [/FONT]
[FONT=Tahoma]4 stTanganicodus irsacae
6 st ocellatusar
2 st jullar, vilka är finast/intressantast/passar
2 st neolamprologus, vilka kan jag ha?
Sen undrar jag vilken ordning jag ska sätta i dem, kan jag sätta i alla på en dag eller hur länge väntar man?
Tack för svar, Jo
[/FONT]
#2 - 17 oktober 2007 19:45
Det kommer bli väldigt trång plus att irsacaerna är jäkligt agressiva inom sin egen art så kör på ett par plus att de kommer rivalisera om alla grottor med en jullarna och neolamprologusarna. Och neolamprologusar tenderear att ta över burkarna.
#3 - 17 oktober 2007 20:19
Det kommer bli väldigt trång plus att irsacaerna är jäkligt agressiva inom sin egen art så kör på ett par plus att de kommer rivalisera om alla grottor med en jullarna och neolamprologusarna. Och neolamprologusar tenderear att ta över burkarna.

Så vad rekomenderar du? ett par hästnos och...? Jag har fixat 4-5 grottor i akvariet. och isättning?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 17 oktober 2007 20:54
Hästnosar kan funka - men då krävs det massor av grottor. 4-5 st är "ingenting". Täck åtminstone 50-60% av akvariebottnen med stenar i olika storlekar
#5 - 17 oktober 2007 21:30
Okej, massor av sten är på väg.. Vilka fiskar kan passa med ett par hästnosar, och har någon sett några i göteborg?
#6 - 17 oktober 2007 22:20
Tanganicodus Irsacae är väl inte egentligen så enkel att få tag på. Kent i Nol har inga inne för tillfället vad jag vet i alla fall. Fast det går ju att be akvarieaffären ta in dom.
Sen kan du nog glömma att få tag på den riktigt mörka varianten...
Finns ju andra häsnosar. Eretmodus och Spathodus borde väl också gå, eller?
#7 - 18 oktober 2007 06:41
Herne skrev:
Tanganicodus Irsacae är väl inte egentligen så enkel att få tag på. Kent i Nol har inga inne för tillfället vad jag vet i alla fall. Fast det går ju att be akvarieaffären ta in dom.

Sen kan du nog glömma att få tag på den riktigt mörka varianten...

Finns ju andra häsnosar. Eretmodus och Spathodus borde väl också gå, eller?

Ja dom funkar bra, om jag nu lyckas hitta någon..

Tillbaka till huvudfrågan: vilka fiskar kan jag ha ihop med dem och i vilken ordning ?
#8 - 18 oktober 2007 16:23
Någon snäcklekare och kanske någon julle....

Annons