Poeciliaweekend i maj 2011

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 27 april 2010 17:58
Vi börjar redan nu att informera om den största levandefödarträff som någonsin har ägt rum i Sverige och som kommer att gå av stapeln nära Varberg.
Alltefterhand som priserna blir klara och programmet färdigställs kommer vi att uppdatera här på Zoopet.

Internationell Poeciliaweekend
Arrangör: Poecilia Scandinavia
[FONT=Times New Roman]Tid: 6-8 maj 2011[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Plats: Björkängs vandrarhem, Ledsgård 4, 432 76 Tvååker (nära Varberg), Sverige[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Program: IV internationella ungfödarweekenden med internationella föredragshållare samt Skandinaviens största auktion på levandefödare.[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Bland föredragshållarna kan t.ex. nämnas den mexikanske biologen Omar Dominguez som kommer att hålla 2 föredrag. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Ytterligare information om detta evenemang kommer alltefterhand att presenteras på Zoopet och på Poecilia Scandinavias hemsida [COLOR=#0066cc]www.poecilia.org[/COLOR][/FONT]
#2 - 28 april 2010 11:28
Kul! Jag har skrivit in det i kalendern och hoppas på att komma med på träffen :)
#3 - 28 april 2010 11:39
Mycket intressant!
Mycket troligt att man dyker upp :D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 28 april 2010 12:38
Och jag kommer med 100% säkerhet (ja nästan i alla fall):D
#5 - 28 april 2010 12:47
undrar om mamma kan flytta sin 50 års dag...
Den krockar ju med detta! :p
Och vi som ska till varberg, på söndagen såklart...
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 28 april 2010 12:51
mollsan skrev:
undrar om mamma kan flytta sin 50 års dag...

Den krockar ju med detta! :p

Och vi som ska till varberg, på söndagen såklart...

Se till att hennes födelesdagskalas är på söndagen - weekenden startar på fredagkväll och under lördagen är programmet "tätt" och sedan blir det mer en lättare avslutning på söndag morgon (så har det i alla fall varit tidigare).
#7 - 28 april 2010 12:52
Och observera att det är nästa år så ingen står där och väntar i år ;) :p
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 28 april 2010 12:58
Nina82 skrev:
Och observera att det är nästa år så ingen står där och väntar i år ;) :p

Tiden går snabbt;)
Annars kanske man kommer i så god tid för att få en bra sittplats under träffen:d
#9 - 28 april 2010 13:01
Tiden går snabbt;)

Annars kanske man kommer i så god tid för att få en bra sittplats under träffen:d

Haha.. Mest troligt :rolleyes: :D
Bilagor:
#10 - 28 april 2010 13:34
*fnissar*
Tack för upplysningen Nina...
Jag tyckte väl det var kort varsel när det stod "Vi börjar redan nu informera"
Men då är det ju lugnt... *skrattar så hon trillar av stolen* då blir mamma 51... så då klarar hon sig utan mig!
Bilagor:
#11 - 9 maj 2010 08:54
Verkar vara sug efter detta, Drammens akvarieförening kommer och vill prel boka 4 platser. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 9 maj 2010 09:48
kaj.p skrev:
Verkar vara sug efter detta, Drammens akvarieförening kommer och vill prel boka 4 platser. :)

Kul - fast kanske inte helt förvånande för det brukar vara klart fler norska deltagare än svenska när Poecilia Weekenden tidfigare har varit i Danmark.

Dock får de vänta med att boka tills Poecila har hela paketet klart och går ut med bokningen.
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 20 juni 2010 17:54
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Programmet för Poeciliaweekenden är nu klart - priser och info om anmälning kommer så snart det är klart[/FONT][/SIZE]
Arrangör: Poecilia Scandinavia
[FONT=Times New Roman]Tid: 6-8 maj 2011[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Plats: Björkängs vandrarhem, Ledsgård 4, 432 76 Tvååker (nära Varberg), Sverige[/FONT]

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Program för den IV internationella ung/levandefödarweekenden 6-8 maj 2011 i Varberg, Sverige:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Fredagen den 6 maj:[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]16-19.30 Inskriving och fördelning av rum etc.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]19.30-20.15 Välkomsthälsning och en lättare måltid[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]20.15-21.00 Poecilia Scandinavias förre ordförande Michael Larsen berättar historier och anekdoter om speciella personer, spännande fiskar och stora projekt i Poecilia Scandinavias historia[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]21.00- Social samvaro[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Lördagen den 7 maj:[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]8.00-9.30 Frukost[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]9.30-10.00 Välkomsthälsning och praktiska upplysningar[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]10.00-10.45 Omar Dominguez, biologiprofessor från delstaten Michoacans universitet i Mexico, håller föredrag om Goodeidefamilien (en genomgång av de ca. 40 arter som idag är kända).[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]10.45-11.15 Kaffepaus[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]11.15-12.00 Rune Evjeberg och Kai Qvist håller föredrag om sina böcker och resor i Mexico samt om om projektet Freshwater Biotopes of Mexico[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]12.00-13.00 Lunch[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]13.00-13.45 David Macallister, ordförande i British Livebearer Association (BLA), håller föredrag om fiskar som han har fångat, hållit och odlat – speciellt de från Xiphophorus (svärdbärare och platy) och Brachyrhaphis-släktena[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]13.45-14.00 Paus[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]14.00-14.45 Professor i biologi, Omar Dominguez, biologiprofessor från delstaten Michoacans universitet i Mexico, håller föredrag om bevarandeprojektet Aqua Lab, som universitetet står bakom och som bl.a. också stöds av Poecilia Scandinavia.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]14.45-15.45 Kaffepaus[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]15.45-18.30 Auktion [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]18.30-19.00 Möjlighet till social samvaro och eventuell avräkning för auktionen etc. (för de som åker hem på lördag)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]19.00-20.30 Middag [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]20.30- Social samvaro.
[/SIZE][/FONT][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Söndagen den 8 maj:[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]8.00-10.00 Frukost samt avräkning för auktionen etc[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Därefter finns det ett utflyktsprogram för de som först åker hem senare på dagen (t.ex. pga sena flyg och/eller färjor).[/SIZE][/FONT]
#14 - 26 oktober 2010 17:51
Priserne er nu også fastlagt:
http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=267

Program og priser på fire sprog:
http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=257
#15 - 26 oktober 2010 18:47
Mm, det känns alldeles bra, ffa efter Runes föredrag på Akvariets dag - ska göra mitt allra bästa för att dyka upp!!

Hilsen,

/P
#16 - 16 december 2010 10:23
Booking er også åbnet nu !
#17 - 16 december 2010 10:25
Her kan man vælge sprog: http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=257

Så får man programmet - og i bunden af det er der links til priser og tilmelding (booking).
Kjell Fohrman
Administrator
#18 - 16 december 2010 10:29
Trevligt att man nu kan boka den helgen - hoppas att vi blir riktigt många.

Kanonbra föredrag och bara 1.000 kr för hela paketet (entré, 2 övernattningar, 2 middagar, lunch, fika etc. etc.)
Dessutom blir det ju den största auktionen på levandefödare som någonsin har hållits i Sverige - många ovanliga arter som aldrig tidigare har "satt sin fot" i Sverige:d
#19 - 16 december 2010 11:29
Trevligt att man nu kan boka den helgen - hoppas att vi blir riktigt många.

Kanonbra föredrag och bara 1.000 kr för hela paketet (entré, 2 övernattningar, 2 middagar, lunch, fika etc. etc.)

Dessutom blir det ju den största auktionen på levandefödare som någonsin har hållits i Sverige - många ovanliga arter som aldrig tidigare har "satt sin fot" i Sverige:d

*Gilla* ;)
#20 - 16 december 2010 11:43
jag skulle gärna vilja åka ditt, vet dock inte hur det funkar? hur anmäler man sig ? hade tänkt mig lördagen 250kr, men det verkar svårt att ta sig dit, någon man kan samåka med ifrån Varberg ? för till varberg är det ju inga problem att ta sig till, tåg går ju vet dock inte hur ofta.

hur är det med tider måste man vara där hela dagen, tänkte med restider och sånt så att man kommer hem.
#21 - 16 december 2010 11:51
hur anmäler man sig ?
http://www.poecilia.org/arrangementer/default.asp?aid=14&l=dk

någon man kan samåka med ifrån Varberg ?
Det vil rigtig godt, hvis der bliver arrangeret sådan noget. Det vil ske i et eller andet omfang fra Danmark - i hvert fald fra Jylland. I en vis udstrækning kan vi også hente i Varberg, men da der også kommer deltager fra Mexico, USA og slige steder, som skal hentes i lufthavne, handler det også lidt om tider - så hvis man selv kan arrangere fælleskørsel er det rigtig fint.

Togtider i Varberg har jeg ikke checket - det vil ske, fordi det også kan være en af måderne at komme frem og tilbage på.

Der er ingen, der tvinger en til at blive til det hele - selvfølgelig ikke. Men hvis man har aftalt fælleskørsel med nogle, har man selvfølgelig bundet sig lidt m.h.t. tider.

Måske kunne Kjell oversætte, hvis det kniber med at forstå, hvad jeg har skrevet. Jeg forstår udmærket svensk - men det kniber lidt at udtrykke sig på sproget :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 16 december 2010 12:24
Flaxss skrev:
jag skulle gärna vilja åka ditt, vet dock inte hur det funkar? hur anmäler man sig ? hade tänkt mig lördagen 250kr, men det verkar svårt att ta sig dit, någon man kan samåka med ifrån Varberg ? för till varberg är det ju inga problem att ta sig till, tåg går ju vet dock inte hur ofta.

hur är det med tider måste man vara där hela dagen, tänkte med restider och sånt så att man kommer hem.

Som thues skriver så kommer det sannolikt att bli så att en del skall plockas upp vid tåget/färjan i Varberg. Bäst är naturligtvis annars om man kan samåka. De som bor i Borås och skall till mötet lär ju också passera Kinna på vägen till Varberg.
Så du kan ju t.ex. kontakta boråsarna om de skall dit.
Sedan går det faktiskt buss från Varberg (som dock stannar någon km från vandrarhemmet) och om det kan du kolla med PatrikMalmö för han tog bussen dit när vi hade möte där senast.

Du kan naturligtvis välja att vara där bara en del av lördagen - men entréavgiften gäller för hela dagen. Och det man bör tänka på är att att om man vill vara med på auktionen måste man stanna kvar till avräkningen (om man vill sälja eller köpa något).
#23 - 16 december 2010 12:32
Det hade varit väldans trevligt att delta, men 12-timmars nätter hela helgen sätter tyvärr stopp för min del:(...
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 16 december 2010 12:35
ansjo skrev:
Det hade varit väldans trevligt att delta, men 12-timmars nätter hela helgen sätter tyvärr stopp för min del:(...

Det är långt dit - så du hinner väl byta helg med någon tills dess;)
#25 - 16 december 2010 12:37
Kruxet är att det ska jobbas igen någon annan gång...men som sagt, det är ett tag kvar:).
#26 - 16 december 2010 18:41
Jag planerar att komma :d
#27 - 16 december 2010 21:30
Jag planerar självklart att komma, ska försöka få lite yngel på min Alfaro cultratus till dess.
Och nu är jag anmäld. Har platser i bilen från Stockholm, fredag till söndag.
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 16 december 2010 21:38
Mumin skrev:
Jag planerar självklart att komma, ska försöka få lite yngel på min Alfaro cultratus till dess.

Och nu är jag anmäld. Har platser i bilen från Stockholm, fredag till söndag.

Skall bli kul att ses igen - vi träffas ju av någon anledning alltid på Björkängs vandrarhem i Varberg:d
Självklart också kul att träffa PiaJo igen, men vi ses säkert någon gång innan dess räknar jag med:D
#29 - 21 december 2010 08:38
tack för svar thues och Kjell, jag får försöka fixa resan dit, annars tåg går det ju till Varberg, det var mest tiderna till och från tåget. jag sökte olika buss tider men där skulle man gå ca 30min på de flesta. men det är kanske inte så farligt. funkar det med alla tider eller det går lösa på annat sätt så skulle jag såklart vilja vara där hela dagen avgiften gäller.

så man kan betala entréavgift när man kommer det är kanske enklare än att boka i förväg ?
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 21 december 2010 09:16
Flaxss skrev:
tack för svar thues och Kjell, jag får försöka fixa resan dit, annars tåg går det ju till Varberg, det var mest tiderna till och från tåget. jag sökte olika buss tider men där skulle man gå ca 30min på de flesta. men det är kanske inte så farligt. funkar det med alla tider eller det går lösa på annat sätt så skulle jag såklart vilja vara där hela dagen avgiften gäller.

så man kan betala entréavgift när man kommer det är kanske enklare än att boka i förväg ?

Boka i förväg - det kan bli trångt om saligheten så det är helt klart bättre att ha bokat i förväg.
#31 - 22 december 2010 08:49
Nur är det bokat och betalt
#32 - 22 december 2010 18:42
Modtaget Gay og Mumin..

Man skal booke i forvejen. Når man booker kan man i bemærkninger også skrive, hvis man f.eks. kommer med tog, og hvornår man er i Varberg - så kan vi forsøge at få arrangeret noget. Love noget tør jeg ikke, men vi da gerne have, at folk kommer frem - men sådan noget er også nemmere at forholde sig til, når bookinger med eventuelle bemærkninger er inde :-) !
#33 - 22 december 2010 21:18
Vi som kommer i bil kan ju faktiskt hämta i Varberg, det är ju inte så långt. Jag har sex platser i min bil t ex och kan gott köra en lite mammataxi även i Varberg.
#34 - 24 december 2010 01:25
Jag tänker åka ner på fredagen från Stockholm och hem på söndagen, och har som sagt gott om plats, så skicka ett PM om ni vill åka med.
Vi delar på bensinen.
#35 - 24 december 2010 07:12
Jag kommer så klart har fö också betalat in medlemsavgiften för 2011. Kul med en ny förening har faktiskt inte varit medlem i poecilia innan.
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 24 december 2010 11:35
kaj.p skrev:
Jag kommer så klart har fö också betalat in medlemsavgiften för 2011. Kul med en ny förening har faktiskt inte varit medlem i poecilia innan.

Det är väl värt medlemskapet - skall bli riktigt kul med Poeciliamötet i Varberg
#37 - 5 januari 2011 14:18
Så har vi rundet de første 15 - fra fem forskellige lande. Det er dermed lidt hurtigere end ved de forrige, men det er selvfølgelig for tidligt at bedømme om det fortæller noget om det endelige delagertal :-)
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 5 januari 2011 15:24
thues skrev:
Så har vi rundet de første 15 - fra fem forskellige lande. Det er dermed lidt hurtigere end ved de forrige, men det er selvfølgelig for tidligt at bedømme om det fortæller noget om det endelige delagertal :-)

Ändå positivt att redan så pass många har anmält sig
#39 - 6 januari 2011 11:46
Jag har oxå anmält mig och betalat för träffen.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 6 januari 2011 12:04
nutte60 skrev:
Jag har oxå anmält mig och betalat för träffen.

Trevligt
#41 - 16 januari 2011 09:36
Nu er der tilmeldte fra syv lande i to verdensdele :-)
Men der er stadig plads til flere:
http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=258
Kjell Fohrman
Administrator
#42 - 16 januari 2011 11:05
Fantastiskt - det blir ju en riktigt internationell weekend:d
#43 - 16 januari 2011 11:29
Känns som om vi måste bygga ut :) Men i vilket fall som helst så fortskrider renoveringen enligt planerna.
Kjell Fohrman
Administrator
#44 - 16 januari 2011 11:30
kaj.p skrev:
Känns som om vi måste bygga ut :) Men i vilket fall som helst så fortskrider renoveringen enligt planerna.

Jepp - kan ni bygga en våning till:d
#45 - 16 januari 2011 14:34
Jepp - kan ni bygga en våning till:d

Jep - gør det ;-)
#46 - 18 januari 2011 04:32
25 tilmeldte fra syv lande. Den foreløbige (preliminære) deltagerliste er nu også lagt på hjemmesiden med dem, der indtil nu er tilmeldt. Den opdateres efterhånden, som der kommer flere tilmeldte - og det gør det løbende i øjeblikket (da vi villie lægge listen ud i aftes var der 21 tilmeldte)....

http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=257
Kjell Fohrman
Administrator
#47 - 18 januari 2011 11:03
Trevligt att intresset redan är så stort - men lite dåligt med svenskar som anmält sig.
Det är ungefär som på handbollsVM just nu som går i Sverige - men det på läktaren mer verkar som om det är hemmaplan för danskarna:D
Kjell Fohrman
Administrator
#48 - 19 januari 2011 19:38
Det finns nu här på Zoopet inlagt en frågesport arrangerad av Poecilia Scandinavia i samarbete med Zoopet.
Passa på att delta och vinn fina vinster - frågorna finns i denna tråd
Kjell Fohrman
Administrator
#49 - 27 januari 2011 15:52
Nu har 30 st anmält sig till Poecilaweeekenden så det rullar på.
#50 - 27 januari 2011 18:20
Hur många platser finns det? Tänkte bara vara där på lördagen.
Är det bråttom att anmäla sig?
Kjell Fohrman
Administrator
#51 - 27 januari 2011 18:26
jagsjalv skrev:
Hur många platser finns det? Tänkte bara vara där på lördagen.

Är det bråttom att anmäla sig?

Vi har inte räknat exakt på det eftersom det beror på flera orsaker som t.ex. om folk vill ha enkelrum eller flerbäddsrum.
Men ca. 50-65 övernattningar borde funka
Antalet åhörarare kan nog vara ett 20-tal ytterligare.

Så visst - det är ju som du kan se aboslut inte akut att anmäla sig - men rätt som det är kanske det rasslar till med anmälningarna och då kan det gå fort. Därför reklommenderar jag absolut att man anmäler sig så snart manb vet att man skall dit.

Passa även på att svara på frågetävlingen (se länken i inlägg 48) så kanske det inte kostar dig något alls att komma dit
#52 - 31 januari 2011 09:06
Vi har inte räknat exakt på det eftersom det beror på flera orsaker som t.ex. om folk vill ha enkelrum eller flerbäddsrum.

Men ca. 50-65 övernattningar borde funka

Antalet åhörarare kan nog vara ett 20-tal ytterligare.

Så visst - det är ju som du kan se aboslut inte akut att anmäla sig - men rätt som det är kanske det rasslar till med anmälningarna och då kan det gå fort. Därför reklommenderar jag absolut att man anmäler sig så snart manb vet att man skall dit.

Passa även på att svara på frågetävlingen (se länken i inlägg 48) så kanske det inte kostar dig något alls att komma dit

Enig. Sengepladserne er en begrænsning for dem, der overnatter en eller to nætter. Og den næste begrænsning er så møderummet. Indtil nu er der pladser nok, men indtil nu er det også gået hurtigere (fortere ?) med anmeldingerne end ved vores tidligere arrangementer (I. , II og III Internationale Ungeføderweekend). Hvis det er en tendens (trend), som holder, kan pladserne blive fyldt - og så er dem, der har været hurtigst, som kommer med...men hur det går, ved jeg ikke...fremtiden er svær at spå om :D
Kjell Fohrman
Administrator
#53 - 1 februari 2011 12:19
Nu är det 33 st som har anmält sig
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 4 februari 2011 13:24
[INDENT]Nu är det 35 st som har anmält sig och dessa kommer från 8 olika länder[/INDENT]
Bilagor:
#55 - 4 februari 2011 22:53
Nu är fyra personer till anmälda :D
Annika, Brorsan, Lotta och LillFrasse kommer!
#56 - 5 februari 2011 09:36
Annika skrev:

Vilket gäng, då gäller det att skruva fast trädgårdsmöblerna:D...
#57 - 5 februari 2011 09:53
ansjo skrev:

Ahahaha. vi får nog klämma in ett besök och kolla på alla härliga kuber.
Kjell Fohrman
Administrator
#58 - 5 februari 2011 10:27
Annika skrev:

Kul:D
#59 - 5 februari 2011 11:04
ansjo skrev:

Det kanske är bäst att vi sitter på marken :)
Byt jobb-helg!!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#60 - 5 februari 2011 12:33
Annika skrev:
Byt jobb-helg!!!!

Instämmer helt:D
Kjell Fohrman
Administrator
#61 - 6 februari 2011 17:01
Nu är det 40 anmälda deltagare från 8 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278
Kjell Fohrman
Administrator
#62 - 16 februari 2011 15:42
[INDENT]Nu är det 41 anmälda deltagare från 8 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR] [/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#63 - 21 februari 2011 20:27
[INDENT][INDENT]Nu är det 43 anmälda deltagare från 8 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR] [/INDENT][/INDENT]
#64 - 21 februari 2011 20:54
åså bidde det en till!
Nu är det bara att hoppas att jag hinner hem!
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 21 februari 2011 20:58
bossep skrev:
åså bidde det en till!

Nu är det bara att hoppas att jag hinner hem!

Trevligt:D
#66 - 21 februari 2011 21:21
Trevligt:D

Detta blir nog äventyrligt eftersom vagnen bara rullat fram och tillbaks till besiktningen och bilen används som släng bil av ungarna. Nåväl om det inte funkar får jag flirta med Kaj (Det är väl han som håller i sängarna?) och ta tåget. Men det vore onekligen kul att våldgästa ett antal zoopetere i Syd och väst Sverige!

Tänker på den gamla Martin Jung grejen ”Ester är du hemma?”

I år blir det INGET snickrande innan jag åker
#67 - 21 februari 2011 22:27
Bosse,
låter tryggt att du inte snickrar innan resan... *s* Har allvarliga planer på Poecilia-träffen jag också men jag tror det skär sig. Ska kolla en del saker och så får vi se. Hoppas verkligen att det funkar, massa kul folk, bra föredrag och trevliga firrar.

Måste du använda våld för att gästa förresten? Du tror inte du är välkommen ändå liksom? ;)

Ester:
" target="_blank">

Hilsen,

/P
#68 - 21 februari 2011 23:22
Bosse,

låter tryggt att du inte snickrar innan resan... *s* Har allvarliga planer på Poecilia-träffen jag också men jag tror det skär sig. Ska kolla en del saker och så får vi se. Hoppas verkligen att det funkar, massa kul folk, bra föredrag och trevliga firrar.

Måste du använda våld för att gästa förresten? Du tror inte du är välkommen ändå liksom? ;)

Ester:

" target="_blank">

Hilsen,

/P

Jag skall be mågen att sätta kedja och lås på stegen och låsa in spikpistolen! Det var den combon och en stirrig gubbe som var förödande!
Du får omprioritera lite! Jag har gett mig f-n på att jag skall till det här.

Ester: Där fick man ett gott skratt igen! Tack
#69 - 3 mars 2011 09:51
hur brukar tillgängligheten på fisk vara vid sådant här möte? Gott om poster på auktionen? för jag antar att det just är fisk som säljs då? kommer det finnas odlingsguppys?
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 3 mars 2011 10:02
wierdalien skrev:
hur brukar tillgängligheten på fisk vara vid sådant här möte? Gott om poster på auktionen? för jag antar att det just är fisk som säljs då? kommer det finnas odlingsguppys?

Jag svarade på din fråga på det andra stället som du ställde den.
#71 - 4 mars 2011 06:58
ANmälan?

Om man bara har för avsigt att vara med på dagarna men kommer att sova hemma (bor inte allt får långt bort) måste man vara föranmäld då, eller kan man bara "dyka upp"?
#72 - 4 mars 2011 07:46
Så kan anmelde sig pakke F - det er så med alle måltider, men uden overnatning (eller overnatning i egen husvogn).

Der er også pakke D og E - der deltager man kun lørdag (henholdsvis med og uden middag om aftenen).
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 4 mars 2011 10:13
wierdalien skrev:
Om man bara har för avsigt att vara med på dagarna men kommer att sova hemma (bor inte allt får långt bort) måste man vara föranmäld då, eller kan man bara "dyka upp"?

Anledningen till att man skall föranmäla sig är att det finns begränsat med platser.
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 4 mars 2011 11:01
[INDENT][INDENT][INDENT]Nu är det 51 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

Detta verkar bli det mest internationella akvariemöte som någonsin har hållits i Sverige - har det någon gång tidigare kommit deltagare från så många länder?

Det kan också vara värt att nämna att det nu inte finns så många rum kvar på vandrarhemmet - så om ni behöver sängplats så är det nu hög tid att anmäla sig. Däremot är det fortfarande inga problem med platser på middagarna på kvällarna och dagtid på mötena.
[/INDENT][/INDENT][/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#75 - 8 mars 2011 13:55
Nu är det 53 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

Detta verkar bli det mest internationella akvariemöte som någonsin har hållits i Sverige - har det någon gång tidigare kommit deltagare från så många länder?

Rummen var också tillfälligt slut men vi har nu lyckats boka några ytterligare på en näraliggande camping - så än är det inte för sent att anmäla sig.
Kjell Fohrman
Administrator
#76 - 11 mars 2011 13:23
Nu är det 57 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

Kjell Fohrman
Administrator
#77 - 14 mars 2011 20:04
Nu är det 59 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

Vi har nu också tvingats att dra en gräns för antalet deltagare eftersom vi helt enkelt inte kommer plats fler. Gränsen går nu vid maximalt 70 deltagare - så om du inte redan har anmält dig så se till att det snarast blir gjort så att du inte missar det mest internationella akvarieevenemang som någonsin har ägt rum i Sverige.
#78 - 15 mars 2011 06:23
Done!!

Hilsen,

/P
Kjell Fohrman
Administrator
#79 - 15 mars 2011 09:42
Done!!

Hilsen,

/P

Bra då lär din betalning ha ramlat in innan "bilan faller"
Kjell Fohrman
Administrator
#80 - 15 mars 2011 10:49
Nu är det 62 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

8 platser kvar - sedan är det fullbokat
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 16 mars 2011 11:40
[INDENT]Nu är det 63 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

7 platser kvar - sedan är det fullbokat [/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#82 - 17 mars 2011 10:16
[INDENT][INDENT]Nu är det 64 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

6 platser kvar - sedan är det fullbokat [/INDENT][/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#83 - 22 mars 2011 09:45
[INDENT][INDENT][INDENT]Nu är det 66 anmälda deltagare från 10 olika länder - vilka som anmält sig kan ni se här [COLOR=#0033cc]http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278[/COLOR]

4 platser kvar - sedan är det fullbokat [/INDENT][/INDENT][/INDENT]
Kjell Fohrman
Administrator
#84 - 23 mars 2011 09:00
OBS FULLBOKAT
Nu har det kommit in 70 anmälningar och fler kommer helt enkelt inte plats
#85 - 23 mars 2011 09:15
Rackarns trevligt att mötet samlat så mycket folk!! Visar att det är liv bland ungfödarfolket!!

Hilsen,

/P
Kjell Fohrman
Administrator
#86 - 23 mars 2011 09:25
Rackarns trevligt att mötet samlat så mycket folk!! Visar att det är liv bland ungfödarfolket!!

Hilsen,

/P

Ja det är verkligen kul och hade det bara funnits plats (men vem kunde förutspå detta jätteintresse) så hade vi säkert blivit en hel del till eftersom det ofta är så att många väntar till sista "sekunden" med att anmäla sig och egentligen låg ju deadline för anmälningar 3 veckor framåt. Så lite tråkigt att att alla som vill inte kan komma - men men de får ju skylla sig själva om de inte anmälde sig i tid.
#87 - 23 mars 2011 09:29
Sant, att förutsäga intresset är svårt... och med en del erfarenhet i bagaget så har man oftast för mycket plats kvar när något går av stapeln. Nå, vi får tala om hur trivsamt det var för de som inte hann med!!

Hilsen,

/P
#88 - 23 mars 2011 09:47
bara o hålla med det hade ju vari roligt o kunna klämma in fler. Men vem kunde ana detta intresse vad jag förstår är det långt över vad som deltait de senaste åren och det är ju extra kul.
#89 - 23 mars 2011 11:37
Nu är ju jag ganska nyss återkommen i hobbyn men Kjell har ju i år varit mycket aktiv i att bumpa trådar. Iallfall på de forum jag frekventerar. Tror det betyder mycket för att folk får ändan ur vagnen och bestämmer sig.

Vet ju förstås inte om det har ändrat sig från föregående år men det verkar ju ha hjälpt i år.
Kjell Fohrman
Administrator
#90 - 23 mars 2011 12:02
hawkse skrev:
Nu är ju jag ganska nyss återkommen i hobbyn men Kjell har ju i år varit mycket aktiv i att bumpa trådar.

Jepp och det är inte alltid så uppskattat, fast det är smällar som man får ta:p
Jag tycker i alal fall att det är helt Ok när det rör sig om föreningsaktiviteter.

Sedan måste sägas att i just detta fall så har Thue (Ordförande i PS) också "bumpat" en hel del internationellt genom regelbundna utskick. Detta har ju lett till att det på denna träff kommer folk från 10 olika länder - fantastiskt egentligen med ett så stort internationellt deltagande på en träff i den akvaristiska "avkroken" Sverige.
Kjell Fohrman
Administrator
#91 - 24 mars 2011 14:20
Det blev till slut 71 anmälda från 11 olika länder. Vi hade satt gränsen vid 70 men den 71 hade redan köpt en dyr flygbilljett (han kommer från Andorra!!!) så vi kunde inte säga nej - någon av oss andra får sova på golvet

Den som inte anmälde sig i tid kan sätta upp sig på en väntelista på [COLOR=#000000]denna sida [/COLOR]
Detta eftersom det kan hända att någon av de som redan har anmält sig och betalt in kanske måste lämna återbud och då kan det vara bra om dessa kan ersättas med reserver.
#92 - 7 april 2011 15:29
Hittar ingen info om betalning men jag kanske är lika dum som vanligt. :p
Kjell Fohrman
Administrator
#93 - 7 april 2011 15:35
lillfrasse skrev:

Man betalade när man anmälde sig - kolla med Annika för hon anmälde väl dig?
#94 - 7 april 2011 15:39
Ahh ja det får jag göra då tur man har koll på läget [:o]
#95 - 11 april 2011 19:07
Ja, I fire betalte ved tilmeldingen :-)

Man kan betale med det samme pr. paypal eller pr. bank (har konti i de tre nordiske lande) - og næsten alle har betalt...:-)
#96 - 11 april 2011 20:01
Har fått min biljett och dimper ned med KLM den 4e på kvällen på buklanda.
Sedan hoppas jag tåget funkar till Varberg. Förresten är det någon från Mälardalen man kunde få lift/delade soppa pengar med?
#97 - 12 april 2011 06:29
Jag ska ner från Stockholm. Tänkte åka i god tid på fredagen.
#98 - 12 april 2011 15:11
bossep skrev:
Har fått min biljett och dimper ned med KLM den 4e på kvällen på buklanda.

Sedan hoppas jag tåget funkar till Varberg. Förresten är det någon från Mälardalen man kunde få lift/delade soppa pengar med?

biljett? får man en biljett hemskickat efter att man har betalt? för det har inte jag fått. eller missuppfattar jag något? är det en biljett till planet eller nått du pratar om?
#99 - 12 april 2011 15:15
wierdalien skrev:
biljett? får man en biljett hemskickat efter att man har betalt? för det har inte jag fått. eller missuppfattar jag något? är det en biljett till planet eller nått du pratar om?

Ja det är min flygbiljett jag surrar om! I bland blir det dyrt att åka på träff!;)
Men kul skall det bli!
#100 - 12 april 2011 15:16
Mumin skrev:
Jag ska ner från Stockholm. Tänkte åka i god tid på fredagen.

Kan jag ställa mig efter vägen och lifta? Skickar PM
Kjell Fohrman
Administrator
#101 - 12 april 2011 15:20
wierdalien skrev:

Alla anmälda finns ju uppräknade på denna sida http://www.poecilia.org/start/default.asp?page=278
Så finns man med där så vet man att betalningen har kommit fram
#102 - 15 april 2011 14:40
lillfrasse skrev:

Jag betalade för alla fyra när jag anmälde oss :)
#103 - 29 april 2011 06:55
Hur tar sig Kjell dit?
#104 - 29 april 2011 08:19
Hej Kjell. Jag har dessvärre fått förhinder och kommer inte kunna komma på mötet :( så om ni har någon kölista på recerver så kanske någon vill ha min plats?
Kjell Fohrman
Administrator
#105 - 29 april 2011 09:17
wierdalien skrev:
Hej Kjell. Jag har dessvärre fått förhinder och kommer inte kunna komma på mötet :( så om ni har någon kölista på recerver så kanske någon vill ha min plats?

Tråkigt.
Det är inte jag som har hand om anmälningarna utan maila Thue om det [SIZE=3][FONT=Calibri]thuesgs@gmail.com[/FONT][/SIZE]
Kjell Fohrman
Administrator
#106 - 29 april 2011 09:19
lillfrasse skrev:
Hur tar sig Kjell dit?

Inte en susning ännu - vill komma dit ner mycket tidigt på fredagen så jag skulle tro att jag tar tåget ner till varberg
#107 - 29 april 2011 10:02
Vi satsar på runt 1 i gbg jag ställer min bil någonstans alternativ plockar upp dig och kör direkt ned.
Kjell Fohrman
Administrator
#108 - 29 april 2011 10:32
lillfrasse skrev:
Vi satsar på runt 1 i gbg jag ställer min bil någonstans alternativ plockar upp dig och kör direkt ned.

Jag vill nog gärna vara där nere bra mycket tidigare.
Däremot så kan du gärna ta vägen förbi mig och plocka med dig lite lotterivinster ner - det är lite svårt att släpa med sig på tåget.

I eftermiddag kommer förövrigt Kaj hit och plockar med sig mitt "partytält", en del bord och stolar ner. Inte för att vi vet om det behövs men det är ju inte så himla mycket plats därnere, samtidigt som det är många anmälda så det kan ju vara bra att gardera sig lite.
#109 - 29 april 2011 11:07
Jag vill nog gärna vara där nere bra mycket tidigare.

Däremot så kan du gärna ta vägen förbi mig och plocka med dig lite lotterivinster ner - det är lite svärt att släpa med sig på tåget.

I eftermiddag kommer förövrigt Kaj hit och plockar med sig mitt "partytält", en del bord och stolar ner. Inte för att vi vet om det behövs men det är ju inte så himla mycket plats därnere, samtidigt som det är många anmälda så det kan ju vara bra att gardera sig lite.

Det finns väll inget som hindrar att jag åker tidigare iofs.
Kjell Fohrman
Administrator
#110 - 29 april 2011 11:53
lillfrasse skrev:
Det finns väll inget som hindrar att jag åker tidigare iofs.

OK - då hörs vi framåt veckan
#111 - 30 april 2011 06:40
Om en vecka är vi där :D
Kjell Fohrman
Administrator
#112 - 30 april 2011 09:15
Annika skrev:
Om en vecka är vi där :D

Jepp, skall bli trevligt att träffa dig och alla andra som kommer dit:D
Kjell Fohrman
Administrator
#113 - 30 april 2011 09:28
Det kommer ju att vara en auktion under Poeciliaweekenden.
Nedan följer en lista över de auktionsobjekt som kommer att förekomma - så läs i förväg in er på de arter som finns på listan. Det kommer på auktionen inte heller att ges möjlighet att titta på påsarna (dels finns det inte tid till detta och dels så är det inte så djurvänligt att vi vänder och vrider på påsarna innan auktionen.
Så du som kommer dit skriv ut listan nedan i förväg och kryssa för de arter som du är intresserad av. Detta ger dig en unik möjlighet att hitta naturformer som aldrig tidigare har förekommit i Sverige.

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ameca splendens, Balneario el Rincon, Teuchitlan, Jalisco. Mexico[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis hartwegi, Escuintla, Chiapas. Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis olomina, Olla Cero. Costa Rica[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Goodea atripinnis luitpoldi, Lago de Patzcuaro, Michoacán. Mexico 1998[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ilyodon cortesae, Cupatitzio Spring, Michoacan. Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Fransk Guyana[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, San Juan, Isla Margarita. Venezuela 2004[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Scolichthys iota, Rio Chajmaic, Rio Semococh, Alta Verapaz. Guatemala 2003[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus helleri, Rio Seco II, Oaxaca. Mexico 2002[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia obscura „Rio Oropuche“[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia obscura „Rio La Seiva“[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia obscura „Rio Matura“[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata „Rio Negro“[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous couchianus[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous meyeri[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous milleri[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous cortezi[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous mayae[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous nigrensis[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous pygmaeus „gold“[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorous signum[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jenynsia onca[/FONT][FONT=MS Mincho]
[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Quinta atrizona[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata (different localities)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia obscura (different localities)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia wingei (different localities)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus hellerii[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia mexicana[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Phallichthys fairweatheri "Río Subín"[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Zoogoneticus tequila Rio Teuchitlan, Ameca Basin, Jalisco. Mexico 1990[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon lateralis[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Goodea atripinnis "Maravatio" Coll. Kees de Jong 2002 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Chapalichthys pardalis" Lago de la Magdalena", Jalisco, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nomorhamphus ebrardtii "Sungai Sumbersari, near Kendari; Sulawesi Tenggara; Indonesia - 2009 Coll. Evers"[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dermogenys spec. "Borneo[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Bolivia[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Tena. Equador [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Skiffia multipunctata, Lago de Camécuaro, Jalisco. Mexico 1991[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Zoogoneticus tequila, Rio Teuchitlan, Ameca Basin, Jalisco. Mexico 1990 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus alvarezi, Coban-Chisec Highway Guatemala 2003[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus cortezi, Vinasco Mexico 2006[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus helleri, Rio Otapo Mexico - Rusty Wessells[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus maculatus, Acayucan-Catemaco highway Mexico 2009[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus milleri, Howard Preston collection 1960s[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus milleri, Catameco 2009[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus montezumae, El Quince Mexico 2007[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus nigrensis, Rio Choy Mexico 2007[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus pygmeaus, Huichihuayan Mexico 2007[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus signum, Rio Semicoch Guatemala 2006[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis olomina, Olla Cero Costa rica 2008[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis holdridgei, Upala Costa rica 2008[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gambusia ologisticta, Howard Preston collection 2009[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gambusia punctata, Las Tunas 2010[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gambusia punticulata, Isla de Juventad 2010[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Girardinus microdactylus, Arroyo Norte, Las Terrazas[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Girardinus metalicus, Arroyo Mason Las Terrazas[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Girardinus uninotatus, Arroyo Norte Las Terrazas[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia nigrofasciata, Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia tridens, Les Cayes 98 coll D.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia perugiae, Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia vitata, Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Heterandria formosa, Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus milleri, Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poeciliopsis virosa 2000[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia wingei chest Aquarium strain[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis roseni Panama 1999[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus maculatus Aqua-sol, Palenque, Tabasco. Mexico 2002 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus variatus Punto Palomas, Chihuahua. Mexico [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Phalloceros caudimaculatus m/lok(Morten Ask 2010) [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Phalloceros caudimaculatus[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus milleri[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia Caymanensis, Canaux, West bay, Grand Cayman 2008, Hispaniola, fångad av Eric Gerling, Frankrike[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia salvatoris, Rio Guango, Panama[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gambusia holbrooki, Turkei[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xenoophorus captivus, Illescas, San Luis Potosi. Mexico (Juan Miguel Artigas Azas) 1995 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Tena. Equador [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Enfocal, Santa Cruz de la Sierra. Bolivia 2007 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Skiffia multipunctata, Lago de Camécuaro, Jalisco. Mexico 1991 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Zoogoneticus tequila, Rio Teuchitlan, Ameca Basin, Jalisco. Mexico 1990 [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon audax El Toboso CI2010, Durango, Mexico, Glaser[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon cf lateralis (audax), Guadalupe Aguilera, Durango, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon lateralis, "Los Berros", Durango, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon cf lateralis (audax), Guadalupe Aguilera red, Durango, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia nigrofasciata[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus maculatus (Wildform Belize)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Limia melanogaster[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus alvarezi, Dolores[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Micropoecilia sp aff minima[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus maculatus, Rio Grijalva, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus montezumae[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus nigrensis, Rio Choy 2008, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus pygmaeus, Rio Axtla, San Luis Potosi, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nomorhamphus liemi liemi[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Flexipenis vittata[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nomorhamphus sp.Fire[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Priapella chamulae[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Brachyrhaphis olomina, Olla Cero, Costa Rica 2008[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus mayae, L Izabel Mariscos, Guatemala[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]clemenciae, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Puente Chinoluiz[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]varitus, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Rio Pancho Pozas[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]birchmanni, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Rio Orizatlan[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]nezahualcoyotl, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Ocampo[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]nezahualcoyotl, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Rio El Salto[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Poecilia [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]reticulata, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Surinam 1916[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]continens, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Rio Ojo Frio[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]maculatus, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]"The Dump 2000"[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Xiphophorus [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]xiphidium, [/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black][FONT=Calibri]Rio Purification[/FONT][/COLOR][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Micropoecilia picta, Bon Accord, Tobago 2008[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, Bon Accord, Tobago 2008[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia cf salvatoris (Liberty Molly, swedisk akvarium-strain from the 70th)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Neoheterandria elegans [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Heterandria formosa[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xenoophorus captivus „Ilescas“, San Luis Potosi, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon audax „Los Pinos“, Durango, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xenotoca eiseni „Rio Tamazula“ , Jalisco, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ataeniobius toweri „Lago del Creda“, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Neotoca bilineata „Presa de Cointzio“, Mexico[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poecilia reticulata, carupano venezuela 2008, col. Philippe Voisin[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xiphophorus hacienda lencero, xalapa 2002. col. Alain Grioche[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Crenichthys baileyi [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Chapalichthys encaustus, lago de chapala 2001, Col. Alain Grioche[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Characodon audax,[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Allotoca dugesii, Colonia Guadalupe 2000, Col. Kees de Jong[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Skiffia cf.francesae, Sayula, Jalisco. Mexico 2007[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Xenotoca eiseniGranja Sahuaripa, Jalisco. Mexico [/FONT][/SIZE]
#114 - 30 april 2011 11:00
Fy faen vad man missar mycket godis:(....
Kjell Fohrman
Administrator
#115 - 30 april 2011 11:04
ansjo skrev:
Fy faen vad man missar mycket godis:(....

Men tänk vad mycket pengar du sparar;)

Du får väl be Kaj att köpa in lite till dig:D
#116 - 30 april 2011 11:07
Mmm, jag får nog göra det:)!
#117 - 30 april 2011 11:42
Detta ger dig en unik möjlighet att hitta naturformer som aldrig tidigare har förekommit i Sverige.

Nja, vi är nog en del nördar här i Sverige som redan hunnit investera i en hel del av dessa unika populationer...
:D
#118 - 30 april 2011 11:52
...och jag skulle ju inte köpa någon fisk... *s*
#119 - 30 april 2011 12:02
Ni som åker ner får köpa på er mycket. Så man kan buda på deras avkommor på Auktionen i höst.

/Peter.
#120 - 30 april 2011 12:04
...och jag skulle ju inte köpa någon fisk... *s*

Och det trodde du själv på ?:D
#121 - 30 april 2011 12:05
Tur att man har lite vinstpengar att använda till auktionen.
Kjell Fohrman
Administrator
#122 - 30 april 2011 12:58
Guy Palm skrev:
Tur att man har lite vinstpengar att använda till auktionen.

ja det och lite övertidspengar skall väl göra susen.

Satt just och kollade på en del av arterna (har man google i menyn så är det ju bara att markera fisknamnet så hoppar det in i google-sökrutan sedan klickar man bara på bilder så får man upp en hel bunt med foton på arten) och oj vilka godingar det finns med på auktionlistan. Jag talar självklart inte om vilka jag fastnade för för då blir det ju fler som uppmärksammar dom och kommer att bjuda och det vill man ju inte[:o]
#123 - 30 april 2011 13:06
Halva nöjet med denna auktion är att kolla upp arterna, problemet är att ju mer man tittar desto fler "vill jag ha" fiskar dyker upp.:)
Kjell Fohrman
Administrator
#124 - 30 april 2011 13:13
Guy Palm skrev:
Halva nöjet med denna auktion är att kolla upp arterna, problemet är att ju mer man tittar desto fler "vill jag ha" fiskar dyker upp.:)

Ja i en vanlig föreningsauktion så vet man ju hur 99% av arterna som säljs ser ut som vuxna - men här har man ju inte en susning om de flesta av arterna utan måste kolla på fotona.

Sedan vet man ju ändå inte efter att ha tittat på fotona om det är en vanlig art som kommer att säljas för några få tior stycket, eller en superraritet som kommer att kosta åtskilliga hundra per fisk.
#125 - 30 april 2011 19:56
Guy Palm skrev:
Och det trodde du själv på ?:D

Ja, faktiskt!! Har varit rackarns duktigt på att INTE köpa fisk ett bra tag. Har fått mängder med frestelser, inklusive arter jag letat efter länge... och ändå stått emot!! Nå... jag förbereder ett par kar i smyg och håller tummarna. *s*
#126 - 1 maj 2011 08:25
Har nu kollat igenom auktionslistan och det har nog aldrig hållits en liknande auktion i Sverige. Enbart ungfödare och huvuddelen med känd fångstplats. Inte många utrop med samma ert. Totalt över 130 poster.
#127 - 4 maj 2011 06:09
Nu smäller det snart o SMHi lovar att den 20 gradiga värmen kommer tillbaka till helgen. :):)
#128 - 5 maj 2011 17:27
Så var de första två gästerna incheckade. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#129 - 5 maj 2011 18:51
kaj.p skrev:
Så var de första två gästerna incheckade. :)

Och det var en dansk och en mexikan. Imorgon vid 12-tiden dyker jag upp med Lillfrasse och 2 engelsmän
#130 - 7 maj 2011 05:48
Skall nu äta frukost och sedan mot Björkäng. Ser verkligen fram emot detta.
#131 - 8 maj 2011 08:51
Jag går rakt på sak hamnade några ungfödare i västsverige?

/ Peter.
#132 - 8 maj 2011 14:18
Hemma efter en kanon helg i Tvååker. Kanon väder intressanta föreläsningar 240 poster fisk varav mycket aldrig setts i Sverige tidigare. Lotterier, sköna folk och härligt resesällskap. Det hela avslutades med lite fika och akvarie tittande mm i det fohrmanska hemmet. Tack alla inblandade.
Kjell Fohrman
Administrator
#133 - 8 maj 2011 14:34
Kan bara instämma med lilfrasse - det var en verkligt trevlig helg och man känner sig nu lite seg efteråt.

Jag handlade inte så mycket men 2 par av Xenotoca eiseni, San Marcos och en grupp med Phalloceros caudimaculatus blev det för min del
#134 - 8 maj 2011 16:45
Bara lovord. Fantastiskt bra arrangemang, kanonväder, bra folk och intressanta föreläsningar. Blivande medlem!
#135 - 8 maj 2011 16:52
Hemma, något stel efter dryga 50 mil i bilen, men mycket, mycket nöjd. Ska nu ladda duracellkaninbatterierna efter att ha farit runt i Varberg och haft det gott.
Kom hem med Xiphophorus mayae, Lago Izabel, Mexico
Alfaro cultratus,Guapiles, Costa Rica (David McAllister)
och de underbarast svärdbärare jag sett, Xiphophorus helleri, Hacienda Lencera, Xalapa 2002 (Alain Grioche)

Trött och full av intryck, ett mycket lyckat och välordnat arrangemang. Hade sällskap med bossep från och till Kungsör, milen gick fort undan.
Nu har jag koppat och ska bara njuta samt yla lite till med hundarna som saknat mig. Tur att nån gjorde det.....
#136 - 8 maj 2011 18:52
Missade sätta ansikte på Hawkse. Var det Radio och Whisky mannen?
#137 - 8 maj 2011 19:51
Haha... så har man väl inte blivit beskriven förut men jag tar åt mig. Det stämmer.
#138 - 8 maj 2011 20:35
Nej men i Stockholm Phalloceros caudimaculatus reticulatus auratus Akv form 1973
Xiphophorus clemenciae Puente Chino Luis 9km Von Sarabia 2000
Xiphophorus continens Rio ojo Frio
Characodon audax Los Pinos
Brachyrhaphis roseni, Panama 1999
Xiphophorus signum Rio Semicoch 2006
Skiffia cf. francesae. Sayula, Jalisco. Mexico, 2007
Micropoecilia parae Polizeistation in der Stadt GEORGETOWN Brit. Guyana 2008 Blå variant
Poecilia obscura La SEIVA River Trinidad 2008
Xiphophorus mayae Rio Polochic Guatemala 2002
Priapichthys annectens
Phallichthys fairweatheri Rio El Subin Guatemala
Limia caymanensis Rio El Subin Guatemala
#139 - 9 maj 2011 05:31
Instämmer, mycket trevlig helg!! Bra arrangerat, bra folk, bra föredragshållare, intressanta och vackra fiskar samt tur med vädret!! Svårslaget!!

Höll mig från fiskköp, men visst kliade det i fingrarna. Priserna stack tydligen iväg rätt bra, men det var ju också många rariteter. Fick ansikte på BosseP (samt en del trivsamt tjöt), plus självklart en del annat trevligt sällskap (hawkse, Mackmyran glömde vi tjöta kring, klart godkänd, fast saknade lite rökighet). Lyckades vara tyst under föredragen, så jag störde nog inte för mycket där i allafall... *s* En bok kom dock med hem, del 1 i "Freshwater biotopes of Mexico".

Hilsen,

/P
Kjell Fohrman
Administrator
#140 - 9 maj 2011 07:37

Ja jag blev i alla fall räddad (tyvärr :p) från ekonomisk ruin när jag inte hade råd längre att hänga med i budgivningen.
Denna art blev väl helgens dyrgrip.
Kjell Fohrman
Administrator
#141 - 9 maj 2011 07:41
Lyckades vara tyst under föredragen, så jag störde nog inte för mycket där i allafall... *s*

Hilsen,

/P

Nej då, absolut inte där i alla fall och jag är väldigt glad att du sov i korridoren och inte i samma rum som som jag för du låter betydligt mer när du sover än när du är vaken:D
#142 - 9 maj 2011 07:50
Jag txcke ocksá att det var en trevlig lőrdag med fint vader, bra főredrag och en mxcket bra auktion. Jag kom inte hem med nágon fisk. De jag kőpte gar hemma hos Kaj eftersom jag akte till ungern i gar och txckte det var battre att han skőter dem tills jag kommer hem.
De fiskar som jag kőpte var:
Chapalichthys pardalis" Lago de la Magdalena", Jalisco, Mexico
Characodon lateralis, "Los Berros", Durango, Mexico
Samt 3 st Ameca splendens som jag fick av John Jespersen frán Danmark
Allt jag kőpte inklusive lotter kvittade jag mot min vinst i tipstávlingen sa det blev en billig helg.
Kjell Fohrman
Administrator
#143 - 9 maj 2011 07:59
Guy Palm skrev:

Detta var väl helgens billigaste utrop (2 EUR), eller?
Men det var ju en himla röta för jag hörde andra påsar med samma art gå för åtskilligt högre priser.

ha det så trevligt i Ungern.
#144 - 9 maj 2011 09:32
Nej då, absolut inte där i alla fall och jag är väldigt glad att du sov i korridoren och inte i samma rum som som jag för du låter betydligt mer när du sover än när du är vaken:D

Hmm, det där får jag nog jobba på... alltså, att tjöta mer när jag är vaken än att låta när jag sover... *s* Övning ger träning!! Tur att madrassen var på vift då, eller var det tom du som ordnat det? :D
#145 - 9 maj 2011 10:22
Detta var väl helgens billigaste utrop (2 EUR), eller?

Men det var ju en himla röta för jag hörde andra påsar med samma art gå för åtskilligt högre priser.

ha det så trevligt i Ungern.

Jaha, jag fick ge några euro mer för mina.... men det är en otroligt snygg och underskattad fisk.
Kjell Fohrman
Administrator
#146 - 9 maj 2011 10:55
Tur att madrassen var på vift då, eller var det tom du som ordnat det? :D

Nej det var det inte, men jag måste medge att jag inte grät över det direkt:D
#147 - 9 maj 2011 11:19
Madrassen försvann väl med en norrman som sen kom tillbaks med den under söndagsfrukosten?
Kjell Fohrman
Administrator
#148 - 9 maj 2011 11:28
Har just haft en mycket trevlig pratstund med Thue och Omar som kom upp till Göteborg för att turista lite sista dagen på deras Sverigebesök.

Så för mig blev en extra lång (från fredag morgon till nu) och mycket givande helg (hade ju också besök av några trevliga svenskar igår) - som först nu är över.
#149 - 9 maj 2011 12:03
Tur att man hade så många poster med sig 28 poster
Kjell Fohrman
Administrator
#150 - 9 maj 2011 12:27
Tur att man hade så många poster med sig 28 poster

Ja då har man ju råd att köpa dyringarna:D
#151 - 9 maj 2011 14:22
Mumin skrev:
Jaha, jag fick ge några euro mer för mina.... men det är en otroligt snygg och underskattad fisk.

Főrstar verkligen inte varfőr inte fler bjőd pa dem. Verkligen en fisk som ár várd att bevara
#152 - 9 maj 2011 15:51
Tak for koimmentarerne. Jeg farer hjem til Danmark i morgen bitti....
#153 - 9 maj 2011 17:10
Nej men i Stockholm Phalloceros caudimaculatus reticulatus auratus Akv form 1973

Xiphophorus continens Rio ojo Frio

Characodon audax Los Pinos

Brachyrhaphis roseni, Panama 1999

Xiphophorus signum Rio Semicoch 2006

Skiffia cf. francesae. Sayula, Jalisco. Mexico, 2007

Micropoecilia parae Polizeistation in der Stadt GEORGETOWN Brit. Guyana 2008 Blå variant

Poecilia obscura La SEIVA River Trinidad 2008

Xiphophorus mayae Rio Polochic Guatemala 2002

Priapichthys annectens

Phallichthys fairweatheri Rio El Subin Guatemala

Limia caymanensis Rio El Subin Guatemala

Det räckte med att se din fisklista för att lista ut vem du var!
#154 - 9 maj 2011 18:04
hawkse skrev:
Haha... så har man väl inte blivit beskriven förut men jag tar åt mig. Det stämmer.

Synd jag inte kopplade ihop det på plats då hade det blivit mer tjöt. Fast å andra sidan tjötade en annan i sällskapet så öra trilla av så det kanske uppväger. :D

Men det kommer nog fler tillfällen till det.
#155 - 9 maj 2011 20:56
lillfrasse skrev:
Synd jag inte kopplade ihop det på plats då hade det blivit mer tjöt. Fast å andra sidan tjötade en annan i sällskapet så öra trilla av så det kanske uppväger. :D

Men det kommer nog fler tillfällen till det.

Samma här - kopplar alltid alldeles för sent när det gäller folk, ansikten och relationer. Vi får helt enkelt planera in något framöver - vi är ju praktiskt taget grannar :)
#156 - 11 maj 2011 07:11
Ja ha, då har även jag letat mig in på zoopet.
Vilken kanon helg! Var nog ovanligt kantig och muppig efter en lång resa men sista biten fram å tillbaks från Kungsoer var mycket trevlig.
Som ni andra sagt kul att få ansikte på många av er och en hel del tjat när man skulle ha sovit.
Nåväl, jag kom hem med lite kul fisk. För utom ett fint geang liberty molly sa fick jag nog med mig helgens raritet hem. Ett gäng BOLIVIANSKA GUPPY!
Dessa simmar nu i en IKEA back som fick bli temporärt hem eftersom jag inte hade hoppats på att få med mig dessa hem.

Att jag sedan fick med mig ett par snygga slimline hem gjorde inte saken sämre samt att äntligen få langa ögonen på världens häftigaste kallar kontor!

Ett stort tack till er alla!

Nu skall jag läsa om Dianas bok i hangmattan!
Kjell Fohrman
Administrator
#157 - 11 maj 2011 07:42
Ja du Bosse - du borde ha Boliviaguppy som ditt användarnamn framöver:p

Kul att träffa dig och alla andra:D
#158 - 11 maj 2011 14:46
Men Kjell, maken till snygga Boliviaguppy var det länge sen vi såg, visst var vi lite avundsjuka?
Kjell Fohrman
Administrator
#159 - 11 maj 2011 15:18
Mumin skrev:
Men Kjell, maken till snygga Boliviaguppy var det länge sen vi såg, visst var vi lite avundsjuka?

Jo men visst - jag har dock lite svårt att förstå att bosse som bor i Guatemala flyger till Sverige för att köpa Boliviaguppy:p
#160 - 11 maj 2011 15:59
Mumin skrev:

Jag och flera av danskarna misstánker att Bosse skall ta med dem tillbaka till Bolivia.
Kul att ántligen fá tráffa Bosse
#161 - 12 maj 2011 10:39
Bortset fra at jeg ovenpå det hele har fået Kjell Fohrman-influenza, går det bra her efter at være vendt hjem.

Om nogle har billeder, der kan bruges til enten hjemmeside eller vores blad, må de meget gerne sende dem til: [email]formand@poecilia.org[/email]

Billedmateriale inden weekenden vil være fint (og der er jeg forhåbentlig rask igen). Billeder til bladet skal have en rimelig god opløsning og dermed størrelse - minimum omk. 1 MB pr. stk.

Tacker på forhånd...
#162 - 12 maj 2011 19:22
Hmm, nu får jag kanske vara glad att jag inte sov i samma rum som Kjell - klarar mig fint utan influensa!! (vet annars hur det med madrassen gick till, no hard feelings). Annars tradigt att jag inte orkade vara med på MAF-möte idag, när Kjell pratar om nano-burkar. Jobbet sög verkligen musten ur mig idag, högsäsong på nästan allt. Surt.

Just för att vi tjötat ett bra tag om roliga saker var det verkligt kul att träffa Bosse - på tiden, skulle jag säga!! *s* Att det sedan var kul att träffa alla andra också, plus hela helgen, ser jag som bonus.

Hilsen,

/P
#163 - 17 maj 2011 04:40
Vi har fået lagt et par fotos fra arrangementet ud på vores hemside: www.poecilia.org
Kjell Fohrman
Administrator
#164 - 17 maj 2011 05:47
thues skrev:
Vi har fået lagt et par fotos fra arrangementet ud på vores hemside: www.poecilia.org

Mycket trevligt:D
#165 - 17 maj 2011 05:51
Fina foton Thues, och var finns jag? I köket förstås, och i full fart framåt..... hmmmm:d:d
#166 - 17 maj 2011 05:57
Mumin skrev:
Fina foton Thues, och var finns jag? I köket förstås, och i full fart framåt..... hmmmm:d:d

Tur att du slapp vara dár under auktionen, annars var det ju dár man ság dig.
#167 - 17 maj 2011 11:30
Nä, auktionen hade man inte velat missa!! Mina Alfaro cultratus håller på och fånar sig så snart blir det nog yngel!! Hurra!!!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#168 - 18 maj 2011 18:43
Jag har nu lagt in 122 foton från Poeciliawekenden i Zoopets stora fotoarkiv (kan enbart ses av Goldmedlemmar). Räknar med att inom några dagar också ha gjort en artikel från evenemanget (som alla kan läsa)
Kjell Fohrman
Administrator
#169 - 22 maj 2011 08:52
Och nu finns det inlagt en zoopetartikel från detta evenemang på denna sida
#170 - 22 maj 2011 09:57
Tack Kjell för en bra artikel, som vanligt
Kjell Fohrman
Administrator
#171 - 22 maj 2011 11:33
Guy Palm skrev:
Tack Kjell för en bra artikel, som vanligt

Tack själv för en trevlig helg. Blev du nöjd med dina inköp på auktionen?

OBS. Fotona i artikeln är inte klickbara - detta kommer att korrigeras
#172 - 22 maj 2011 13:22
Tack för en bra artikel!!
#173 - 22 maj 2011 13:48
Tack själv för en trevlig helg. Blev du nöjd med dina inköp på auktionen?

OBS. Fotona i artikeln är inte klickbara - detta kommer att korrigeras

Jag hoppas det, eftersom jag åkte till Ungern dan efter så lät jag Kaj ta hand om dem och nu är han i Indonesien.
Kjell Fohrman
Administrator
#174 - 22 maj 2011 14:02
Mumin skrev:
Tack för en bra artikel!!

tack för det:D
Kjell Fohrman
Administrator
#175 - 22 maj 2011 14:04
Guy Palm skrev:
Jag hoppas det, eftersom jag åkte till Ungern dan efter så lät jag Kaj ta hand om dem och nu är han i Indonesien.

Och nu matas fiskarna av kajs son som inte var så där himla intresserad av att sköta fiskarna i Himle, nåväl vi får hoppas att dom inte hara vandrat vidare till himlen innan du har kommit hem:p[:o]
#176 - 24 maj 2011 14:30
thues skrev:

Vet någon vad det är för bok som syns på bild 13 ( ser ut att ha en massa bilder på fiskar)
Kjell Fohrman
Administrator
#177 - 24 maj 2011 14:34
HåkanM skrev:
Vet någon vad det är för bok som syns på bild 13 ( ser ut att ha en massa bilder på fiskar)

det är Aqualogs bilderbok http://www.animal-book.de/shop/product_info.php/info/p40_Alle-Lebendgebaerende---All-Livebearers-and-Halfbeaks.html/XTCsid/e82c7dcc14b517c34236529768ab8aea
#178 - 25 maj 2011 06:58
Oj ser ut som om önskelistan till jul får ytterligare ett objekt...
#179 - 31 maj 2011 21:18
Och nu matas fiskarna av kajs son som inte var så där himla intresserad av att sköta fiskarna i Himle, nåväl vi får hoppas att dom inte hara vandrat vidare till himlen innan du har kommit hem:p[:o]

Och så var det Några fiskar fanns inte o finnas idag då Guy skulle hämta dem. :mad:
När det sedan gäller hela arrangemanget så tycker jag det trots allt gick bra.
Visst bodde vissa tydligen trångt men det fanns o andra sidan fanns sängar som aldrig användes.
Tyvärr fick jag/frugan som normalt sköter bokningar inte hålla i detta o då blev det som det blev.
För egen del blev jag också fast i köket så jag missade alla föredrag [:(!] Fick dock mycket kredit för den mat som serverades så det vägde ju upp en del. :) Fick också fixa en utlovad söndagstur mitt i städningen men tror även den blev till belåtenhet.
#180 - 18 februari 2012 12:44
Et fantastisk arrangement var det - og med over 70 deltagere og en aktion med naturformer af levendefødende fisk, der omsatte for 40.000 SEK sådan cirka, satte det også nogle rekorder for os i Poecilia Scandinavia. Og Europa var godt og bredt repræsenteret.
At der var lidt praktiske ting, som kunne gøres bedre, skal vi lære af til næste gang.
Og næste gang er nu lagt - det bliver så i Norge. [SIZE=4]Den finder sted ved Preikestolen nær Stavanger i Norge. Det bliver 3.-5. maj 2013[/SIZE]. Helt præcist på Preikestolen Fjellstue nær Stavanger i Norge. www.preikestolenfjellstue.no
En ny tråd om dette arrangement kommer snart - men sæt allerede kryds i kalenderen nu. Der kommer også snart oplysninger om det på vores hjemmeside www.poecilia.org - programmet forventes færdigt om ca. en måned, og så bliver det lagt ud på vores hemside.
#181 - 18 februari 2012 12:45
Fejl - aktion= auktion...som altså omsatte for 40.000 SEK....

Annons