Mina platy är/var också konstiga.
Hon står för det mesta still i ett hörn av akvariumet med munnen och "pannan" precis vid vattenytan.
Ibland så simmar hon runt väldigt sakta. Hon har hållt på så sen jag köpte henne och 3 andra platy honor igår. Hon äter inget heller.
Har precis råkat ut för samma sak. Men mina fem nyinköpta korallplatyhonor levde inte ett dygn. (
Har fem korallplaty sen tidigare 3 honor och två tokparningssugna hanar som inte låter honorna vara ifred, därför köpet av de fem nya.)
Den första dog efter ett par timmar och de andra fyra var döda morgonen dagen efter. Men detta berodde inte på någon sjukdom enligt butiken, det var något fel på dessa platy redan i affären, eftersom när jag gick tillbaka hade alla platys dött i det akvariet jag köpte mina ur, men de guppyynglen och guppy som levde i samma burk mår hur bra som helst. Mina fem första platy mår fortfarande efter ca: en vecka strålande, trots hanarnas aktiva uppvaktning av honorna.
Testade KH, Nitrit, Nitrat PH och GH och alla värden var perfekta (efter mina fiskars önskemål). Tempen i burken är 26[FONT=Times New Roman][SIZE=3]° C[/SIZE][/FONT]
Vart köpte du fiskarna? Och vet du vilken leverantör som levererat dessa fiskar till din butik?