Jag har 3 korallplaty här hemma och har haft dem i 6 månader snart men ingen av honorna (1 hane, 2 honor) har blivit tjock och inga yngel skymtats.
Vad gör jag för fel?
gickan_87 skrev:Jag har dem ihop med glödbandstetror, sebrafiskar och neontetror
Kensa skrev:har en stam med korallplatys som inte ändrar form när de är gravida.
iaf väääääldigt lite.
trodde inte att de var gravida alls....men så stoppade jag ner en hona i en kasse, mer eller mindre på chans.....3 dagar senare simmade det 15 yngel där....på botten låg kanske 12-15 avbitna huvuden....kort och gott, hon tog sig ett skrovmål på de första, sedan lät hon resten vara.
nu låter jag dom gå i ett kar med väldigt mycket javamossa.....ploppar fram lite smått med jämna mellanrum i mossan.....
vilka snabbt flyttas över till det stora karet och blir
skrovmål till bolivianerna....:p
Kensa skrev:skojar du.....
om man ser att någon av mussarna är lite tjock på måndagen, lite smalare på tisdagen, så är det tvärt om på bolivianerna.
lagom mätta och ett leende på läpparna.....
mina bolivianer får fullständigt spatt när det kommer ett litet platy / endlers / molly yngel framför dom.
honorna på bolovianerna brukar lägga rom ungefär 3-4 dagar efter det har varit riktig fest på yngel.
tummen skrev:Levande foder [COLOR=magenta][SIZE=3]av alla slag[/SIZE][/COLOR] är KANON när man skal odla ciklider...:p;):D
lordi.4ever.94 skrev:Men det e ju [FONT=Arial Black][SIZE=5]synd[/SIZE][/FONT] om yngel! :(
Captayn skrev:Pröva med ett lekkar kanske? elr ta bort hanen från akvariet någon vecka och släpp in honom igen.
cattus skrev:Men om du inte får några yngel och de inte ens blir tjocka, ............ är du säker på könen eller är det butiken som hjälpt dig med könsskillnaden?
Kensa skrev:har en stam med korallplatys som inte ändrar form när de är gravida.
iaf väääääldigt lite.
trodde inte att de var gravida alls....men så stoppade jag ner en hona i en kasse, mer eller mindre på chans.....3 dagar senare simmade det 15 yngel där....på botten låg kanske 12-15 avbitna huvuden....kort och gott, hon tog sig ett skrovmål på de första, sedan lät hon resten vara.
nu låter jag dom gå i ett kar med väldigt mycket javamossa.....ploppar fram lite smått med jämna mellanrum i mossan.....