Pool filter

#1 - 29 juni 2005 16:41
Jag har tittat runt lite på alla de här poolerna som billighets varuhusen har,
Till dessa pooler finns även en stor pump som kostar en ca 300kr, Pumpen påminner ganska mycket om ett ytterfilter och med lätthet skulle man säkert kunna pressa i en hel del filtermaterial i dessa.
Dock så låter kanske de en hel del, men de pumpar en 2000l/timmen enligt specen.

Kanske detta vore något man kunde använda som ytterfilter.
Vad tror ni?
#2 - 29 juni 2005 17:25
Stor risk för läckage bara. Ingen vidare kvalitet.
#3 - 29 juni 2005 20:01
Jag har tittat lite på att använda en sådan som dammfilter pump, men det faller lite på att man nästan måste räkna med att byta ut den en gång om året, I alla fall var det påståendet jag fick, när jag förhörde mig med lite olika handlare, de är tydligen inte gjorda för att gå året runt...

B!
#4 - 29 juni 2005 20:03
Risken med läckage behöver inte vara så stor om man är noga, men kvaliten som du säger är nog inte av den bästa.
Men jag funderar nog på att testa ändå, jag har ett våt utrymme att tillgå så ifall olyckan är framme så är det ingen större fara förutom för fisken :(
#5 - 29 juni 2005 22:32
sätt då inte utloppet vid botten på akvariet utan en bit upp då töms inte hela akvariet om "katastrofen" skulle va där,

en polare har en sån pump och tror det är 3:e sommaren den går nu och han får hålla på å byta filtermaterialet hela tiden då de sätter igen sej.

han har 3 filter han roterar mellan.
#6 - 30 juni 2005 07:26
Hej!

du får nog betala den i form av elräkning tror jag. Billiga saker brukar ta massor av ström.

Urban

Annons