PMDD - Så snabbt som möjligt

#1 - 30 december 2007 18:45
Vart kan jag beställa PMDD så fort som möjligt och vad ska man ha? Det finns väl lite olika varianter på innehåll?

MVH
#2 - 30 december 2007 18:48
#4 - 30 december 2007 20:55
Vill ha fina växter så fort som möjligt!
#5 - 30 december 2007 21:07
Några dagar gör väl ingen skillnad?. Tar ju några verckor innan växterna kommer igång och vattnet blir stabilt. Ja beställde en förpackning med 3 satser på www.aquascape.nu Tror att det är allt man behöver. Du hittar mycket info där inne.
#6 - 31 december 2007 08:24
issus skrev:
Vill ha fina växter så fort som möjligt!

Tog mig mer än en månad att få stabilitet i karet efter att börjat tillsätta pmdd så nån dag hit eller dit gör ingen skildnad ;)
Köpte själv från Haack och han skickade så snabbt det bara va möjligt och trevlig kontakt :)
#7 - 1 januari 2008 23:41
Beställde från haack ,fick det på två dagar =snabbt
#8 - 2 januari 2008 13:01
jag vill bara tala om att jag tycker haack är en bra och pålittligt ställe där man får sina varor väldigt snabbt,, och det är enkelt att göra bladningen själv, fast jag har då bara enkelpack.
#9 - 2 januari 2008 15:43
Exakt vilket pack ska man ha då? Var det någon skillnad om man har lite surare vatten?

Batteri vatten ska något blandas med. Vart hittar man det?
#10 - 2 januari 2008 16:07
jag tänkte också byta till pmdd så om jag har ett 72l med relativt mycket växter så kan jag köpa enkel packet?

du kan ju koka vattnet istället för att använda batteri vatten.
#11 - 2 januari 2008 20:14
issus skrev:
Exakt vilket pack ska man ha då? Var det någon skillnad om man har lite surare vatten?

Batteri vatten ska något blandas med. Vart hittar man det?

jag har ett enkel pack som är detta.
[COLOR=#ff0000] Enkel pack 29:- plus frakt 11:-! totalt 40:- för en enkel pack som räcker till 5000 liter! [/COLOR]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KNO3[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 50 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml vatten[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KH2PO4[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 8 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] K2SO4[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 5 g [/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i samma flaska som NutriSi eller i en egen flaska[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] NutriSI[/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, Serif][SIZE=3] (eller vatten som kokats i minst 20min)[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman] med 1tsk citronsyra[/FONT]
[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] [/FONT]C[FONT=Times New Roman]6[/FONT]H[FONT=Times New Roman]8[/FONT]O[FONT=Times New Roman]7 (Citronsyra)[/FONT]
[FONT=Times New Roman]ca 4 ml[/FONT]
[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT]
fungerar jätte bra för mig

du hittar det på denna sida
http://www.haack.se/pmdd.htm
#12 - 2 januari 2008 20:17
sting skrev:
jag tänkte också byta till pmdd så om jag har ett 72l med relativt mycket växter så kan jag köpa enkel packet?

du kan ju koka vattnet istället för att använda batteri vatten.

Jag frågade faktist vad haack kunde tänka sig skulle vara bra för mig, han tog även reda på vad mitt komuns vatten var, om det var surt m.m. o mitt räckte det med det där enkla paket.
#13 - 2 januari 2008 22:50
mm haack rockar :)
#14 - 3 januari 2008 18:38
imina ögon är han bäst med gällande transport och fungerade pmdd.
#15 - 5 januari 2008 18:05
några frågor angående beställning..

man ska ju skriva vad man vill ha skriver jag att jag vill ha ett enkel pack då eller?

och hur gör man med betalningen? skickar han kontonumret där man ska betala in med ett mail då eller?
/sting
#16 - 5 januari 2008 18:40
elinj skrev:
jag har ett enkel pack som är detta.

[COLOR=#ff0000]Enkel pack 29:- plus frakt 11:-! totalt 40:- för en enkel pack som räcker till 5000 liter! [/COLOR]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KNO3[/FONT]

[FONT=Times New Roman]ca 50 g [/FONT]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] KH2PO4[/FONT]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] K2SO4[/FONT]

[FONT=Times New Roman]ca 5 g [/FONT]

[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i samma flaska som NutriSi eller i en egen flaska[/FONT]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] NutriSI[/FONT]

[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT][FONT=Times New Roman, Times, Serif][SIZE=3] (eller vatten som kokats i minst 20min)[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman] med 1tsk citronsyra[/FONT]

[FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/FONT][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff0000]x[/COLOR] [/FONT]C[FONT=Times New Roman]6[/FONT]H[FONT=Times New Roman]8[/FONT]O[FONT=Times New Roman]7 (Citronsyra)[/FONT]

[FONT=Times New Roman]ca 4 ml[/FONT]

[FONT=Times New Roman]1 påse Blandas ut i 500ml batterivatten[/FONT]

fungerar jätte bra för mig

du hittar det på denna sida

http://www.haack.se/pmdd.htm

Jag göder också med pmdd, men det är bara tre olika saker, KNO3, KH2PO4 och NUtriSI, vad är dom andra till? Och vad är det för skillnad på Nutrisi och Mikro+ ?
#17 - 5 januari 2008 18:41
sting skrev:
några frågor angående beställning..

man ska ju skriva vad man vill ha skriver jag att jag vill ha ett enkel pack då eller?

och hur gör man med betalningen? skickar han kontonumret där man ska betala in med ett mail då eller?

/sting
Beställningsfrågor tar du förslagsvis med företaget direkt - inte via zoopet. Gäller det haack finns det all information här: http://www.haack.se/pmdd.htm
#18 - 5 januari 2008 19:00
men ni tror inte att ni kan svara på frågorna så att jag är säker på att jag förstått rätt?
#19 - 5 januari 2008 19:09
http://www.haack.se/orderpmdd.htm

- står ju där?

måste för övrigt se lite misstänkt ut att skicka pulver i påsar med posten hehe...
#20 - 5 januari 2008 19:16
men bara så att jag har förstått helt säkert:p
#21 - 5 januari 2008 19:23
det står att du beställer kemikalierna i x antal påsar, och att han mailar kontonummer o summa till dig?
#22 - 5 januari 2008 19:53
Någon som vet lämplig förvaring av färdigblandade flaskor?
#23 - 5 januari 2008 22:14
issus skrev:
Någon som vet lämplig förvaring av färdigblandade flaskor?

Enkel och billigt samt gott (om man nu gillar läsk) 3 st 50cl coca cola flaskor ramlösa whatever de är lätta att använda med då man slänger ner sina pulver påsar i dessa klart att användas.

Som doserare sprutor från apoteket kostar ngn tia.. eller medecinmuggar/skedar..
#24 - 6 januari 2008 09:00
peterhaack skrev:
Enkel och billigt samt gott (om man nu gillar läsk) 3 st 50cl coca cola flaskor ramlösa whatever de är lätta att använda med då man slänger ner sina pulver påsar i dessa klart att användas.

Som doserare sprutor från apoteket kostar ngn tia.. eller medecinmuggar/skedar..

Tänkte inte på vart man förvarade blandningen. Utan själva flaskorna med blandningen i. Kallt? Svalt? Mörkt? Ingen betydelse?
#25 - 6 januari 2008 09:25
Mikroblandningen kan man ha i kylskåpet för att förhindra mögel/algbildning.
#26 - 6 januari 2008 09:57
issus skrev:
Tänkte inte på vart man förvarade blandningen. Utan själva flaskorna med blandningen i. Kallt? Svalt? Mörkt? Ingen betydelse?

Oooops[:-125]
#27 - 6 januari 2008 15:19
det jag har fått som svar av peterhaack är faktist att jag ska ha alla de flaskorna i kylskåpet. de röda innehållet har jag fått silla en gång för att det blev en liten hinna av mögel,, men det det var lätt att fixa det,, kaffefilter går till vad som helst.
#28 - 6 januari 2008 15:57
Vad är skillnaden mellan "vanlig" näring och PMDD. Nu kör jag med tropicana tror jag den hetter :)
#29 - 6 januari 2008 16:01
elinj skrev:
det jag har fått som svar av peterhaack är faktist att jag ska ha alla de flaskorna i kylskåpet. de röda innehållet har jag fått silla en gång för att det blev en liten hinna av mögel,, men det det var lätt att fixa det,, kaffefilter går till vad som helst.

Det är främst micronäringen som skall stå i kylen men man kan likabra förvara dem alla där i så vet man var man har dem =O))
#30 - 6 januari 2008 16:04
peterhaack nu skickade jag ett mail med min beställning. men det funkade inte att skicka med den lilla rutan som kom upp så jag skickade från min spost(skolpost) istället funkar det endå?
#31 - 6 januari 2008 16:16
PatrikN skrev:
Vad är skillnaden mellan "vanlig" näring och PMDD. Nu kör jag med tropicana tror jag den hetter :)

De flesta näring/gödningarna på marknaden är med mycket micro ämnen och få macro ämnen..

Tropica plantenäring + innehåller macro.
#32 - 6 januari 2008 17:24
peterhaack skrev:
Det är främst micronäringen som skall stå i kylen men man kan likabra förvara dem alla där i så vet man var man har dem =O))

blir det någe fel på dom flaskorna om man ställer dom i kylen??
eftersom först och främst ska micro stå där..
#33 - 6 januari 2008 17:32
elinj skrev:
blir det någe fel på dom flaskorna om man ställer dom i kylen??

eftersom först och främst ska micro stå där..

Nix det blir inget fel på den alls inte ens om de står utanför mer än att de får lite alger i sig(bara att filtrar bort med kaffefilter el liknande)
#34 - 6 januari 2008 17:33
ok vad bra, då fortsätter jag ha dom kvar i kylen då. det tar ju inte mkt plats.

Annons