Prickig chokladmal

#1 - 25 juli 2004 09:12
Hej..

Finns det något som heter prickig chokladmal??
Jag köpte 2 malar med det namnet från Tropisk akvariefiskimport i Gbg i Fredags. Jag har inte lyckats hitta någon information om dem, undrar därför om det kan vara prickig knorrmal som också går under det namnet??

Jag har som "köpguide" utgått från beskrivmimgem av Chokladmal som finns här. De verkar dock vara MYCKET skygga, har ännu inte sett dem på dagtid, tror jag såg en skymt av den ena tidigt i morse innan ljuset tänts. Detta kan styrka att den skulle kunna vara nattaktiv.

Detta beteendet stämmer betydligt bättre in på beskrivningen om den prickiga knorrmalen.

Mvh
Tobbe
#2 - 26 juli 2004 06:52
den heter agamyxis pectinifrons om den är svart med vita prickar
#3 - 26 juli 2004 07:43
Ursprungligen skickat av kamparn

den heter agamyxis pectinifrons om den är svart med vita prickar

Det stämmer, den är svart med vita prickar..

Tackar, då vet jag vad det är jag har köpt.. Är detta en fisk man skall betala "lite extra" för eller skall den gå under för under hundringen??

Mvh
Tobbe
#4 - 27 juli 2004 18:20
Jag har sett den prickiga för 70kr, jag är väldigt förtjust i den randiga och tjatar på en fiskaffär att ta hem dom och han säger varje gång "imorgon kanske vi får hem sånna" :)
#5 - 27 juli 2004 18:28
Har en av varje. En prickig och en randig.
Tog lång tid innan jag såg dom efter att jag stoppat dom i karet, men med lite smart placering av gömställen så serman dom rätt ofta. Den prickiga är dock betydligt mindre försiktig än den randiga.
Tror jag gav 75kr styck för dom.
Placera gärna ett bra gömställe i närheten av där maten brukar landa på botten så borde du kunna se dom rätt ofta så småningom.

Jag matar mina malar med Shrimp Pellets Formula (Wardley) vilket samtliga malar älskar! Har prickig/randig chokladmal, banjomalar och en synodontis. Även min plecostomus äter mer än gärna dessa godsaker...

Annons