Hej,
Körde länge med diffusor till min CO2 men störde mig väldigt mycket på bubblorna så jag köpte en JBL inline diffusor men den lösningen tyckte jag inte alls om. Bubblorna åkte upp till ytan och återigen stör jag mig på bubblorna.
Jag köpte då en Sera reaktor 500 men nu till problemet.
Har en Unimax 500 pump 1200 l/timme som jag har varit väldigt nöjd med men tillsammans med reaktorn blir det ingen hit. Unimax pumpen har två in och två ut och när jag kör ena utblåset tillsammans blir trycket väldigt lågt. Detta borde man kanske ha kunnat räkna ut men tyvärr gjorde jag inte det. Jag har tidigare kört ena utblåset längs långsidan och det ena gå mot framrutan fast på olika sidor så att vattnet går runt i akvarier. Nu blir trycket så dåligt i det ena utblåset så att det känns som att det CO2 berikade vattnet stannar på ena sidan så att säga. Funderar på att sätta utblåsen på samma sida istället så att vattnet blandas.
Alternativet är att köra någon form av powerhead och ha reaktorn i karet istället som jag egentligen inte vill men det borde gå att gömma den hyffsat. Akvariet är på 300 liter.
Hur mycket låter powerheads när man har dem i akvariet?
Jag behöver egentligen inte ha något jätteflöde för fiskarnas skull då jag har slöjstjärtar, pansarmalar och kardinalfiskar men man vill ju att vattnet ska cirkulera ordentligt.
Om utlåset på filtret går ner så antar jag att även insuget går ner också?