ja den jag haft den själv min praktbotia en hona är gammal 8 år och halvår.. o dom allt andra själv 2-5år allt.. man skall inte ha använde den driopvärme där så den bra låta där kallt vatten så hålla..
lyckligt att du har fått yngel där praktbarb.. jag haft oxåå tre hittas den så förut många år sedan.. om du ge den värme då den blir känsligt.. så bra med under 22-23 grader om den värme vatten runt den 24 grader så den leker sig så den där.. den är fina praktbarber där fiskar så klart..
Jag hängde inte riktigt med där. Eftersom jag har dem i ett sällskapsakvarie med Black Molly, botior och ancistrus så låter jag temperaturen ligga runt 25 grader. Den ena hanens slöjfenor blev i början nedtuggade av den andre hanen, men de har växt tillbaka igen - så jag tolkar det som att de mår ganska bra.
Jodå, det skulle dom!! :pEn väninna hade en gammal a-gubbe som bott med sin farfar länge. :(Sen kom en dam in i hans värld, han visste precis vad som skulle göras!!! :D[:o] Och gör det ofta!
Så lycka till!
Om jag inte hade haft Black Molly-frögurkor i det akvariet kanske ancistrusavel hade varit något. Men med Black Molly har jag motsatt problem, jag köpte två och bad speciellt att få dem av samma kön för att de INTE skulle föröka sig....nu har jag MASSOR!! [:o]