Platy ska föda? snälla svara!

#1 - 25 mars 2008 18:51
Mon korallplaty var för sig själv nere i den tjockaste av växtlighet och pluppade ur sig genomskinliga ..bollar :P är det ungar på väg ut då tro? hon har fått ur sig 9 st såna där saker men inga ungar.. förvirrad!
#2 - 25 mars 2008 19:05
hoho?! någon där ute som kan?
#3 - 25 mars 2008 19:36
Bollar??
#4 - 25 mars 2008 19:44
Yngel är som bollar när de kommer ut men spritter till och börjar simma direkt.
#5 - 25 mars 2008 19:52
De ligger ju i ägg och ska bryta sig ut när de föds om jag har förstått det hela rätt!??
Då sprätter de till när de kommer ut, om de inte kommer ut så är något fel. :(
#6 - 25 mars 2008 19:54
Katharina skrev:
De ligger ju i ägg och ska bryta sig ut när de föds om jag har förstått det hela rätt!??

Då sprätter de till när de kommer ut, om de inte kommer ut så är något fel. :(

Just det :p
#7 - 25 mars 2008 20:41
jag vet hur det ser ut.. men det här är inte yngel som kommer ut..det ser liksom ut som.. oljepluppar..svårt å förklara men sånt brukar komma ut med ynglen, det ska väl va som nått glidmedel för att göra det lättare för ynglen att glida ut.. har ni aldrig sett det?
#8 - 25 mars 2008 20:45
Lowa skrev:
jag vet hur det ser ut.. men det här är inte yngel som kommer ut..det ser liksom ut som.. oljepluppar..svårt å förklara men sånt brukar komma ut med ynglen, det ska väl va som nått glidmedel för att göra det lättare för ynglen att glida ut.. har ni aldrig sett det?

Jodå, har oxå undrat vad det ska va bra för :p

Men då kommer väl ynglen snart då :)
#9 - 25 mars 2008 20:50
Jag har själv fått platy yngel men jag har inte sätt att när dom föds!
#10 - 26 mars 2008 08:58
ja hoppas de kommer, köpte ju henne igår och bara efter nån timme så började hon med det där :P det är jättehäftigt å se en fisk föda. satt och kollade på min black molly då hon fick sina, jättemysigt ^^ tills hon började äta dem :P
#11 - 26 mars 2008 12:38
HAHA, ja det är inte mysigt att se sina fiskar äta sina ungar :P...anledningen till att jag inte har några blackmollys är för att de dör så lätt :(. Kör på platy och guppys istället :)
#12 - 26 mars 2008 15:50
dör så lätt? mina black mollys har inte dött varken vuxna eller ungar.. det är rätt störande eftersom de speciella fiskar som tex fläckig molly som är kul å få se hur de ser ut dör istället, men de svarta bara måste överleve i stället:P
#13 - 26 mars 2008 15:57
Hur gick det med platybebisarna?

Min 4-åring satt & kolla när mollysen fick bebisar & jag stod i köket med maten. Helt plötsligt skriker hon i panik & jag rusar in i tron att hon trillat eller nåt. Då sitter hon pekandes på mamma molly & hulkar fram att hon åt upp sitt barn. Sen fråga hon om vi människor oxå gör det om vi inte vill ha dom. Barn är bara för härliga!

/Eva
#14 - 26 mars 2008 15:59
det vart tydligen inga :S kom bara såna där fettbollar :P
#15 - 26 mars 2008 17:07
Lowa skrev:
det vart tydligen inga :S kom bara såna där fettbollar :P

Ja, men "fettbollarna", är inte det ägg då som inte kläckts??? I såfall så är ju frågan varför? Är det en missbildning hos honan, bygger hon för "starka" ägg så inte ynglet orkar sprätta loss eller kan det bero på kosten?

Alltså, kan det gå bättre en annan gång??? :confused: :confused: :confused:
#16 - 26 mars 2008 17:33
det e inte ägg!! >.<'' jag vet hur de ser ut å de där lösesupp i vattnet en liten stund efteråt :P

Annons