Posten.

#1 - 9 april 2008 20:31
Hur lång tid tar det att skicka något från Skåne till Norrland? Någon som vet?
#2 - 9 april 2008 20:33
Kan ta 1 dag, kan ta 2 & även 3 dagar. Jag har råkat ut för de allihopa :-)

Mvh Eva
#3 - 10 april 2008 04:27
maria_ skrev:
Hur lång tid tar det att skicka något från Skåne till Norrland? Någon som vet?

Ska du skicka något annat än brev, använd bussgods! Billigare och snabbare!

Men det normala från södern upp till norrland (då antar jag att vi pratar om norrland och inte sundsvall.. ) är 2 dagar.
#4 - 10 april 2008 06:40
Det "normala" (för ett vanligt första klass-brev el. paket) ska ju ändå vara en dag. (posten flygs) Sedan att det kan ta längre tid...det är ju en annan sak... ;)
#5 - 10 april 2008 09:58
Jag får i princip alltid mina brev från södra sverige dagen efter de skickats, så en dag i normala fall
Guest
#6 - 10 april 2008 11:01
Jag har varit med om flera gånger att det tar just två dagar för ett vanligt brev Skåne-Norrland. Fast det SKA komma fram dagen efter.

Paket med bussgods funkar illa i och till Skåne, (förmodligen bättre uppåtlandet.)
Sist någon skickade bussgods till mig hamnade det i Ystad i 4 dagar där ingen orkade köra det vidare. Efter ett par tfn samtal fick jag själv hämta upp det.
(Funderade på om de hade satt detta i system då det var fler än jag som var där för att hämta paket.)
Ovanpå detta var paketet öppnat. Givetvis klagade jag och fick till svar att de varit osäkra på innehållet mellan mitt och ett annat paket som inte hade någon adresslapp. (Fast mitt hade en stor o tydlig adresslapp)
Så bussgods i och till Skåne, nej tack!!

Annons