Pleco, Gibbeceps

#1 - 1 februari 2004 18:31
Hej..
Jag har 2 st gibbeceps på en på 25 å en på 20cm i ett 540 liters kar, med mycket växter och rötter. Skulle man då kunna skaffa en pleco på 20-25 cm då?? Eller skulle det bli ett slagsmål emellan??
Hur är plecomalen igentligen??[:-157]
Är glad över alla svar..
#2 - 1 februari 2004 18:46
nej det ska nog gå bra skulle jag tippa på
#3 - 1 februari 2004 19:08
Ja, det är ju frågan.. skulle ju vara tråkigt ifall man skulle köpa den sen så skulle den inte gå ihop med dom andra. Men men det är väl livet i ett nötskal..
Är det någon som vet något om pleco malen??
#4 - 1 februari 2004 20:19
Det går bra, de kommer jaga varandra lite i början men efter ett tag lugnar det ner sig.
Men desto fler stora malar desto fler vattenbyten om du ger dem den mat de behöver.

Mvh Janne
#5 - 1 februari 2004 20:23
det går bra och ha dem ihop..
#6 - 1 februari 2004 22:05
Vad menar du med pleco mal?
Jag inbillar mig att det är den vanliga plecon (liposarcus pardalis)som finns i alla djuraffärer för ca 50kr.
Dom går utmärkt ihop med gibbiceps och dom blir dessutom ganska roliga när dom blir större.
Min kommer upp till ytan och käkar pellets på kvällarna,han står liksom lodrätt och viftar med stjärten samtidigt som han glufsar i sig fodret.
Skaffa en som är lite större bara,så vågar dom andra inte ge sig på nykomlingen =)

Mvh Erik
#7 - 1 februari 2004 23:09
Det värsta med Plecon när den är stor är att den möblerar om i karet. Jag hade två stora rackare och de flyttade på både växter och annan inredning.
#8 - 2 februari 2004 19:05
Ok, Tack för svaren.. Kommer nog att skaffa mig några långsträckta pansarmalar istället.!!

Annons