plecotomus hypotomus

#1 - 14 februari 2009 19:29
har ett par plecotomus hypotomus ena är på 10 cm den andra på ca 15 cm hur snabbt kommer dom att växa i ett 375 med mycket alger och alg tabletter
#2 - 14 februari 2009 19:35
Inte alls skulle jag vilja säga, eftersom det med all säkerhet inte är Hypostomus plecostomus du har:p;).
Däremot är det antagligen
Liposarcus pardalis http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1004&SOK=1 du har i karet och de växer på sig ganska så fort i storlek:).
#3 - 14 februari 2009 19:44
dom sa att den hette något med plecotomus i affären:confused:
#4 - 14 februari 2009 19:45
du hade rätt det var Liposarcus pardalis :)

tack
#5 - 15 februari 2009 04:40
I Artbeskrivningen för denna mal står det ju att det tidigare namnet var "hypostomus plecostomus" eller visst! - "Samlingsnamn" förr i tiden för en grupp fiskar man inte brytt sig så mkt om innan malboomen kom. Har läst/hört detta nånstans. Vet inte om jag e helt klar i knoppen så här dax men nåt åt det hållet i alla fall. [:o]
#6 - 15 februari 2009 14:13
I Artbeskrivningen för denna mal står det ju att det tidigare namnet var "hypostomus plecostomus" eller visst! - "Samlingsnamn" förr i tiden för en grupp fiskar man inte brytt sig så mkt om innan malboomen kom. Har läst/hört detta nånstans. Vet inte om jag e helt klar i knoppen så här dax men nåt åt det hållet i alla fall. [:o]

Jodå, visst har du rätt men det gäller även fler malsorter, kolla bara vad Ancistrus har råkat ut för under de senaste åren...:).

Annons