Pm

#1 - 6 februari 2007 17:59
Varför får man bara skicka ett å samma PM till max 5 personer??
Kjell har ju uppmuntrat oss i olika Föreningstrådar att via PM:s erbjuda varandra fisk/varor eller för att efterfråga ngt... Men det blir aningens trögt om man bara dp kan skicka till 5 åt gången!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 6 februari 2007 18:11
Jag vet faktiskt inte - har själv oxå retat mig lite på detta några gånger.
Har för mig att jag för länge sedan redan frågat Christian om detta går att ändra och då fått ett nekande svar.
Oavsett vilket så har det ju skett en del uppdateringar så även om det inte gick tidigare så kanske det funkar nu - bra att du påminde
admin
Christian Alfredsson
#3 - 6 februari 2007 19:24
Goldmedlemmar kan nu skicka PM till 50 personer samtidigt.

Jag valde att aktiverad det enbart för Goldmedlemmar då de enligt vbulletins forum tar mycket kraft av servern att skicka meddelanden till många.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 februari 2007 19:37
Lite synd att det tydligen tar så mycket kapacitet - men inte så mycket att göra åt.
För min del blev ju problemet löst i alla fall;)
#5 - 6 februari 2007 20:42
Synd för oss som enbart använder forumet och inte får särskilt mycket fördelar av ett Gold-medlemsskap.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 6 februari 2007 21:00
[quote=Bilbo;915665]Synd för oss som enbart använder forumet och inte får särskilt mycket fördelar av ett Gold-medlemsskap.[/quote]
LIvet är hårt ibland;)

Dock vill jag nog påstår att även ni som enbart använder forumet faktiskt har oerhört mycket nytta av att andra är goldmedlemmar. Faktum är ju att innan vi fick in pengar genom goldmedlemsavgiften så var ju Zoopet oerhört segt, i stort sett varenda större helg så la Zoopet helt av pga överbelastning. Gick något fel så tog det dagar att få det fixat osv osv. Ibland blev det ju också lite kul fel eftersom vårt servhotell hade Zoopet på samma server som en porrsida och då och då lyckade de mixa ihop oss - så när man klickade på en Zoopetsida så hamnade man på en porrsida[:o] Vi hade ju också ett "gratisforum" som hade minimalt med funktioner och ofta krånglade vilket tog lång tid att rätta till eftersom det inte fanns någon att fråga.

Nåväl tack vare goldmedlemsavgiften så kunde vi få en egen server med betydligt större kapacitet och idag är det minimala störningar. Vi köpte ett nytt forum som vi fortlöpande betalar licensavgifter till för att få bra service när det blir problem etc.

Så jag vill nog påstå att även de som utnyttjar Zoopet utan att betala ett öre faktiskt har fått det mycket bättre pga Goldmedlemsinförandet
#7 - 6 februari 2007 23:00
[quote=Kjell Fohrman;915682]Ibland blev det ju också lite kul fel eftersom vårt servhotell hade Zoopet på samma server som en porrsida och då och då lyckade de mixa ihop oss - så när man klickade på en Zoopetsida så hamnade man på en porrsida[:o] [/quote]
Skit, det var innan min tid;)!
#8 - 6 februari 2007 23:26
[quote=Kjell Fohrman;915682]LIvet är hårt ibland;)

Dock vill jag nog påstår att även ni som enbart använder forumet faktiskt har oerhört mycket nytta av att andra är goldmedlemmar. Faktum är ju att innan vi fick in pengar genom goldmedlemsavgiften så var ju Zoopet oerhört segt, i stort sett varenda större helg så la Zoopet helt av pga överbelastning. Gick något fel så tog det dagar att få det fixat osv osv. Ibland blev det ju också lite kul fel eftersom vårt servhotell hade Zoopet på samma server som en porrsida och då och då lyckade de mixa ihop oss - så när man klickade på en Zoopetsida så hamnade man på en porrsida[:o] Vi hade ju också ett "gratisforum" som hade minimalt med funktioner och ofta krånglade vilket tog lång tid att rätta till eftersom det inte fanns någon att fråga.

Nåväl tack vare goldmedlemsavgiften så kunde vi få en egen server med betydligt större kapacitet och idag är det minimala störningar. Vi köpte ett nytt forum som vi fortlöpande betalar licensavgifter till för att få bra service när det blir problem etc.

Så jag vill nog påstå att även de som utnyttjar Zoopet utan att betala ett öre faktiskt har fått det mycket bättre pga Goldmedlemsinförandet[/quote]

Usch kommer ihåg den där hemska tiden[:o]
Kjell kommer du ihåg att jag gick igenom alla artbeskrivningar en fredag och sa till dig vilka bilder som man inte kunde kolla i större format? Kommer ihåg att du skrev något i stil med att jag hade förstört din helg där:p

Annons