Platy yngel?

#1 - 29 maj 2010 14:48
Hej alla! jag har en platy hona som är under ett blad på ytan som den gömmer sig under. Den är jätte svart inne i magen är det yngel på gång eller nått annat?. Så det jag undrar om är om det kommer att komma yngel ?:d tacksam för svar! :d
#2 - 29 maj 2010 15:20
Är den tjock? Låter som yngel på gång. Dom brukar bli rätt stillastånde och gömma sig när det är dags.
#3 - 29 maj 2010 15:24
Den är rättså tjock faktiskt. ok :D
#4 - 30 maj 2010 09:21
tack för svaren :D
#5 - 8 juni 2010 16:00
kan ju hoppa in med en fråga här. jag har en platyhona som är sjukt tjock, så hon kommer säkert föda snart. men frågan är om jag ska lägga henne i yngelkaret så att ynglerna kan gömma sig snabbt, eller ska jag ha kvar henne hos de andra fiskarna? känns ju taskigt att ha henne i karet, men jag vill ju inte att ynglerna ska bli uppätna. förövrigt så simmar hon runt som en galning, så det kanske inte är dags än, men om det sker inatt liksom.. vad tycker ni att jag ska göra? ;)
#6 - 8 juni 2010 16:20
emmasol skrev:
kan ju hoppa in med en fråga här. jag har en platyhona som är sjukt tjock, så hon kommer säkert föda snart. men frågan är om jag ska lägga henne i yngelkaret så att ynglerna kan gömma sig snabbt, eller ska jag ha kvar henne hos de andra fiskarna? känns ju taskigt att ha henne i karet, men jag vill ju inte att ynglerna ska bli uppätna. förövrigt så simmar hon runt som en galning, så det kanske inte är dags än, men om det sker inatt liksom.. vad tycker ni att jag ska göra? ;)

Du har fått svar i din tråd....
#7 - 8 juni 2010 16:22
Hur har det gått Simon H? Har det blivit några yngel?
#8 - 8 juni 2010 16:29
är också nyfiken.
#9 - 12 juni 2010 10:18
Ja du Dexter det kan man fråga sig var dom har taggit väggen antingen har dom blivit upp ätna eller så har det inte hänt nått.Men jag gissar på att det inte har kommit några tyvärr men det kanske är på gång nu:)
#10 - 12 juni 2010 12:18
Simon H skrev:
Ja du Dexter det kan man fråga sig var dom har taggit väggen antingen har dom blivit upp ätna eller så har det inte hänt nått.Men jag gissar på att det inte har kommit några tyvärr men det kanske är på gång nu:)

Nu är det säkert på gång! Håller tummarna! :)
#11 - 12 juni 2010 12:25
Mmm tack så mycket:)
#12 - 12 juni 2010 13:40
först blir dom tjocka, sen blir dom smällfeta, sen tror man dom ska spricka...då växer magen lite till. Sen PLÖTSLIGT en dag när man minst anar det, är dom smala igen :D
#13 - 12 juni 2010 13:54
Min erfarenhet är dock att dom omedelbart blir tjocka igen - i alla fall i ett mindre akvarium - pga av alla yngel de ätit upp.
;)
#14 - 12 juni 2010 14:59
hahahahah ok tack

Annons