myslas skrev:Köper du från haack.se så får du allting förpackat i portionspåsar. Allt du behöver göra är att ha tre halvliters petflaskor som du fyller med vatten och sedan häller i innehållet från portionspåsarna i. Det är svårt att skriva något annat än KNO3 eftersom det är vad det heter. Man kan iofs skriva Kaliumnitrat också men jag tror inte det gör dig klokare.
96 tubo skrev:där jag tänkt beställa så strå namnen på grejerna och inte kemiska betekningar de va därför jag frågade efter namnen på de som ska vara i
Wilhelm skrev:Kan inte vara så värst seriöst ställe som inte skriver ut den kemiska beteckningen också!
myslas skrev:Köper du från haack.se så får du allting förpackat i portionspåsar. Allt du behöver göra är att ha tre halvliters petflaskor som du fyller med vatten och sedan häller i innehållet från portionspåsarna i. Det är svårt att skriva något annat än KNO3 eftersom det är vad det heter. Man kan iofs skriva Kaliumnitrat också men jag tror inte det gör dig klokare.
stosse skrev:Så allt är redan portionerat för mitt akvarium? När man besäller så är uppdelningen av ämnena redan klart det enda jag behöver göra är att blanda det i flaskorna?
MVH
Stosse