Är det något jag borde skaffa..? och hur var köper jag det
Tack ni där ute...Nina
Inez skrev:Är det något jag borde skaffa..? och hur var köper jag det
Tack ni där ute...Nina
Bossebuse skrev:Jag vet att den här frågan har kommit upp förut, men jag har inte riktigt förstått hur det ligger till.
Har två akvarium ett med 10 körsbärsräkor(25-35 bäbisar), 2 pansarmalar och 2 ancistrus.
Och i det andra så har jag 10 amanoräkor, 1 söt liten ensam körsbärsräka, 2 pansarmalar och 4 kuhliålar.
Fungerar pmdd i båda karen utan trubbel? har hört att räkor inte killar att slurpa i sig en massa växtnäring.
fesoj skrev:okej, jag hittar inget om vart man kan köpa ingredienser (utom på sidan) kan man inte köpa det i fysiska butiker? och som jag förstår så funkar det okej utan tillförsel av co2?
patrick skrev:annars e de rätt lätt att gå till närmaste akvarie affär och köpa master grow/super grow, de e ju lättast för oss som inte är växt nördar xD
mvh patrick
patrick skrev:annars e de rätt lätt att gå till närmaste akvarie affär och köpa master grow/super grow, de e ju lättast för oss som inte är växt nördar xD
mvh patrick
Tamarind skrev:Det är inte mer krångligt att hälla i en påse pulver i en festisflaska än att gå till affären och köpa dyrare medel! Det är ju inte nödvändigt med EC eller CO2. Däremot är ju risken med PMDD att man blir växtnörd eftersom det är så roligt när det växer och blommar i akvariet...
Stoffe.B skrev:Bajs :( Jag köpte EC, men det skulle vara bra sa dom ju:p Kanske man får mer effekt utav EC ? Typ som 110 oktanig bensin mot 95 i en trimmad 740 ?:D Men han den där Patrik(på haack) sa att man skulle undvika flaskor som det tidigare vart socker i. Men det funkar bra för dig "ändå" ?
Tamarind skrev:Jag tror säkert att EC är mycket bra fast jag inte använder det själv, menade bara att man inte MÅSTE använda EC och/eller CO2 bara för att man har PMDD! Ibland kan det verka så i vissa trådar, och jag tror att en del nybörjare/icke-växtnördar undviker det fenomenala PMDD för att de tror att det tvunget måste inhandlas CO2-apparater och kompletteras med EC för att fungera...
Ajdå, måste man undvika festis-flaskor???:eek: Det visste jag inte... Det har jag använt i ett halvår, men jag diskade ur de noga och sköljde ännu noggrannare så det är förhoppningsvis okej... Eh...[:o]