Polare till pökande paletter?

#1 - 15 juli 2008 14:09
Tja! jag undrar om det finns ngn firre man skulle kunna ha tillsammans med ett par lekande paletter?

160L ser väldigt tomt ut nu med bara 3 fiskar i ( den tredje är en gibbiceps)
#2 - 15 juli 2008 15:02
Ett stim tetror kanske:)?
Paletterna är ganska tuffa när de leker, men tetrorna blir bara bortjagade och lär sig ganska snart var gränsen går, sedan rör de sig för det mesta inte i samma område i karet heller och även det kan hjälpa till att det inte blir så mycket bråk.
#3 - 15 juli 2008 17:09
160l är ganska mycket utrymme. Tror därför du kan matcha många olika fiskar som inte går i samma vattenskikt som paletterna. Det du bör undvika är andra ciklider framförallt och även andra känsliga fiskar.

Ett stim tetror som nämnts eller ett gäng barber, danios t.ex skulle funka bra.

MVH Simon B:)!
#4 - 15 juli 2008 18:18
Jag har..

..ett lekande palettpar tillsammans med ett annat par Apistogramma (nånting), två stora lekande scalare, fem kardinaltetror, åtta svarta fantomtetror, en segelfenspleco.
Alla dessa går bra tillsammans, förutom några mindre fighter då och då.
Se bara till att paletterna har en egen vrå med en lekgrotta och lite växter och stenar runt så att de känner att de har sitt eget område, bara.
Mitt är på 200 förresten.:D
#5 - 16 juli 2008 13:38
jag hadde dem i ett 250L innan med ett skalarepar ett kakadupar lite fjärilsciklider, en svärdbärare och lite malar.. och det gick inte (tyckte att hela akvariet var deras) därför har de fått flytta till ett eget kar..
men barber borde tåla lite stryk iof:)
#6 - 17 juli 2008 17:26
Det är nog ganska individuellt bland paletterna... Vårt söta par var riktiga tyranner i vårt 450 liters kar, så det var ingen höjdare.
#7 - 17 juli 2008 20:13
Ahlqvist skrev:
Det är nog ganska individuellt bland paletterna... Vårt söta par var riktiga tyranner i vårt 450 liters kar, så det var ingen höjdare.

jo precis, mina lyckades få kål på 2 guppys 3 fjärilar samt att trasa sönder mitt skalarepars fenor innan jag flyttade ut dem, detta var i ett 120cm långt 240L...

hanen är en riktigt fighter på över decimetern[:-11]

Annons