[QUOTE=muppins] Nu är det ju inte så att posten hanterar breven dåligt med flit, men allt måste gå snabbt eftersom kunden vill att brevet ska komma fram i tid.[/QUOTE]
tror det också handlar om att det sparas in så dom som blir kvar får jobba desto mer och blir mer stressade och kan kanske då inte göra dom där småsakera som tar lite tid men är bäst för alla parter.
Och man lägger inte en oskyddad glasskiva i ett stort kuvert... ( jo, det har faktiskt hänt...ni kan ju gissa vad som hände med den ) ;)
asgarv om inte ja minns fel ska innehållet va paketerat för att tåla å tappas från 1meter låter inte riktigt som de paketet har uppfyllt dom kraven :rolleyes:
Nu är det inte så att jag försvarar posten på något sätt, men ibland måste man tänka till lite själv.
helt rätt.
träffat en CENSUR som skickade hårddiskar i vanliga kyvert till exempel och det är ju totalt sannslöst.
men dom dåliga erfarenheter jag har är näst intill enbart sånt som företag oftast skickar.
då och ibland hamnar brev å reklam inte ens i brevlådan utan ligger utanför dörren och det är förkastligt att en brevbärare inte ens ser till att de kommer i brevlådan.
kan tilläggas att jag har inspekterat min brevlåda grundligt och där finns inga vassa kanter eller nåt som kan försvåra för brev å reklam å passera.
dom enda dåliga erfarenheter jag har av att skicka är det totalt sannslösa priset att skicka nåt till min syster i birmingham.
hon kan skicka 20brev eller nåt för varje brev ja skickar :rolleyes: