Åkte hem från Stockholm idag, efter en väldigt trevlig julhelg med familjen. På vägen stannade jag till i Hornbach i Botkyrka för att köpa ett nytt odlingskar med bänk.

Killen som håller i akvarium avdelningen är otroligt kunnig och dessutom väldigt trevlig. Som en extra krydda hade han en slöjstjärt i växtkaren som heter Plutten, en stor och rund sak som dessutom är helt tam.

När jag lastat på karet och bänken frågade jag killen var Plutten var, har ju trots allt inte sett honom. Då berättade han för mig att Plutten faktiskt har blivit stulen. Visserligen skrattade han lite smått när han sa det, men han såg inte direkt road ut. Någon hade stoppat ner händerna i karet och Plutten, som var helt tam, hade sin vana troget gått direkt till händerna och väntat på att bli kliad på magen. Då hade personen tagit upp plutten med händerna och stoppat honom i en vattenpåse han hade innanför jackan.

Blev jävligt förbannad när jag hörde historien. Någon idiot som inte fått köpa Plutten bestämde sig för att sno honom istället.

Känner du någon som helt plötsligt fått hem en stor guldfisk som är helt tam? Eller är det du som har tagit honom? Jag utlovar en belöning på 2000 SEK till den som kan se till att Plutten hittar hem till Hornbach igen!