Godkväll allihopa!
Jag har nog hittat den ultimata växtakvariesidan ever! Billiga växter och grymt stort urval.
http://aquariumplant.com/cgi-bin/cart/index.html
Blev nästan paralyserad när jag såg alla dom latinska namnen. Visste inte om jag drömde =D
Nu har jag iaf sansat mig lite och faktiskt suttit och listat lite vilka växter jag absolut vill ha.
Ammonnia senegalensis, Hemianthus micranthemoides, Didiplis diandra, Glosso, Hemianthus callitrichoides, Limnophila aromatica, Ludwigia sp."cuba/Ludwigia inclinata verticillata "cuba, Ludwigia brevipes och Ludwigia ovalis. Åsså kan jag säkert klämma in 5-6 stycken andra bara för att. Dom hade många trevliga svärdplantor som skulle vara kul att testa.
Kommer utan tvekan att få plats med alla växter i mitt 160liters akvarium, men man får väl skaffa ett till akvarium som man har stående i källaren och driver upp växter till kommande scapes =) Det vore ju det ultimata för alla växtakvarister att ha ett "förråds-akvarium"
Undra vad frakten till Sverige kan kosta bara...
Dom skriver även på sidan att man måste kolla upp med sitt land så det inte är förbjudet att importera levande växter, så dom inte blir stoppade i tullen.
Någon som vet?
Nä, nu ska jag nog försöka varva ner lite, men jag blir alldeles till mig av alla växter som jag vill ha, på samma plats och till ett så bra pris.
Några som är på att gå samman ett gäng växtnissar som kan slänga in en dunderstor order?
Mvh/Rebecka