Vart kan jag beställa PMDD så fort som möjligt och vad ska man ha? Det finns väl lite olika varianter på innehåll?
MVH
issus skrev:Vill ha fina växter så fort som möjligt!
issus skrev:Exakt vilket pack ska man ha då? Var det någon skillnad om man har lite surare vatten?
Batteri vatten ska något blandas med. Vart hittar man det?
sting skrev:jag tänkte också byta till pmdd så om jag har ett 72l med relativt mycket växter så kan jag köpa enkel packet?
du kan ju koka vattnet istället för att använda batteri vatten.
elinj skrev:jag har ett enkel pack som är detta.
[COLOR=#ff0000]Enkel pack 29:- plus frakt 11:-! totalt 40:- för en enkel pack som räcker till 5000 liter! [/COLOR]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KNO3[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 50 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml vatten[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KH2PO4[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 8 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml vatten[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] K2SO4[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 5 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i samma flaska som NutriSi eller i en egen flaska[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] NutriSI[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 8 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, Serif][SIZE=3] (eller vatten som kokats i minst 20min)[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman] med 1tsk citronsyra[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] [/FONT]C[FONT=Times New Roman]6[/FONT]H[FONT=Times New Roman]8[/FONT]O[FONT=Times New Roman]7 (Citronsyra)[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 4 ml[/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT]
fungerar jätte bra för mig
du hittar det på denna sida
http://www.haack.se/pmdd.htm
Beställningsfrågor tar du förslagsvis med företaget direkt - inte via zoopet. Gäller det haack finns det all information här: http://www.haack.se/pmdd.htmsting skrev:några frågor angående beställning..
man ska ju skriva vad man vill ha skriver jag att jag vill ha ett enkel pack då eller?
och hur gör man med betalningen? skickar han kontonumret där man ska betala in med ett mail då eller?
/sting
issus skrev:Någon som vet lämplig förvaring av färdigblandade flaskor?
peterhaack skrev:Enkel och billigt samt gott (om man nu gillar läsk) 3 st 50cl coca cola flaskor ramlösa whatever de är lätta att använda med då man slänger ner sina pulver påsar i dessa klart att användas.
Som doserare sprutor från apoteket kostar ngn tia.. eller medecinmuggar/skedar..
issus skrev:Tänkte inte på vart man förvarade blandningen. Utan själva flaskorna med blandningen i. Kallt? Svalt? Mörkt? Ingen betydelse?
elinj skrev:det jag har fått som svar av peterhaack är faktist att jag ska ha alla de flaskorna i kylskåpet. de röda innehållet har jag fått silla en gång för att det blev en liten hinna av mögel,, men det det var lätt att fixa det,, kaffefilter går till vad som helst.
PatrikN skrev:Vad är skillnaden mellan "vanlig" näring och PMDD. Nu kör jag med tropicana tror jag den hetter :)
peterhaack skrev:Det är främst micronäringen som skall stå i kylen men man kan likabra förvara dem alla där i så vet man var man har dem =O))
elinj skrev:blir det någe fel på dom flaskorna om man ställer dom i kylen??
eftersom först och främst ska micro stå där..