Postorderfirma med växter!

#1 - 18 januari 2006 15:01
Det fanns en postorderfirma förr som brukade annonsera i tidningar!
De hade väldigt billiga växter och växtpaket!Kommer fan inte ihåg vad de hette!Någon som vet om de finns kvar och vad de heter??
Har för mig att de låg typ i göteborgstrakten men kan ha fel!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 18 januari 2006 15:03
Det var säkert Hjortgatans Zoo som du tänker på men de har bommat igen
#3 - 18 januari 2006 15:10
[quote=Kjell Fohrman]Det var säkert Hjortgatans Zoo som du tänker på men de har bommat igen[/quote]Svar vet ej!!!Har de hållit på sen början av 90 talet??Kommer ihåg att det alltid var en scalare med i deras annonser.Du vet inga andra firmor som har bra och billiga växtpaket!!
#4 - 18 januari 2006 15:20
Pwss
#5 - 18 januari 2006 15:47
Det fanns en i Blekinge som man beställde katalog av, sedan kunde man ringa in beställningen. De hade billiga växtpaket och kunde fixa de flesta växter med en veckas varsel. Jag har letat efter katalogen, men den har säkert "kommit bort" under mina flyttningar sedan den tiden jag senast hade "växtkar" med Co2 och 6 st lysrör i ett 540 liters i början på 90-talet. Synd att ingen minns denna superleverantör!
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 18 januari 2006 16:10
De höll till i Karlskrona men det är många år sedan som de försvann
#7 - 18 januari 2006 16:52
[quote=Larry Nilsson]Pwss[/quote]
Du kanske skulle skrivit www.pwss.se ;)
Dom har bl.a växter till akvarium
#8 - 19 januari 2006 09:50
[quote=HQI]Det fanns en i Blekinge som man beställde katalog av, sedan kunde man ringa in beställningen. De hade billiga växtpaket och kunde fixa de flesta växter med en veckas varsel. Jag har letat efter katalogen, men den har säkert "kommit bort" under mina flyttningar sedan den tiden jag senast hade "växtkar" med Co2 och 6 st lysrör i ett 540 liters i början på 90-talet. Synd att ingen minns denna superleverantör![/quote]Stämmer på pricken!!
#9 - 19 januari 2006 09:50
[quote=Kjell Fohrman]De höll till i Karlskrona men det är många år sedan som de försvann[/quote]SYND!!!!
#10 - 19 januari 2006 11:10
sorry porlas
#11 - 19 januari 2006 11:58
Hej

Eftersom du bor i närheten av hörby så har du ju inte mer än 5 mil till malmö och där finns det minst 2 st affärer som tar hem växter på beställning direkt från tropica.

Hör med Akvarietjänst eller ZooGiganten så har du vad du behöver på en vecka.

PS: Akvarietjänst är nog att föredra

Jimmy
#12 - 19 januari 2006 14:17
[quote=Kharn]Hej

Eftersom du bor i närheten av hörby så har du ju inte mer än 5 mil till malmö och där finns det minst 2 st affärer som tar hem växter på beställning direkt från tropica.

Hör med Akvarietjänst eller ZooGiganten så har du vad du behöver på en vecka.

PS: Akvarietjänst är nog att föredra

Jimmy[/quote]Tackar mjukost!!
Var håller akvarietjänst till någonstans???
Zoogiganten har jag inte mycket för!!Vissa av de som jobbar där e helt snurriga i huvudet!Farsan beställde ett 500l möbel kar där och fick pris!Två dagar efter så ringde de och sa att de blev 2500:- dyrare!Dum som han var så beställde han det ändå..Men han fick erbjudande om att handla fisk och tillbehör till inköpspris men har inte handlat något där sen han fick karet!!!!
#13 - 19 januari 2006 15:45
Akvarietjänst finns vid St. Knuts torg på hörnan.
Tel: 040-121219

MVH Jimmy
#14 - 19 januari 2006 16:03
FIBSTET2...

Var handlar du växter o sånt i Hörby? Jag själv bor i Höör och det skulle vara rätt bra att veta om det finns en bra butik i Hörby också...
#15 - 19 januari 2006 17:42
Det finns ingen i Höör eller Hörby det närmaste är som jag sa Malmö om ni vill ha bra växter. ( Stoby Akvarieaffär utanför Hässleholm har oxo från tropica.)
Jag bor själv i Höör .

Än en gg kolla i tropicas katalog/hemsida skriv upp vad ni vill ha ,,,åk ner eller ring till akvarietjänst och beställ vilka växter som ni kan tänka er.
Ca en vecka efter så kan ni hämta dom ,,,suverän kvalite då dom kommer med bil direkt till affären .

Jimmy
#16 - 20 januari 2006 08:24
[quote=cryptomarko]FIBSTET2...

Var handlar du växter o sånt i Hörby? Jag själv bor i Höör och det skulle vara rätt bra att veta om det finns en bra butik i Hörby också...[/quote]Det finns en liten akvarieaffär i Lyby!Hon som har den kan faktiskt ordna fina växter!!
Tar även hem på beställning!Sen i fiskväg finns det ju bara lite basic,lite L-malar ibland,lite diskus!
#17 - 20 januari 2006 08:25
[quote=Kharn]Det finns ingen i Höör eller Hörby det närmaste är som jag sa Malmö om ni vill ha bra växter. ( Stoby Akvarieaffär utanför Hässleholm har oxo från tropica.)
Jag bor själv i Höör .

Än en gg kolla i tropicas katalog/hemsida skriv upp vad ni vill ha ,,,åk ner eller ring till akvarietjänst och beställ vilka växter som ni kan tänka er.
Ca en vecka efter så kan ni hämta dom ,,,suverän kvalite då dom kommer med bil direkt till affären .

Jimmy[/quote]Lyby akvarieaffär!Har inte mycket men kan ta hem på beställning!Lite dyr kanske men det kostar att ligga och köra till malmö med!Fixar även hem fisk från simontorp!
#18 - 20 januari 2006 13:45
[QUOTE=FIBSTET2]Lyby akvarieaffär!Har inte mycket men kan ta hem på beställning!Lite dyr kanske men det kostar att ligga och köra till malmö med!Fixar även hem fisk från simontorp![/QUOTE]

Har varit i Lyby ett flertal gg och där har inte varit nått sortiment alls!
Jag har endast goda erfarenheter av Akvarietjänst ,,då jag vet att växterna som dom har / beställer kommer med bil ifrån tropica direkt.
Kostnaden för att ligga o köra till malmö den tar jag gärna för att få kvalitet!
#19 - 20 januari 2006 14:23
Jag beställer från akvarieaffären i Höör (animax).
Man får då från tropicas sortiment och kvalitén är bra. Detta är mycket nimmare än att sticka till Malmö! Men man får ju så klart vänta ett litet tag:(
#20 - 20 januari 2006 14:31
[QUOTE=cryptomarko]Jag beställer från akvarieaffären i Höör (animax).
Man får då från tropicas sortiment och kvalitén är bra. Detta är mycket nimmare än att sticka till Malmö! Men man får ju så klart vänta ett litet tag:([/QUOTE]

Hej

Tror alldrig jag sett något av kvalitet på animax men dom har bytt ägare förvisso. men sist jag va där så hadde dom nera akvariumen pga att nån ställning hadde get vika.
#21 - 20 januari 2006 14:50
[quote=Kharn]Har varit i Lyby ett flertal gg och där har inte varit nått sortiment alls!
Jag har endast goda erfarenheter av Akvarietjänst ,,då jag vet att växterna som dom har / beställer kommer med bil ifrån tropica direkt.
Kostnaden för att ligga o köra till malmö den tar jag gärna för att få kvalitet![/quote]Kanske det men du kan ju beställa där med!!Var hon får sina växter ifrån vet jag däremot inte!!!
#22 - 20 januari 2006 14:58
[QUOTE=FIBSTET2]Kanske det men du kan ju beställa där med!!Var hon får sina växter ifrån vet jag däremot inte!!![/QUOTE]

Suck ....beställ varifrån du vill jag bryr mig inte ett skit .. jag försökte vara hjälpsam eftersom du bor i närheten av malmö och du undrade varifrån man kunde fixa växter av bra kvalitet.
#23 - 20 januari 2006 15:25
[quote=Kharn]Suck ....beställ varifrån du vill jag bryr mig inte ett skit .. jag försökte vara hjälpsam eftersom du bor i närheten av malmö och du undrade varifrån man kunde fixa växter av bra kvalitet.[/quote]Jag svara bara att det går att beställa där med!Du har varit väldigt hjälpsam!!!!!!Jag börja med att svara på en fråga från en annan "höörsbo" Det går ju att beställa där med!!Men jag kan hålla med om att utbudet inte är det bästa där!!Du har helt rätt ,du behöver inte bry dig ett skit,men som sagt jag besvara bara frågan!!!!Jag ska åka till akvarietjänst i helgen och shoppa lite!

Annons